• Celi

    Födelseannons

    Vår älskade ängladotter Celis lillebror har äntligen kommit ut! Lille Noa föddes 25 juli och det känns helt overkligt med ett levande barn i våra armar. Nu ska vi sätta in en annons i lokaltidningen och funderar på hur vi ska formulera oss. Vill självklart att Celis namn ska stå med som storasyster, skriver vi "änglabarnet Celis lillebror" eller hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Födelseannons
  • prinsesstårtan

    det tycker jag verkar vara en bra formulering

  • silverhjärta

    Grattis till lille Noa!

    Vi hade ingen födelseannons för vår ängels lillasyster. Hade hört många här på fl som inte fick skriva med ängelns namn i annonsen och det ville vi inte vara med om. Vet ni om det är OK med er tidning? Tycker att det är en fin formulering men om man inte vet om man får skriva med ängeln innan så är det säkrast att bara skriva Celi och inte nämna att hon inte lever. Men jag hoppas verkligen att det ska gå bra.

    Kramar Eva

  • Ranido

    Jag blir förvånad och upprörd att höra att tidningarna skulle ha med det att göra, hur man själv vill skriva. Men när upphör man egentligen att göra det över alla dumheter man möts av?
    Kanske skulle jag anonymt ställa frågan till dom innan jag berättade hur jag ville ha det skrivet, sen återkomma med eller utan det tillägget. För i vilket fall ska hon ju vara med såklart.
    Lycka till och stort grattis till Noa!

  • MY2004

    Jag vet att man kan skriva som i ert fall Syskon: Celi i himmelen, det har jag sett innan....

  • Didden

    Hej!

    Grattis till Lillebror Noa!

    Vi skrev " NN och NN i våra hjärtan"


    Mamma till fem söner. Tre på jorden och två i himlen.
  • Lucky

    När min kusin fick sin dotter och senare sin son efter att de förlorat sitt första barn i sjukdom vi förlossningen så stod hon med i födelseannonsen...
    tror det stod
    Välkommen X
    vår ängel X´s lillasyster

  • Mkmit

    Vi skrev: Moa, Ida och vår ängel Tea har fått en lillasyster!

  • RebeccaR

    När vi fick Turid, skrev vi i annonsen att hon  hade en storebror som bor i himlen... Nu idag kom nästa födelseanons med i tidningen Det står "storasyskon är Turid 1,5 år och ängeln Aaron"

    Kram


    *Ängeln Aaron* Lilla Turid och nytillskottet Triton
  • Svengelsk

    Vi kallar inte vår döda dotter för ängel så när hennes bror föddes skrev vi följande som jag hade läst någonstans och tyckte lät så fint:

    "NN i sin himmel ler, när hon på sin bror ser ner"

    Vi hade iofs ingen tidningsannons utan skrev på webbisar.

  • Kyoko

    Vi skrev sist i annonsen:
    Storebror Buster ler i sin himmel.

    Det ifrågasattes inte av tidningen och de som kommenterat det har sagt att de tyckte det var vackert. Men jag funderade länge hur jag ville att det skulle stå.

  • Mamsen1

    När våran dotter föddes och familjebilden skulle in i tidningen, skrev vi alla våra barns namn, även vår änglason, fast han inte var med på bilden. De två äldre bröderna var med på bilden. Vi skrev aldrig nåt om att namn nr 3 var en ängel eller nåt, han är ju ändå en storebror till dottern och lillebror till de äldre barnen. Ingen ifrågasatte varför det var mer namn än barn på kortet.

Svar på tråden Födelseannons