• Anya86

    Hjälp!

    hjälp!

    Fick ett sent missfall. (vecka 18) och nu ska jag planera begravning och har läst här på FL att man kan ta hand om nästan allt.
    Men HUR?

    Vilka ska jag kontakta?
    är det prästen i vår kommun?
    Hjälper de mej framåt i planeringen om vad som måste göras?

    Snälla hjälp är helt förrvirrad, vill att min lilla Ängla son ska få vila i frid.

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Katta P

    Beklagar er förlust över er son.
    När vår dotter dog, var det en kvinna från begravingsbyrån som hjälpte oss med ALLT. Kontakta dem och be dem hjälpa dig.
    Lycka till.
    /Katta

  • Tulpan74

    Du kan också få mycket hjälp av sjukhuskyrkan eller sjukhusets kurator.

    Lycka till med det svåra och orättvisa!

    Kram

  • Farfalla

    Beklagar sorgen!

    Vi fick hjälp av en präst från sjukhuskyrkan, en alldeles fantastisk man!
    Han hjälpte oss med allt, kändes bra att få göra dom sakerna själv..

    Kram

  • jomma

    vi hade ingen begravningsbyrå utan fick hjälp av sjukhuskurator och vår präst i församlingen. Vi fick också ringa runt till kyrkogårdsförvaltningen en massa gånger så vi tillslut kunde bestämma oss var vår dotter skulle begravas. Vi hämtade tex vår dotter från sjukhuset till krematoriet och sedan därifrån till askgraven.

    OBS! Det viktigaste ni måste göra på en gång om ni inte gjort det är att kontakta sjukhuset och säga till om ENSKILD BEGRAVNING!!!

    Detta kan ni oftast göra via sjukhuskurator, annars via sjukhuspräst. Om man inte säger till om detta kommer erat barn att begravas anonymt i någon minneslund tillsammans med andra barn.

    Sjukhuset ordnade själva en fin vit kista till vår flicka.

    Lycka till

    Ni har stor frihet att välja själva hur ni vill/orkar göra med begravningen, utnyttja det!

Svar på tråden Hjälp!