• Mammatilltretroll

Fler som glömmer AD-dropparna... ?

Jag är så himla dålig på att komma ihåg att ge Meja Ad-droppar.. det händer då och då att hon får i sig dem som hon ska..

Nu har det ju vart sommar så det kan väl inte vara nån jättekatastrof? *orolig*
    Vad är det värsta som kan hända om hon inte får i sig dropparna som hon ska?

• Svar på tråden Fler som glömmer AD-dropparna... ?
  • Vill Bli Tre

*räcker upp en hand* jag e oxå såå glömsk!! vet inte ens VART dom är just nu

• Ananak

varför inte ha dom framme på bordet hela tiden? då kommer man ihåg o ge dom när man ammar

• sebbeman

Sebastian är 10månader....jag är jätteglömsk när det gäller ad-dropparna endå står dom på köksbordet för att jag inte ska glömma...är också orolig för vad som händer om man glömmer för ofta...än har jag inte märkt nåt iallafall.....måste bättra mig på att ge dom...

• Trollens mamma

Jag glömmer också ofta...får väl dom 3-4 gånger i veckan.
    Tror att det blir bättre sen när han börjar äta mat så kan jag blanda dropparna i maten.

Nu när jag ger åt han från skeden,spottar han ut det mesta

• Vill Bli Tre

på bordet då tar min stora dom.. hehe tror de är han som gömt dem nämligen

• Linda xxx

Varken min dotter eller min son har fått AD-droppar...började med att jag glömde ge dom hela tiden sedan sket jag i det.
    I norge t.ex där ger dom inte barnen AD-droppar alls...
    Så jag har inget dåligt samvete över det!

• Ananak

är ni oroliga så ring bvc o fråga....

• Nilla74

jag glömmer också ibland... hur länge ska en flaska räcka om man ger varje dag?

• TKa

Frågade en hälsovårdare om saken eftersom jag är ganska glömsk också och så sa hon att om barnet har d-vitamin brist i flera ÅR så kan det få komplikationer...

Svar på tråden Fler som glömmer AD-dropparna... ?