• MartinaE

    Frysa molusker med vårtmedel

    Min dotter har jättemånga molusker på magen och armen. Är det någon som har använt den där frysabortvårtgrejen som de säljer på apoteket på mollusker? Hur lång tid tog det isådana fall innan de försvann?

  • Svar på tråden Frysa molusker med vårtmedel
  • Tyche82

    Jag tassar. Min dotter har oxå mollusker på magen. Till oss har dom (bvc) sagt att vi ska låta dom vara, att dom går bort med tiden.

  • MartinaE

    Det har de sagt till oss också, men jag vill verkligen ha bort dem nu. HOn har haft dem i över ett år och de blir bara fler och fler.

  • redneck girl

    medlet kostar väl typ 300 kr och räcker inte till många.jag tror man ska låta dom vara.det försvinner de vet jag.

  • Hemlighet

    Det gör fruktansvärt ont att frysa bort vårtor, ca -75 grader tror jag det var.( jag frös bort vårtor på tårna för några år sedan)
    Att frysa bort mollusker på ett litet barn skulle jag inte ens tänka tanken på att göra:-/

  • Hemlighet
    MartinaE skrev 2009-08-04 15:29:34 följande:
    Nej det gör inte ont med det medlet som finns på apoteket.
    Det gör mindre ont, men det gör fortfarande ont.
    Är det medlet som heter Wartner så får du inte använda det till barn under 4 år. Du får behandla en vårta åt gången.
    Det står inget om mollusker, men man kanske kan använda det till det?
    Jag skulle inte utsätta mitt barn för det om det inte skapade väldigt mycket obehag för henne.
  • MartinaE
    Hemlighet skrev 2009-08-04 15:50:52 följande:
    Det gör mindre ont, men det gör fortfarande ont.Är det medlet som heter Wartner så får du inte använda det till barn under 4 år. Du får behandla en vårta åt gången.Det står inget om mollusker, men man kanske kan använda det till det?Jag skulle inte utsätta mitt barn för det om det inte skapade väldigt mycket obehag för henne.
    Jag läste på wartners hemsida och där stod det att man kunde behandla mollusker med det =) men då var det kört ändå för hon är inte fyra år.
  • Malena123

    Jag har äntligen blivit av med mina vårtor tack vare Pleurocaps! Hade testat allt och lagt ut hundratals kronor på olika vårtmedel men inget hjälpte.


    Tack!!!


    Mvh Malena

  • Malena123

    Ville bara säga att jag såg en bil med reklam för er hemsida förra sommaren och bestämde mig att pröva, då jag har haft fotvårtor sedan tio år tillbaka. De gick bort med  Acetocaustin efter två månader. Tack för en toppenprodukt som var lätt att använda!


    Vi köpte Acetocaustin från www.verruca.se
  • Samuel B

    Hej!


    Vill tacka så hjärtligt för Acetocaustin !! Beställde medlet i vårvintras åt min 10 åriga dotter som har haft många vårtor både på fötterna och händerna i flera år. Vi har försökt med alla konster som säljs på marknaden och andra "dunderkurer". Nu är nästan alla vårtor borta efter några månaders behandling med Acetocaustin! Lite finns ännu kvar på den ena hälen men det är bara en tidsfråga. Tjejen är jättenöjd. Tack! Jag skall rekommendera medlet åt alla kända vårt-innehavare i Sverige och Finland!

  • Toolwoman

    Min pojk (snart 4-år) har haft (mycket) mollusker och hans fick jag bort. Dock hann han smitta syrran (15mån) och hon har nu haft massor... jag har dock kommit på min egna lilla metod för att bli av med dem. (Funkade skitbra på pojken och nu är jag i full fart på lillan).
    Så här gör jag:
    1. Tvätta molluskerna med Alsolsprit dagligen
    2. Håll koll på när de mognar
    3. Så fort de mognar: Tvätta med Alsolsprit, nyp bort mollusken med naglarna, tvätta igen. Badda torrt.  Sätt på plåster.

    Det gör inte alls ont att nypa bort dem när de är mogna förutsatt att man bara tar mollusken och inte huden runt omkring. Man får som en liten plupp i nypet när man fått bort den och på huden blir det som ett litet runt hål som blöder. Det läker snabbt och smittar inte vidare. (Det kan nog tänkas bli ärr om de är stora så det kanske inte är så bra att göra såhär i ansiktet till exempel)

    Anledningen till att jag valt att göra såhär är att de verkar smitta som mest när de är mogna, så då tänker jag mig att jag tar bort dem innan de orsakar 10 nya. (Nöp bort 9st mogna på rad på lillan senast idag medan hon satt och kollade på en av sina skor, och hon reagerade inte över huvud taget)

    Jag har ju givetvis inga vetenskapliga bevis för min meod :)... men det har funkat för oss,

    Lycka till

  • malinpalin79

    Min son hade massor av mollusker men vi fick bort de på ett par veckor med alsollösning. OBS! Inte sprit utan lösning. Baddade ett par gånger om dagen och bytte kläder, pyjamas osv varje dag.

Svar på tråden Frysa molusker med vårtmedel