• Leija

    Vi som följts åt sedan vecka 48, -07

    Vi som följts åt sedan vecka 48, -07.
    Ja, här finns vi som fick våra plus v 48 och som nu är stolta föräldrar till varsin liten bebis!

    Gänget består av:

    Trynet & Malte
    Kesso & Nils
    Virvelflickan & Novali
    Beginnerz & Ebba
    Leija & Alve
    Leesa & Alice

  • Svar på tråden Vi som följts åt sedan vecka 48, -07
  • Leija

    Halloj...
    Nu var det dags för en ny tråd igen då den gamla går ut om ett par dagar bara.

    Hur är det med er?
    Här är det fullt upp då min pappa dog för strax över en vecka sedan, man får ta dagen som den kommer.
    Han dog helt oväntat och knall&fall.
    Så lite chockartat har de senaste dagarna varit.

    Alve mår bra efter alla sjukdomar... eller bra o bra, men okej.
    Han har varit förkyld nu sen i påskas.
    Hoppas det går över snart.

    Han var 74 cm och vägde 10,5 på 10 månader kontrollen förra veckan.
    Mammas lilla knubbis bebis.

    Hur gör ni med amning nu?

  • Kesso

    Leija:
    Tack! Bra gjort att starta en ny tråd. Men kära du, beklagar sorgen. Vad jag känner med er. Vad tråkigt alltså. ja, ta vara på varje dag.. Det ha rjag fått lära mig som gått igenom svårigheter. men vilken chock för er. Så då vet ni inte varför han dog? Men hur går det med dig nu? En bamsekram till er!
    Ja, min Nils här vägde nästan 9 kg. tror jag det var på 10 mån. kontrollen.
    Med amningen så ammar jag ännu. Det blir en gång på natten, någon eller ett par gånger på dagen och kvällen. Ja, det varierar från varje dag. han tar ingen välling. men ska försöka snart med det. Gör alve det? Hur gör du med amningen?

    Sover era barn i eget rum och säng? Det gör inte Nils. han sover brevid mig mesta delen.

  • Leija

    Ja jag brukar försöka komma ihåg atts tarta nya trådar. =)

    ja verkligen en chock, grann pojken i hans stuga hade hittat honom ute på gräsmattan, så till 98% är det nog hjärtat som slutat slå.
    Men det är tufft, jobbigt att gå igenom... =(
    Ska titta på honom nu i veckan och säga hej då, så ofattbart.

    Jag ammar oxå varje dag, en gång/natt minst...
    han sov ju nätterna igenom innan han blev sjuk, men efter lunginflammationen osv har han backat där, han sov i sin egna säng innan det med, men nu sover han med oss i sängen.
    Men det är mysigt.... ibland lägger jag över honom när han somnat för han sover bättre när han inte behöver brottas med mig/oss i sängen.


    Kesso skrev 2009-06-14 22:28:54 följande:
    Leija: Tack! Bra gjort att starta en ny tråd. Men kära du, beklagar sorgen. Vad jag känner med er. Vad tråkigt alltså. ja, ta vara på varje dag.. Det ha rjag fått lära mig som gått igenom svårigheter. men vilken chock för er. Så då vet ni inte varför han dog? Men hur går det med dig nu? En bamsekram till er! Ja, min Nils här vägde nästan 9 kg. tror jag det var på 10 mån. kontrollen. Med amningen så ammar jag ännu. Det blir en gång på natten, någon eller ett par gånger på dagen och kvällen. Ja, det varierar från varje dag. han tar ingen välling. men ska försöka snart med det. Gör alve det? Hur gör du med amningen? Sover era barn i eget rum och säng? Det gör inte Nils. han sover brevid mig mesta delen.
  • virvelflickan

    Leija - beklagar verkligen sorgen :( Förstår att det känns som en chock när det hände så plötsligt *tröstkramar* Hoppas du har personer i din närhet som kan stötta dig nu... förstår att det är väldigt tungt.

    Novali ska på 10-månaderskoll på onsdag. Ska bli spännande att se hur hon växt sen senast. Hon har faktiskt tagit sina första steg nu!! :) 2 steg har hon klarat hittills :)

    Hon sover i eget rum sen hon var sju månader och ungefär samtidigt slutade jag amma henne (i samband med att jag började jobba). Hon började sova mycket bättre när hon flyttade till eget rum, men nu den senaste veckan eller så vaknar hon mycket om nätterna. Vet inte om det är fler tänder på gång som stör henne eller om det är nåt annat? Nåt utvecklingssprång eller nåt nu? Nån annan som har samma problem?

