• PetraDaZtar

    2 månaders bebis vill inte äta riktigt. .

    Hej! Jag har en 2 månaders bebis som äter så dåligt. Han äter ersättning och har gjort det sen han var tre dagar. Nu har han börjat "flängt" med huvudet och vill göra långa pauser när han äter. Och ibland äter han inte lika mycket. Han åt tolv inatt och sedan legat vaken från sju till halv nio utan att gjort något intryck på att vela ha mat. Annars brukar han vara vrååål hungrig när han sovit en hel natt.
    Tillslut gav vi han mat eftersom vi tycker att han borde vara hungrig men han år inte upp allt och gjorde långa pauser.
    Är det någon som vet vad det kan vara?
    Han är inte slö eller sover mycket,inte heller grinig.

    Tack för svar.

  • Svar på tråden 2 månaders bebis vill inte äta riktigt. .
  • Katarina76

    Jag vet tyvärr inte vad det kan vara, men kolla tempen och se till att han kissar ordentligt så att han inte får vätskebrist. Det kan vara bra att veta temp mm innan man ringer BVC, så kan de lättare hjälpa dig.

  • Enigmia

    Så länge han är glad, nöjd och pigg skulle inte jag vara orolig. Han kanske helt enkelt börjar upptäcka allt spännande runt omkring sig så han inte riktigt har tid att äta. Erbjud mat med 3-4 timmars mellanrum under dagarna även om han inte skriker efter mat så får han nog i sig så att han klarar sig. Om det blir riktigt omöjligt kan du försöka begränsa synintrycken under matning med att sätta dig i ett mörkare rum eller nåt.

  • IsaCMoJs

    Min dotter gjorde så när nappstorleken behövde ändras, hon flängde med huvudet och höll på men när vi hade större hål så slutade hon!


    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Halle09

    Min dotter är 2 månader och fem dagar. Hon äter inte så himla bra???? Undrar om det är normalt el hur ska jag veta att hon har fått i sig tillräckligt? I övrig så är hon glad och kissar o bajsar

Svar på tråden 2 månaders bebis vill inte äta riktigt. .