• Nettan1

    stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare

    Så var det redan dags för en ny tråd.
    Tiiden går så snabt nu när barnen börjar bli stora.
    Hoppas alla hänger med

    Stockholmare med sommarbebisar
    Här finns vi som fick våra underbara småttingar sommaren 08!

    Tidigare trådar
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m25802882.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m28556946.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m31592379.html
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40328439.html

    Fikalistan: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43014717.html

  • Svar på tråden stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare
  • jesslin

    Kan tyvärr inte denna veckan.


    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Nettan1

    De flesta har väl semester nu.
    Magnus bytte jobba precis innan vi var på Rhodod i maj/juni.
    Han var ledig de 2 veckorna men sen blev det ingen mer semester för hans del, annars skulle vi haft 2-3 veckor i juli/augusti.

    Idag blev det ju sol så vi åker och badar
    Lejån: vi åker till norskogsbadet om du ska me

  • Söta Nasse

    nettan
    har ni sol? här är det bara mulet och inte så varmt heller.

    Här är det inte semester än, men snart så. vi åker ju den 20e.

    Nu håller jag på och rensar ur hela köket för att börja riva ner allt. och på fredag kommer resten av köket. De delar som det var beställningsvara på.
    Svärfar kom just med lite fler kartonger så att jag kan packa ner de sista lilla.


    ♥ Snart 31 dagars semester i Spanien ♥
  • Lejån

    Nettan;
    såg det inte förrän nu, men vi kunde iaf inte idag. Jag ska på lite egentid i eftermiddag, ska på ansiktsbehandling. Skönt att få en timme utan barnen.

    Nä, jag kommer sakna dem SÅ mkt när jag börjar jobba! Usch, vill verkligen inte.

    Semester har vi ingen här än, men nästa fredag eller lördag åker vi norrut. Hoppas bara att vädret kan bli lite bättre så att barnen får njuta lite av gräs och bad.


    längtar efter sommar & sol
  • Nettan1

    Förmiddagen tillbringade vi på badet, sen efter att vi ätit lunch så började det bli mulet.
    När det sedan började åska så packade vi ihop och åkte till Nickis så barnen fick leka istället.
    Så det blev en heldag med aktiviteter, jag är helt slut iallfall.

    Har hört nåt om att det ska bli lite bättre väder igen framåt helgen, hoppas iallfall att det stämmer. Blir det bättre så åker vi ut till landet igen.
    Nästa helg ska Jennifer till Furuvik med min pappa och hans fru tillsammans med en annan familj. De har en dotter i samma ålder som Jennifer och dom tycker jätte mycke om varandra, så hon kommer nog få en jätte bra helg.
    Sen hoppas vi ju på en sista minuten resa om inte vädret blivit bättre här hemma.
    Sitter och letar lite alternativ här hemma om vi inte får tag på en resa till hyfsat pris. Är lite inne på en kryssning, Åbo eller Tallin beroende på vädret. så blir det nog 2 dagar i Göteborg med besök på Lisseberg.

  • Mamma till Cleo och Abbe

    Kikar in en snabbis från landet. Här uppe är det ganska kallt idag men de lovar bättre väder till helgen. Vi åker ju till Turkiet den 18e så jag är inte jätteledsen över vädret, i augusti när jag börjar jobba får dock solen gärna komma tillbaka:)

    Hoppas ni har en härlig sommar alla mammor och barn!


    Vårt underverk är här, Cleo kom 080604!
  • Lejån
    Cleos mamma skrev 2009-07-08 19:50:20 följande:
    Kikar in en snabbis från landet. Här uppe är det ganska kallt idag men de lovar bättre väder till helgen. Vi åker ju till Turkiet den 18e så jag är inte jätteledsen över vädret, i augusti när jag börjar jobba får dock solen gärna komma tillbaka:)Hoppas ni har en härlig sommar alla mammor och barn!
    Åh vad härligt med Turkiet!! Jag skulle väldigt gärna åka tillbaka, tycker det var SÅ härligt väder. Vart ska ni?
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Nettan1 skrev 2009-07-08 15:29:12 följande:
    Förmiddagen tillbringade vi på badet, sen efter att vi ätit lunch så började det bli mulet.När det sedan började åska så packade vi ihop och åkte till Nickis så barnen fick leka istället.Så det blev en heldag med aktiviteter, jag är helt slut iallfall.Har hört nåt om att det ska bli lite bättre väder igen framåt helgen, hoppas iallfall att det stämmer. Blir det bättre så åker vi ut till landet igen.Nästa helg ska Jennifer till Furuvik med min pappa och hans fru tillsammans med en annan familj. De har en dotter i samma ålder som Jennifer och dom tycker jätte mycke om varandra, så hon kommer nog få en jätte bra helg.Sen hoppas vi ju på en sista minuten resa om inte vädret blivit bättre här hemma.Sitter och letar lite alternativ här hemma om vi inte får tag på en resa till hyfsat pris. Är lite inne på en kryssning, Åbo eller Tallin beroende på vädret. så blir det nog 2 dagar i Göteborg med besök på Lisseberg.
    Satt precis idag och kollade kryssning. Tallinn skulle jag vilja åka till när det är fint väder, vi var där sent på hösten när vi åkte förra gången och det var rätt kallt. Mysigare med varmare väder så att man kan njuta av ngn uteservering i gamla stan. Dock tycker jag att båten dit är rätt tråkig... Då är helsingforsbåtarna roligare, men det kändes dyrt nu när jag vet att det brukar komma erbjudanden senare på sommaren.
    längtar efter sommar & sol
  • Mamma till Cleo och Abbe
    Lejån skrev 2009-07-08 20:20:59 följande:
    Åh vad härligt med Turkiet!! Jag skulle väldigt gärna åka tillbaka, tycker det var SÅ härligt väder. Vart ska ni?
    Vi åker till Side. Det ska bli helt underbart, värme och sol och bara semester... Jag har varit i Turkiet en gång tidigare och älskade det verkligen så jag hoppas jag blir lika nöjd den här gången:)
    Vårt underverk är här, Cleo kom 080604!
  • Lejån
    Cleos mamma skrev 2009-07-08 20:42:34 följande:
    Vi åker till Side. Det ska bli helt underbart, värme och sol och bara semester... Jag har varit i Turkiet en gång tidigare och älskade det verkligen så jag hoppas jag blir lika nöjd den här gången:)
    Blä vad jag blir avundsjuk!! *haha*
    längtar efter sommar & sol
Svar på tråden stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare