• Ceropegia021

    Har ni kollat över era elpriser?? Här finns tusentals kronor att göra!!

    Va in på sajten elskling.se idag, har ni sett den?

    Anledningen va ju att jag tyckte att jag hade alldeles för dyra elräkningar, idag betalar jag 116 öre/ kwt + elöverföringen på 18 öre/ kwt. Dessutom hade jag en abonemangskostnad på 150 kr per år och elnätet som kostar 696 kr per år. I dessa priser är energiskatt och moms inräknat.

    Jag hittade nu ett elbolag, DinEl, som kunde erbjuda mig ett fast pris på 95 öre /kwt, utan abonemangskostnad om jag tecknade avtal i ett är framöver, ink skatt och moms. Elöverföringen om nätkostnade kommar man ju inte undan.

    För mig innebär det att jag tjänar ungefär 1000 kr på ett år, inte dåligt va? Och jag gör av med ca 3000 kwt per år, så för större familjer finns det ännu mer att spara!

    Och jag kan ju bara rekomendera att BINDA kostnaderna nu (om man inte vill ha rörligt pris), för den här tiden på året är elpriset som lägst!

    DinEl har även bara förnybar energi, vilket gör att man kan sova gott om nätterna!

    Har ni kollat över erat elavtal?

  • Svar på tråden Har ni kollat över era elpriser?? Här finns tusentals kronor att göra!!
  • Ord blind

    Var det inte DinEl som var i blåsväder för inte så länge sedan?

  • Ceropegia021

    Ord blind skrev 2009-06-10 18:20:38 följande:


    Var det inte DinEl som var i blåsväder för inte så länge sedan?
    Har jag inte hört något om.. Hur menar du nu?
  • Ceropegia021

    Ingen som kollat? Här kommer jag med ett fint förslag till er alla på hur man kan tjäna pengar jäkligt enkelt och ingen verkar intresserad..

  • Mizz Turko

    har precis tecknat med Vattenfall, fast pris 6 månader, för 86,88.


    Äntligen är vår prinsessa Sûra Lorin 090512 här ~ vi älskar dig!
  • Majsan70

    Alltså jag jämförde nu.
    Elskling.se säger att DinEl är det billigaste för mig. Jag har Vattenfall och när jag gjorde uträkningen på det nu så var de klart billigast.

    Det får mig att lura på om den sidan verkligen är pålitilig?

  • Ceropegia021
    Majsan70 skrev 2009-06-11 07:27:27 följande:
    Alltså jag jämförde nu.Elskling.se säger att DinEl är det billigaste för mig. Jag har Vattenfall och när jag gjorde uträkningen på det nu så var de klart billigast.Det får mig att lura på om den sidan verkligen är pålitilig?
    nu förstår jag inte? Vilken uträkning? Och vad har du för avtal idag? Jag hade ett löpande där elen JUST nu låg på 116 öre, det betyder att priset kan ändras. Den här sesången är priset som lägst, så i vunter skulle det ha blivit dyrare för mig..
  • Ceropegia021

    Mizz Turko skrev 2009-06-10 22:45:25 följande:


    har precis tecknat med Vattenfall, fast pris 6 månader, för 86,88.
    Jag funderade också på ett billigare i 3 el 6 månader, men då tar ju avtalet slut mitt i lågsesong, vilket gör att priset kan bli mycke högre.. men under 90 öre är ju kanonpris vilket som..
  • Majsan70
    Ceropegia021 skrev 2009-06-11 10:14:36 följande:
    nu förstår jag inte? Vilken uträkning? Och vad har du för avtal idag? Jag hade ett löpande där elen JUST nu låg på 116 öre, det betyder att priset kan ändras. Den här sesången är priset som lägst, så i vunter skulle det ha blivit dyrare för mig..
    Ja på esklingen så räknar ju de ut vad jag skulle ge för en Kw timma. Jag gjorde samma uträkning och hade bra mycket billigare el där jag redan hade mitt avtal. Räknade på fast avtal precis som vi har nu.
  • Ceropegia021
    Majsan70 skrev 2009-06-11 11:19:37 följande:
    Ja på esklingen så räknar ju de ut vad jag skulle ge för en Kw timma. Jag gjorde samma uträkning och hade bra mycket billigare el där jag redan hade mitt avtal. Räknade på fast avtal precis som vi har nu.
    Vad har du för elbolag idag och var bor du? Jag kollade såklart inte bara på elsklng utan pratade även med min nuvarande lev och den jag bytte till. Vad är det för uträkning du pratar om?
  • Pysselgalningen

    Jag har vattenfall och ligger redan runt 1kr (inkl allt utom just överföringen till det lokal stäälet) och enda sättet jag kan sänka min elräkning är att få hyresvärden att fatta att dom måste byta kylskåp! Jag förlorar drygt 100-150kr i MÅNADEN på kylskåpet för listen är inte tät så den drar mer el än vad den ska. vilket jag vet pga vi flyttade från en lght där vi använde ca 250-320kwh i månaden, hade bara glödlampor o dom stog på dyrnet runt nästan, samt en tv och dator som va på 24/7.
    Sen flyttade vi till en annan lght och får en räkning på 400-450kwh i månaden TROTS att vi bytt till lågenergilampor, släcker lampor och slår av apparaterna då dom inte används.
    SEN märkte jag att kylskåpet inte håller tät, och det påpekade jag till dom för 1,5 år sen(!!!)

  • Majsan70
    Ceropegia021 skrev 2009-06-11 11:32:55 följande:
    Vad har du för elbolag idag och var bor du? Jag kollade såklart inte bara på elsklng utan pratade även med min nuvarande lev och den jag bytte till. Vad är det för uträkning du pratar om?
    Jamen du går ju in på elskling o gör en uträkning för att få den "billigaste" elleverantören.
    Baserat på deras uträkning kollade jag sen av mina faktiska kostnader för det senaste året o jämförde.

    Och när vi bytte till Vattenfall för ett år sedan så jämförde vi den jobbiga vägen genom att kolla av priserna själva mellan olika bolag.
  • Petra 1972

    Ska kolla denna sajt också!

    Har varit på ngn annan och sett att vi kan spara 5 - 6000 på ett år! Det är minsann inte växelpengar!

  • Majsan70

    Petra 1972 skrev 2009-06-11 15:09:44 följande:


    Ska kolla denna sajt också! Har varit på ngn annan och sett att vi kan spara 5 - 6000 på ett år! Det är minsann inte växelpengar!
    När vi bytte från Energibolaget till Vattenfall förra året sparade vi 4000 kronor.
  • Petra 1972

    Petra 1972 skrev 2009-06-11 15:09:44 följande:


    Ska kolla denna sajt också! Har varit på ngn annan och sett att vi kan spara 5 - 6000 på ett år! Det är minsann inte växelpengar!
    Jag kanske ska tillägga att det är ca 18% av vår totala årskostnad!!!

    Himmel vad idiotiskt att inte ha bättre koll!
  • LottaFarsta

    Jag har inte superbra koll på elsektorn, men jag funderar på att byta elavtal genom tecknael.se. Är det någon som har erfarenhet av sidan? Tycker att den känns snyggare och enklare än de alternativ andra har nämnt i tråden. Vår årsförbrukning är runt 12 000 kWh i en tvåvåningsvilla.


     
Svar på tråden Har ni kollat över era elpriser?? Här finns tusentals kronor att göra!!