• Poison82

    Vi som peppar varandra till plus/bebis del 5

    Blev aldrig någon ny tråd så jag startar upp en här och hoppas ni alla vill följa med.

    Vi i denna tråden som är GRAVIDA:

    IISSEE BF 27 maj (2 barnet) Föddes: 3 juni (pojke)
    MissMurrig BF 5 Juni (1 barnet) Föddes: 2 juni (pojke)
    e som i elin BF 10 Juni (1 barnet) ??
    Lizzie BF 14 juni (1:a barnet) Föddes: 21 juni (flicka)
    Någongång BF 10 Augusti (1 barnet) ??
    Nallebjörnis BF 5 dec ( 1 barnet)
    Poison82 BF 8 Januari (1 barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 07:17
    IISSEE BF 27 maj (2 barnet) Föddes: 3 juni (pojke)
    MissMurrig BF 5 Juni (1 barnet) Föddes: 2 juni (pojke)
    Lizzie BF 14 juni (1:a barnet) Föddes: 21 juni (flicka)
    Någongång BF 10 Augusti (1 barnet) Föddes: 18 augusti (pojke)
    Nallebjörnis BF 5 dec ( 1 barnet)
    Poison82 BF 11 Januari (1 barnet)

  • Svar på tråden Vi som peppar varandra till plus/bebis del 5
  • Poison82

    Sist jag "prata" med henne så hade ingen bebis kommit än och de va i veckan nu.
    Men förhoppningsvis kommer hon hit, har lyckats skicka mejl till alla utom e som i elin nu

  • Poison82
    MissMurrig skrev 2009-08-16 14:01:44 följande:
    Hej hej! Jag är också här nu Hur är det med er alla??
    Jodå, man känner att man lever. Men jag har äntligen slutat må illa och kan numera äta. Visserligen inga stora portioner men det går ner. Kräks sällan även om det fortfarande händer ibland. Värst är att borsta tänderna, då startar kräkreflexen rätt ofta.
    Det bästa av allt är att blödningarna har upphört.

    Var på Ultraljud den 4 augusti, det var helt underbart. Jag förstod inte så mycket av vad man såg på skärmen men pojken såg det desstu bättre. Han såg könet innan barnmorskan såg det. Då jag inte såg det bad jag bli visad så hon visade mig och jag fick se konkurerna av en liten snopp =) .

    Har börjat få lite ont i ryggslut och höfter annars mår jag okej nu. Kan äntligen känna lilla pojken därinne i magen och det är helt underbart.
    Haft 3 veckors semester, imorgon är det tillbaka på jobbet, ÅNGEST!!!!

    Hur går allt för dig?? mår gossen fint, har ni döpt honom?? Hur är livet som småbarnsmamma?? :)
  • MissMurrig

    Jo det går bra, mycket ammande och lite sömn... Men han är så go! Och han blir goae för varje dag, så fint när han ler när vi tittar på varandra.
    Jag var lite sen med att boka kyrka, så vi ska döpa honom först i oktober... Och på torsdag ska vi börja med baby-sim! Har köpt små söta badbyxor till honom

    Har haft lite små problem hit och dit. Mjölkstockning 2 ggr, och nu har jag haft ont i min handled i över en månad. Gick till en läkare, men hon tittade inte ens å handen utan sa bara "Eftersom du ammar kan du bara ta alvedon, 2st 4ggr/ dag. och köp ett handledsskydd"... Tror inte det kommer att hjälpa... Det är lite jobbigt när man inte känner att man kan röra sig som man vill, och det gör ont att hålla bebisen... Ska kolla på bvc om de tycker tt jag kanske kan pausa i maningen och ta något starkare, och pumpa under tiden för att hålla igång mjölkproduktionen, men ge honom ersättning.

  • Lizzie

    Hej på er! Va skönt att nya tråden är igång! Skulle vara trist om vi tappar bort varandra!

    Har haft mina föräldrar på besök sen i torsdags, även om man inte gör så jättemycket aktiviteter är jag ändå helt slut. De hjälper ju till med Cornelia och så, och det är så roligt att träffa dem. Men trött blev jag iaf. Men nu blir det en lugn vecka troligtvis.
    Ska hälsa på på mitt jobb någon dag, visa upp min lilla prinsessa

    Mmm, vi hade oxå tänkt gå på babysim, får nog ta och kolla upp det... man får börja runt 3 månaders ålder, är det inte så?

    Dop blir för oss i oktober, då är hon drygt 3½ månad, men passade inte innan dess av olika orsaker. Vad ska ni bjuda på? Mat? Fika?

    kram på er!

  • Nallebjörnis
    Poison82 skrev 2009-08-16 13:53:20 följande:
    Har skickat till någongång och Lizzie. Sen påstod familjeliv att jag skickade spam :P .
    mmm ja vet dom gör ju det...
    men efter några tim kan du ju skicka till dom andra igen jue.. el skriva olika saker i mailen *hihi*
    MissMurrig skrev 2009-08-16 14:01:44 följande:
    Hej hej! Jag är också här nu Hur är det med er alla??
    Heeej!! jo då så där.. har nu haft 4 v sem börjar jobba igen imnorgon.. fast ja ska prova på 50% så får vi se.. själv då?
  • FVA

    Bra jobbat med tråden Poison.

    Nej, jag har inte fått. Imorgon är jag på plus en vecka. Idag har det varit superjobbigt. Bara tvärgrinade ett tag och funderade på om man kan få förlossningsdeprision innan förlossning. Men min man lyckades prata igång en målbild som jag kunde längta efter, så blev det lite bättre.

    Imorgon är det en vecka sen BF. Tisdag BM-besök, nästa tisdag igångsättning om inget händer innan. På något sätt känns det som att det blir mindre sannolikt att det ska sätta igång för varje dag som går, när det egentligen är tvärt om.

Svar på tråden Vi som peppar varandra till plus/bebis del 5