  • Trynet

    Hej allihopa!
    Länge sedan jag skrev här, men dagarna går så fort att man inte fattar vart tiden tar vägen. Kramar till Leija och Leesa som har det jobbigt nu..

    Här är det bra. Malte har dock haft förkylning efter förkylningen hela våren nu + att han har astma som storebror sin, så det blir ju extra jobbiga förkylningar då.
    Han är en bestämd liten herre som vet vad han vill, och han började därför att gå när han var 9 3/4 månader. Så nu knatar han på för fullt här, mest efter sin storebror hela tiden, han är stora idolen.
    Jag slutade att amma honom när han var nästan 8 mån eftersom han inte var intresserad längre av det.
    Virvelflickan: Malte har också sovit oroligt ett tag nu. Det har varit MYCKET tänder för honom på senaste tiden, så jag tror det är dom som gjort att han vaknat så ofta. han vaknar då och gråter väldigt mycket och ofta, men får han nappen blir han nöjd igen. Han sover också i eget rum.
    Hoppas alla får en trevlig och solig midsommar. Ha det så bra med era små!

  • Kesso

    Trynet: Tack det samma!

    Jag vill ge alla vänner en midsommarkram här. Vi hoppas på bättre väder i morgon. Hoppas på sol.

    Leija och Leesea:
    Extrakramar till er som inte mår bra. Tänker på er! Hoppas att det blir bättre snart. Jag vet ju själv hur det kan vara. Känner ju då för andra människor som inte mår bra.

  • Beginnerz

    Hej på er vänner!

    Beklagar sorgen Leija!

    Ebba ska på 10månaderskontroll nu i veckan, men hon väger nog ganska precis 10 kg. Hon har senaste veckan gjort många framsteg. Hon går inte än men ställer sig upp mot möbler hela tiden. Hon älskar att klappa händerna! Amma har vi inte gjort på länge, slutade nog vid 6,5 månad när hon fick tänder (säger bara AJ!). Hon är en matglad liten tjej. Sover i egen säng har hon gjort nästan hela tiden, fast nu är det ett fasligt sjå då hon ställer sig upp hela tiden och vill inte sova. Vaknar varje morgon runt 6 så sovmorgon har man inte haft på länge.

    Jag tror att barnen kanske börjar drömma lite mer i samband med olika utvecklingsfaser, kanske är det därför Novali vaknar på nätterna?

    Hoppas ni har haft en trevlig midsommar!

    Kram

  • virvelflickan

    God morgon allihopa!

    Nu sover Novali bättre igen! Både jag, sambon och Novali själv mår bättre av det så det känns bra!

    Novali var på 10-månaderskontroll för nån vecka sen och hon vägde 8,2 kg och var 71 cm lång. Hon är en ganska liten tjej (ligger på kurvan under medelkurvan), men hon följer sin kurva finfint och det är ju huvudsaken! :)

    Visst är det härligt att sommaren är här ordentligt nu!!
    Miss bara att jag jobbar fortfarande... men snart så... efter nästa vecka blir det två veckors semester och då ska jag och lillgumman resa ner till min släkt i Skåne. Blir tåg och flyg. Ska bli spännande att se hur resan går... jag är lite orolig... men jag hoppas det ska gå bra!

    Ha en underbar sommardag! :)

  • Leesa

    Hej allihop!

    Skäms nästan över hur längesen det var jag skrev här, men bättre sent än aldrig..? Right?

    Här är allt mycket bättre igen - vi har haft en ny liten kris, men tagit oss igenom den med. Tur att Alice är så himla go! hon är första klassens underhållning dygnet runt.. ! Hon klappar händerna, spelar på läppen, hon älskar böcker! Så vi håller igång!
    På 10-månaderskontrollen vägde hon ca 10kg och var 74 lång. Hon följer sin kurva jättefint, en kurva över medel på båda.

    All sympati till dig Leija - det är tufft när ens älskade går bort. Hoppas du orkar ta dig vidare! -stor kram-

    Och stora kramar till er andra med förstås, hoppas ni har det härligt i sommarvärmen!

  • Leija

    Hej.

    tack.... =)
    Det är tufft, men jag vet inte, har jag förstått det ännu?
    usch, ja.... jag vet inte alls jag...

    kram

Svar på tråden Vi som följts åt sedan vecka 48, -07