• Angla

    Taiwan listan

    Finns det någon Taiwanlista så som tex Vietnam och Kina har?

  • Svar på tråden Taiwan listan
  • LLL

    Ja, det gör det. Är ni på gång dit? Om du vill kan jag inboxa dig en mailadress till en kvinna som kan bjuda in dig.

  • Pulkåkarn

    Hej Angla och andra Taiwanintresserade,
    Jag är en av två moderatorer för Taiwanlistan. För att bli med ska man vara på gång att adoptera eller redan ha adopterat från Taiwan (inte bara intresserad). Familjer från Bfa och Barnens Vänner samt några danska familjer är med. Inboxa mig med en presentaion kort var man är i processen så skickar jag en inbjudan. Vi håller listan rätt så sluten med bara inbjudna medlemmar för att kunna ha en öppen och ärlig diskussion. Det är just nu en mycket aktiv lista och go stämning. Väntetiderna för domstolsprocessen i Taiwan är lång efter BB och man behöver verkligen peppning och stöd.
    Välkomna!

  • Nimbus
    Pulkåkarn skrev 2009-07-25 22:56:15 följande:
    Hej Angla och andra Taiwanintresserade,Jag är en av två moderatorer för Taiwanlistan. För att bli med ska man vara på gång att adoptera eller redan ha adopterat från Taiwan (inte bara intresserad). Familjer från Bfa och Barnens Vänner samt några danska familjer är med. Inboxa mig med en presentaion kort var man är i processen så skickar jag en inbjudan. Vi håller listan rätt så sluten med bara inbjudna medlemmar för att kunna ha en öppen och ärlig diskussion. Det är just nu en mycket aktiv lista och go stämning. Väntetiderna för domstolsprocessen i Taiwan är lång efter BB och man behöver verkligen peppning och stöd. Välkomna!
    Jag är jättenöjd med att listan hålls så sluten, det känns tryggt att de som är med i listan verkligen har eller kommer att adoptera från Taiwan, inte "bara" är intresserade .
  • Mandarinmamma
    Nimbus skrev 2009-07-26 11:48:21 följande:
    Jag är jättenöjd med att listan hålls så sluten, det känns tryggt att de som är med i listan verkligen har eller kommer att adoptera från Taiwan, inte "bara" är intresserade .
    Jag håller med
  • Angla
    Angla skrev 2009-07-26 06:03:17 följande:
    Har du någon mail jag kan ge till den intresserade?
    Jag menade intresserade av listan
  • ricki 67

    Hej!
    Vi är på gång att skicka in ansökningen till Taiwan. Kanske om ett par veckor. Skulle vilja gå med i Taiwan listan, men vet inte hur jag skall gå tillväga.

  • Mandarinmamma

    Grattis till att vara på gång! Pulkåkarn är en av två moderatorer på listan så du kan nog inboxa att du är intresserad och berätta lite om var ni befinner er i processen(se inlägget ovan).

    Välkommen till listan och hoppas att era papper kommer iväg snart

Svar på tråden Taiwan listan