• Maddolf

    Ny tråd för oss som fått våra älsklingar efter julklapsplusset 2007

    Vi som fått våra älsklingar efter julklapsplusset 2007. Vi är några som fortfarande hänger ihop och pratar om våra barn och liv här

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 20:42
    D 1980 + 27 dec bf 080823 1:a barnet
    Calypso + 24 dec bf 080823 1a barnet 8/9 Albin, 3810g och 53 cm.
    Icoholic + 23 dec bf 24/8 1:a barnet 25/8 Ludvig, 3600g och 50 cm
    Zirup + 24 dec bf 080828 1:a barnet 29/8 Tilde, 3340 g och 50 cm
    Bebis Anna + 24 dec bf 080829 2:a barnet 19/8 wilma 3380g 47cm
    TJ, + 23 dec, bf 080829 1:a barnet 30/8 Melker, 4040 g och 53 cm
    Anette81 + 21 dec bf 080902 1:a barnet 19/8 Wilma, 2004g och 45cm.
    Lana + 21 dec bf 080904 1:a barnet 24/8 Elly, 2345g och 46cm.
    Sussett + 26 dec bf 080908 4:e barnet 6/9 Julian 4120g och 54cm
    Höstlängtan +26 dec bf 31/8 1:a barnet 27/8 Maja 3980g och 51cm

  • Svar på tråden Ny tråd för oss som fått våra älsklingar efter julklapsplusset 2007
  • D 1980

    Hittade också hit!

    Vad tycker era små om värmen?? Använder ni solskydd och vilken då i såna fall? Vi köpte bamse på apotket när vi var i stan förra veckan men efteråt läste jag att den inte skulle vara så bra. Men samtidigt är han aldrig i direkt solljus och jag smörjer in ordentligt och regelbundet så det borde inte vara nån fara.

  • Zirup

    Jag har inte smörjt in Tilde. Har bara hållit henne i skuggan förutom i undantagsfall så vi måste åka vagn någonstans en kort stund eller så. Hon har inte fått någon färg såvitt jag kan se så jag antar att det är okej. Inbillar mig att det inte är så bra med så tunga kemikalier på bebishuden men om alternativet är att de skall bränna sig så skulle jag utan tvekan valt att smörja. Nu verkar det inte som om jag behöver det som tur är...

    Ja, värmen... det är varmt som tusan och vi sätter Tilde i en liten plaskepool och det gillar hon. Annars ger vi henne vatten typ precis hela tiden. Hon verkar inte lida speciellt mycket men vi tar det ju väldigt lugnt också. Det är värre om nätterna, jag vet aldrig hur jag skall ta på henne eller om jag skall ha fönstret öppet eller så. I morse hade hon saltavlagringar på tshirten precis vid halsen så det innebär ju att hon har svettats inatt. Jättesvårt tycker jag det är.

  • D 1980

    Tycker också natten är jobbig eftersom temperaturen varierar så mycket. Sebbe var helt kallsvettig vid nacken när jag kände på honom inatt. Vet inte riktigt hur man ska hantera det, och vi som ska till Sarajevo i augusti. Förra året hade de 38 grader i september men det kommer säkert gå bra.

    Jag tror att han klarar värmen ganska bra för han går i jättetunna shorts och linne och får massor med vatten men när han pussar på min näsa (nåt nytt han har börjat med.....) så känner jag att det är kokhett i hans lilla mun.

    Imorgon firar min man och jag vår andra bröllopsdag Firade egentligen igår eftersom det är lite lättare på en helg än mitt i veckan. Men jag har köpt lite rosé vin och tänkte göra lite tapas imorgon. Hoppas det blir gott!

    Igår var vi iaf på ett fint brunch ställe, hur mysigt som helst!

    Och så fyller jag år på lördag men då ska vi på bröllop, får se hur Sebbe sköter sig men vi har sagt att Patrik får åka hem med honom ifall han blir för rastlös. Det är ett barnfritt bröllop men vi fick ingen barnvakt så han blir enda barnet där. Stackare!

  • Höstlängtan

    Hej hej! Hittat hit läst men orkar int mer än att säga hej.....för varmt.

  • Maddolf

    Hej tjejer

    Va bra att ni hittat hit. Försökte skriva i gästboken till er men blev spärrad att göra fler inlägg av fl då det tolkades som spam. Om det är någon vi saknar så får vi bjuda in dem, har ingen koll på vilka jag skrivit till.

    Här är det lugnt och skönt, varmt och perfekt semesterväder tycker jag. Jag sätter på solskydd varje dag på Ludde, även om jag undviker direkt sol så känns det bra att skydda honom. Han kryper ju runt och vill inte vara kvar där jag sätter honom så det känns bäst att smörja in honom. Jag badar eller duschar av honom när vi ska vara inne så det blir svalka och så tar man bort alla kemikalierna från huden också.

    Vi ska till läkaren med Ludvig på torsdag, vi tror att han är allergisk mot gräspollen. Han är supersnuvig emellanåt, ögonen rinner och är röda. Janne är allergisk mot gråbo och timotej och det har väl gått i arv då. Tråkigt men vi får se vad de säger på torsdag.

    Jag känner mig mycket bättre, har varit på landet och samlat kraft och tagit det lugnt.

  • D 1980

    Ico: Va skönt att du mår bättre ! Hoppas att det går bra hos läkaren, ska hålla tummarna att det inte är allergi.

  • Höstlängtan

    Här är det också supervarmt och stark sol. Jag försöker hålla M i skuggan men man går ju mellan huset och skuggan, till bilen etc och då är det ju sol ibland. Smörjer därför men solskydd 50 aco tror jag det var.

    Vad härligt det låter med bröllopsdagsfirande. Mysigt att göra nått lite utöver det vanliga. Skönt att du mår bättre ico och tack för inlägget i gästbooken.

  • Zirup

    Ja, precis, tack Ico, det var verkligen snällt att leta reda på oss. Taskigt att du blev klassad som spammare på kuppen. Hoppas resten hittar hit också!

Svar på tråden Ny tråd för oss som fått våra älsklingar efter julklapsplusset 2007