• Tualisa

    Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...

    Här kommer ännu  en fortsättningstråd för oss alla som fått barn förtidigt under 2008! Alla är välkomna  . 

    Min dotter föddes i kejsarsnitt den 14 maj 2008 i vecka 31+2. Hon var mycket tillväxthämmad och vägde endast 1055 gram. Då hade jag legat inne i över 7 veckor innan dom plockade ut henne. 

    Är det fler som är i samma situation som jag, som fått barn förtidigt under våren. Skulle vara trevligt att följas åt och dela med sig av sina tankar och känslor.

    Alva har nu hunnit fylla 1 år och har varit på återbesök på neo och allt såg bra ut. Väger strax under 8 kg och är 72 cm lång! 


    Lilla Alva är här 080514
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 22:24
    Tråden innan...

    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43197202.html
  • Svar på tråden Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...
  • Tualisa
    Gummsan skrev 2009-07-12 22:34:57 följande:
    Hejsan. Hur mycket räknas som förtidigt? Min tjej kom V36+1 det kanske inte räknas?
    Alla är välkomna! Dom flesta här inne har fått kring v. 30.
    Lilla Alva är här 080514
  • Bliglin

    Bra jobbat med ny tråd tualisa!

    Jag har också varit dålig på att skriva, är ff på semester.

    Huvva vad oträckt det låter Elpida med Teo. Hoppas verkligen att ni får vettiga svar snart Nils pratar för övrigt inte heller ännu, ibland tycker jag att han säger mamamaman och dapadapa typ, men kan inte ens med bra vilja säga att han säger mamma och pappa . Han säger Hej väldigt tydligt. Och NEJ. Det är det han säger, ha ha.

    Dock så går han. Mycket bra. Började strax efter midsommar och gick själv bara ett par dagar innan hans egentliga Bf, dvs vid ganska precis ett års ålder korrigerat. Häftigt på något sätt att se honom gå omkring

    Fler som går? Vi har inte varit på någon ettårskontroll och har ingen inbokad. Är det alltså inte någon rutin?

  • lugna gatan

    hallojsa! Har hittat hit!
    Tjejerna är ju 11 mån korr nu, men inte fattar vi vad de säger. Mamma och pappa, men alla som de tycker om heter mamma lite sorgligt för mig bara.
    Vinka har de just lärt sig, Elicia och Novalee står utan att hålla sig + att de kan gå med gåvagn, men de har inte fattat hur man vänder den om än. Det blir ganska ofta sura så fort de kommit fram till en vägg.

    Maken har semester och vi försöker njuta i fulla drag av sommaren, fast det är fullt upp. Har varit härifrån ett tag så jag ska oxå läsa ikapp hur det går för er andra. Kram sålänge!

  • Lappen

    Ristin vägde vi på person vågen för några dagar sen och då vägde hon ca 8,5 kg...hon är ju nu 10 månader...(kom i vecka 32 om alla inte vet det...)

    Och så vinkar hon för fullt och säger mamma och pappa..
    Och så har hon två tänder nu....
    och full rulle på krypfronten...

  • prinsessan 13 april

    oj här har det varit tyst länge.... Vi är på semester men kollar FL lite då och då ändå. Lilla P har 3 dagarsfeber och sover mest hela tiden.... förra veckan blev hon 15 månader och väger nu 9,5 kg.... Hur går det för er andra lika gamla går det allihopa?

  • Isa83

    Prinsessa
    Usch stackars tjejen feber såhär i sommarn, tur att det inte är jättevarmt!
    Liam är ju oxå 15mån nu. Pratar o bubblar som bara den. Han har börjat gå men bara inne o han kryper ändå mest fortf för det går fortast Men snart kommer det väl! Han är stor iaf, går inte fatta att han vart så liten! Väger 13,5kg nu Hur är det för din prinsessa?

  • prinsessan 13 april

    Hon går efter möbler men är försiktig och vill inte släppa taget....fast vi vet att hon kan stå själv eftersom hon gör det när hon glömmer bort sig. Det kommer väl så småningom när hon själv vill

  • Tualisa

    Alva kryper förfullt och tar sig fram genom att springa med gåvagnen... samma som för er prinsessa: hon går runt möbler och släpper taget ibland står helt själv dröjer nog inte länge nu. Hon har börjat prata mycket nu, man förstår ingenting av det hon säger.. mest tack, tutte, titta, mamma...  hon är 14 månader nu, skulle fyllt 1 år  14 juli egentligen.

    Stackars lilla prinssesan som har tre dagars feber..

    isa83: va duktig han är din prins


    Lilla Alva är här 080514
Svar på tråden Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...