• Ekologiskt Godis

    SD när jag klppar/smeker magen

    När jag klappar magen eller smeker magen så får jag sammandragningar varje gång.
    Blir stenhård magen.
    Är det normalt? Ska det va så känsligt?

  • Svar på tråden SD när jag klppar/smeker magen
  • Malawi

    Du kan reta livmodern till sd om du tar på den. Jag är sjukskriven för sd och får inte ta på magen.

  • Älskade Neo

    Min svärmor som jobbar på fl sa åt min sambo att sluta smeka magen... då det kan framkalla sammandragningar. Så ja är man känslig så ska man inte gosa för mkt med magen.

  • Pyris

    I min förra graviditet kunde inte bm mäta eller känna hur huvudet låg för då vart det kört med en gång.

  • snappi81

    Som dom andra säger så kan du framkalla sd om du är känslig. När jag låg inne för att bli stoppad med sonen så fick jag stränga order om att inte smeka magen alls.


    Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 15/7-09
  • Ekologiskt Godis

    Okej, då kanske jag ska ringa förlossningen och kolla med dem. De kan väl kolla hur känsligt det är eller?

  • MyggaMygg

    kan få så ibland dock ej alltid men det e väl inget farligt om man e i v 37-38?

  • snappi81
    Ekologiskt Godis skrev 2009-05-15 14:25:18 följande:
    Okej, då kanske jag ska ringa förlossningen och kolla med dem. De kan väl kolla hur känsligt det är eller?
    Är du orolig och tycker det är obehagligt så ring och prata med dom iallfall.
    Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 15/7-09
Svar på tråden SD när jag klppar/smeker magen