• AnnaHväxjö

    Hur snabbt kan man försöka igen?

    Jag har gått på behandling med Pergotime i april då jag inte har någon egen ägglossning. Vi blev gravida på första försöket.

    Men så blev allt fel. Jag började blöda och få jätteont och i söndags fick de operera mig och då hittade de fostret i min högra äggledare. De fick plocka bort äggledaren.

    Så min fråga är så här. Eftersom jag inte har någon egen ägglossning men kanske kan ha tur att fortfarande ha lite effekt från Pergon så vill vi försöka med en gång själva. Hur snabbt får man sätta igång? Jag vet att vi inte kan få hjälp med ännu en Pergokur förrän senare i höst kanske men naturligt kanske det går tidigare?

    Någon där ute som har varit med om samma sak? Någon som sedan lyckats?
    Många frågor=) tacksam för alla svar eller andra glada tillrop!

  • Svar på tråden Hur snabbt kan man försöka igen?
  • annapanna2

    Hej!

    Jag opererades i onsdags pga utomkveds som också satt i högra äggledaren. De tog bort höger äggledare. Jag var till gynekologen på återbesök i måndags. De rekommenderade mig att vänta en mens, sen köra gång igen. Jag blöder nu som en mens, började igår. De trodde nästa mens skulle komma om 4-6 v. Inget sex över huvudtaget på två v pga infektionsrisk. Det är vad de sa till mig..

    Mvh

  • AnnaHväxjö

    Tack för svaret annapanna2. Låter ändå hoppfullt tycker jag. Jag är så orolig att vi måste vänta en massa. Nu får vi bara se om mina ägg släpper som de ska när det är dags.

  • vixon
    annapanna2 skrev 2009-05-27 00:40:38 följande:
    Hej! Jag opererades i onsdags pga utomkveds som också satt i högra äggledaren. De tog bort höger äggledare. Jag var till gynekologen på återbesök i måndags. De rekommenderade mig att vänta en mens, sen köra gång igen. Jag blöder nu som en mens, började igår. De trodde nästa mens skulle komma om 4-6 v. Inget sex över huvudtaget på två v pga infektionsrisk. Det är vad de sa till mig.. Mvh
    Annapanna - jag blödde också ca en vecka efter operationen. Det är dock inte mens utan att livmodern stöter ut slemsäcken som bildas i livmodern trots att fostret inte finns där.
  • AnnaHväxjö

    SusanneÖst: mitt första X opererades tidigt i vecka 7 och mitt andra förra måndagen sent i vecka 7. Tyvärr så har jag fått ta bort båda mina äggledare nu så nu är det IVF som gäller för oss:(. Jag gick ca en vecka med smärta innan de konstaterade X och akutopererade. 2 X på drygt tre månader...otur.

Svar på tråden Hur snabbt kan man försöka igen?