Inlägg från: Babybalo |Visa alla inlägg
  • Babybalo

    Maj mammor 2008 nummer 5

    Tack AForsström! Nu ligger den i favoriter
    Hoppas att ni alla har det riktigt härligt i sommarvärmen!

  • Babybalo

    Annie, hoppas verkligen att det ordnar sig!

    Valter går och springer här hemma nu. Han har helt övergett krypningen och det är så kul att se hur mycket säkrare han blir för varje dag!

  • Babybalo
    annie80 skrev 2009-07-16 14:04:20 följande:
    Casper tog sina första steg idag! Mamma och jag satt på golvet och lekte med Nellie och Casper. Han stod upp vid mig och mamma kallade på honom. Helt plötsligt stod han jättestadigt och gick 3 steg mot mamma!! Jag var helt chockad! Blev så glad så jag nästan grät. Helt otroligt känsla!!
    Åh, vad roligt!! Visst är det häftigt!
  • Babybalo
    Malle85 skrev 2009-07-30 21:04:23 följande:
    Ja, det är så kul, det känns som att detta var startskottet inför hennes debut att börja gå.
    Härligt!
  • Babybalo
    Malle85 skrev 2009-08-20 15:45:10 följande:
    Åh, nu börjar jag bli rätt så frustrerad, Amanda är snart 15 månader och hon går inte än, inte ens att hon vill försöka. Visst något lite steg kan hon ta om man håller henne i händerna men sen sätter hon på baken igen, helt ointresserad av att gå. Och så alla som säger: "Det kommer" men när då??
    Det kommer säkert snart! Min lillebror började inte gå förrän han var 18 månader. Mamma och pappa hade fått en tid till barnläkare för att kolla hans höfter och dagen innan det läkarbesöket så bara reste han sig upp och gick! Det går snabbt när det väl kommer!
  • Babybalo
    Malle85 skrev 2009-09-01 13:47:34 följande:
    Idag när jag hämtade Amanda på dagis, sa dom att Amanda hade gått en bit när dom höll henne i händerna. Hon har innan inte varit så intresserad av det. Åhh, jag blev så glad!
    Vad roligt!
    Snart springer hon säkert runt!
  • Babybalo
    Bruden1 skrev 2009-09-02 21:46:41 följande:
    Jag skall vara hemma länge till!! minst till januari 2010, men jag tror det blir tom augusti 2010, sen får jag se om jag hittar nåt jobb?? ev. jobbar jag sommaren 2010 och skolar då in Alicia from maj 2010, men jag vet inte....Ska ha vårdnadsbidraget nu.
    Jag ska också vara hemma länge till... Fick precis godkänt av min chef att förlänga föräldraledigheten till den 1 augusti 2010. Sååå skönt! Mycket pga att det är svårt att få förskoleplats här där vi bor, men också för att jag gärna vill vara hemma med Valter så länge det bara går. När våra döttrar var små tillät inte ekonomin att jag var hemma längre än 15 månader, men nu har vi råd. Känns super att få vara hemma med lilleman i nästan ett år till.
  • Babybalo
    Sissi82 skrev 2009-09-02 22:46:41 följande:
    hur menar du med att din chef godkände att du förlängde din föräldra ledighet?
    Egentligen har man bara laglig rätt att vara borta från jobbet i 18 månader när man är föräldraledig. Vill man vara hemma längre än så får man komma överens med sin arbetsgivare om det. Jag har flera vänner som inte fått ledigt längre och därför sagt upp sig och sökt vårdnadsbidrag.
  • Babybalo
    AForsström skrev 2009-09-03 22:04:25 följande:
    Ja här är en till som inte skolar in förens augusti 2010, kommer att jobba 55% helg o kväll, men Nhea slipper dagis ett år till.'Har precis fått vårdnadsbidraget godkänt
    Härligt!
  • Babybalo
    Malle85 skrev 2009-09-11 09:04:07 följande:
    Hej alla mammor!!Hur är det med era små härliga ungar? Amanda går mer och mer mot möbler, väntar bara att hon ska våga släppa. Såg också att hon nu börjar få en kindtand. Har ni några planer på att skaffa syskon??
    Godmorgon! Vad härligt att Amanda går mer och mer nu! Hon släpper säkert snart!
    Valter är det full fart på! Han älskar att vara ute och leka i sandlådan, titta på alla sorters fordon, samla pinnar, kolla in djur... Jag tycker att det här är underbar ålder!
    Vi har inga planer på syskon! Valter är vår nummer tre
    Däremot var jag redan gravid med tvåan när min äldsta dotter var lika gammal som Valter är nu... Ha en härlig helg allihop!
Svar på tråden Maj mammor 2008 nummer 5