• Anonym (tonårmorsa)

    Vad är toj (toy)?

    Min sons kompis ringde häromdan, och jag lyssnade då ( bad mum!) på en annan telefon vad de sa. Kompisen ville att de skulle ta toy, han hade en halv och min son har en halv.
    Sonen sa då att han inte gillar smaken.

    jag frågade honom sedan vad det var och att han skulle hålla sig borta från droger, men han sa att det var snus ( men vaddå en halv prilla? )

    Han är 15 år. Jag blir orolig!

  • Svar på tråden Vad är toj (toy)?
  • Anonym (tonårmorsa)

    uff, jag hoppas att det var så, men att han inte kunde erkänna det. Klart han vet att jag inte vill att han ska röka

  • Jennie Brunflo

    Toy....det är väl "snus" som är lite starkare grejer??

    Alltså man använder det som snus - men är olagligt knark?

  • Skusan

    Förutom tuggummit Toy så har jag inte hört talas om varken snus eller cigaretter som kallas för det... Uhm, kanske är för gammal för dagens slang?

    Men hjälper dig att puffa tråden så nån som kanske vet mer kan få se den!

    Lycka till!

  • Anonym

    Visst kan det vara ciggaretter men i Göteborg betyder det hasch. Det halva är gram. Hemskt ledsen om det är så, men prata med honom, är det bara cigg är det ju kanon...

  • Anonym

    Ja, toy eller töj är ett annat ord för hasch, i alla fall här i Gbg.

  • ReRant

    Jag har aldrig hört att Toy skulle vara slang för hasch. Kanske används annan slang här i skåne?

    I alla fall, enligt Polishögskolans lexikon "Pundartugg" är det ett annat ord för Opium.

    Ladda hem och läs hela avhandlingen. Över 400 sidor med pundarslang, något som varje förälder bör ha i nattduksbordet.
    www.blekinge.police.se/inter/mediacache//4347/4637/Pundartuggx.pdf

  • Anonym

    Bra att läsa avhandling även om det inte berättar vad saker är o inte är... Det som är meningen med slang är ju att det bara ska vara för invigda, kanske även så för ts son, kanske vill han bara använda tuffa ord med sina kompisar? Tror fullt o fast att töj är hasch o rök preparat..... Dessutom är det ju vanligare med det än opium?

Svar på tråden Vad är toj (toy)?