• kath

    Förstföderskor juni 2008, Stockholmsområdet Del 7

    Förstföderskor juni 2008- Sthlmsområdet Del 6


    Hello!

    Kath, Mazri, Erno och gänger tjabbar vidare....
  • Svar på tråden Förstföderskor juni 2008, Stockholmsområdet Del 7
  • kath

    Det samma! Nu slutar jag jobba för dagen så nu ska jag hoppa upp på moppen och fara hem och göra blåbärspaj. Mums! Men milton gillar det inte...inte blåbär i alla fall.

    Annars har vi köpt krokiga bestick och det kan jag verkligen rekomendera. Han älskar att äta med dem.

  • Mazri

    Hannah älskar blåbär!
    HOn får det just nu eftersom hennes mage har varit i olag senaste veckan. Funkar bra!

  • kath

    Lustigt. Tror det beror på att de inte är jättesöta. Sen vill jag inte att han ska sitta och kladda med dem heller eftersom fläckarna inte går bort.

    Vi hade en super trevlig middag i går men herre gud vad tung jag är i huvudet i dag.... vin och cigaretter och lite sömn är ingen toppen kombination när man ska jobba i dag.  ;)

    Men lille Mille var en ängel och charmade alla.

  • Lyckorus 2008

    hepp! Nu går Nora riiiktig bra själv!! HURRA!! (det började idag... höhö)

  • kath

    wowwwww!!!!! Måste få höra mer. Så nu knatar hon runt själv?

    Miltom vill inte släppa riktigt ännu - han är en försiktig general! Och så är han inne i en riktig ätar period nu. Vaknar mitt i natten och vill ha en flaska till. Så hamnar han i vår säng och sen sover vi sådär efter det.... Men jag ska börja ge honom en flaska innan jag går och lägger mig och se om det löser nått.

  • Mazri

    Jag rekommenderar att Milton träffar barn i typ hans ålder som går...Då kmmer han snart börja knata. Det funkade på Hannah.
    Det är ju inget kul när lekkamraten går i väg liksom hehe

    Duuuuktiga Prinsessan Noris!!!!

    Gud så jag saknar er och era "busungar"! Kraaaaaaaaaaaaaaam

  • kath

    antar att det är som en propp. Plötsligt lär han sig det och då kommer det gå snabbt. Men jag oroar mig lite för dagis. Är lite rädd att han ska bli helt omsprungen och sitta helt själv i ett hörn. Martin tycker jag bara är fånig men lite oro finns där i alla fall..
    När han sen börjar på dagis så löser det sig säkert men just nu känns det lite osäkert.

    Fast han äter glatt med sina bestick och det är ju framsteg. Så försöker han prata lite också men nu ska vi ju prata engelska och då tittar han bara fånigt på oss. Antar att vi har andra tonlägen när vi pratar engelska...

    Lindoni - vilken fin film på facebook. Y går ju stadigt nu och jag antar att han klättar på allt:)

    Junibacken och skansen och lekland (bollhav) är givna favoriter för Milton....

  • Lyckorus 2008

    Mille e duktig som äter själv ju!!! Bravo!
    Snart ses vi så de tu kan leka.

    Nora går och går, det e sååå kul och det kommer ju bara att gå fortare å fortare. Spännande.
    Hon kan visa näsa och mun och pussas. Åsså dett eviga imse vimse sjungandet!! =)

    Man kan inte fatta... att de nu är typ 13-14 månader. Vilken utveckling på kort tid! Tänk om det funkade så med oss!! ;)

    Mille kommer SÄKERT att bli inspirarad på dagis ska du se, om inte annat kommer ju personalen att prata med er så kommer ni på en lösning. Oroa dig inte, det kommer går bra. Han var ju supertidig med gåendet.

    Nu ska jag på ettårskalas hos Emelie!

    KRAM

Svar på tråden Förstföderskor juni 2008, Stockholmsområdet Del 7