• elegi

    Vrena morsorna snackar vidare..

    Jenny
    Glömde
    Jag kommer gärna om jag kan, ska kika kalendern så återkommer jag

    Jaha nu är vi hemma i svinkalla Sverige igen *brrrr* från 27-28 grader till 3 kändes lite sådär, hemma hade vi 15 grader när vi gick och la oss vid 12 inatt, på med jamasar och täcket upp till öronen så funka det oxå

  • elegi
    AlexEmmi skrev 2009-10-03 11:19:51 följande:
    ja ingen rolig omställning Anna! Längtar oxå utomlands!har ni haft det bra? ni kan aldrig gissa vad jag gjorde igår, slog in en massa julklappar!! haha nästen alla klara det är så himla skönt! så ute igod tid harjag nog aldrig varit! nehej lite städning o lite senare ska barnen på kalas på mcdonalds! ha en trevlig kväll!
    Ja vi har haft det bra, men semester med våra barn är tyvärr ingen semester...
    Sebastian får utbrott 3-5 gånger varje dag av olika små anledningar ex att hans syster petar på honom, hon i sin tur finner det mycket roande och gör det därför några extra gånger.
    Men vi har solat och badat och barnen har fått flyga flygplan och sett hur det är i ett annat land vilket för dom är en erfarenhet minst rikare MEN vi kommer inte att åka utomlands på flera år...det är verkligen inte värt allt jobb.

    I går drog Alexandras ADHD utredning igång, nästa besök är på måndag och sen måndagen efter och sen är den klar...ska bli så skönt att äntligen kunna hjälpa henne med förståelse för att det blir fel och varför, hennes kompisrelationer börjar verklign gå utför...hon var lite ledsen när vi kom hem för då låg en kalasinbjudan till Sebasitan...hon konstaterade att hon inte fått en endaste i år vilket naturligtvis är ledsamt.

    Nähe nu är det dags för varma mackor här hemma, hoppasni har en skön helg allihop
  • elegi
    clara b skrev 2009-10-04 16:41:47 följande:
    Bara 3-5 utbrott om dagen... lyllos , lill-Frallan får totalbryt säkert 10 gånger om dagen, suck! Jag har redan tappat räkningen på antalet gråtattacker idag, pust och stånk! Vad roligt att ni har haft det bra på semestern, jag längtar iväg på semester så jag snart blir galen. Så skönt att komma hemifrån, inga måsten. Skönt! Vi skulle gått på teater idag, men klantmamman tog fel tid så vi kom för sent. Det blev en film och gårdagens missade lördagsgodis istället. Jag längtar redan tills barnen somnat så jag får ta fram MITT lördagsgodis och titta på filmen JAG hyrt. Tröööööött...imorgon blir det öppna och sen badhuset, om jag inte blivit sjukare än idag, d.v.s. Kram på er alla mammor, vi ses och hörs!
    Gråtattacker är ingen höjdare det heller fast här handlar det om utbrott där han ska döda sig själv, hoppa ner från balkonger, rymma osv osv osv så man får hålla fast honom annars så drar han bara alt. ger sig på sin syster.
    Men utöver det så har vi haft det superbra utbrotten får han ju här hemma med
    Krya på dig

    Vi ses imorgon på öppna, kanske tar jag med bärbara så kan jag visa bilder om ni är intresserade förståss
  • elegi
    maria8109 skrev 2009-10-04 19:56:14 följande:
    Urk, ett stycke rejält sleten Maria.... Fy 17, va roligt vi har haft den här helgen. Nu ska jag kasta mig i soffan och vila lite, bultar så konstigt i huvvet!
    Jo ibland brukar det kunna kännas rejält när man haft kul

    Vet fler som kollade och tyckte att det var bra
  • elegi
    maria8109 skrev 2009-10-06 10:22:12 följande:
    Usch, krya på dig Clara! Jag har tappat kontrollen på mina ungar! Jag blir snart galen på riktigt! Har försökt i en timme att få dom att göra sig i ordning, Anton har jag klätt på en gång men ungen är ju nudist och klädde av sig igen i rekordfart... Vi blir nog fast inne idag.... Eller så får ungj****n gå ut naken, då kanske han lär sig, men det ser så illa ut att komma till affären med en naken unge i oktober! Ha en trevlig Tisdag alla!
    Nja affären är kanske inte att rekommendera men släpp ut honom i trädgården en stund så kanske han kommer på bättre tankar
    Lycka till!

    Trevlig och trevlig...städar och röjer hittills har jag iaf fått undan ren tvätt in i garderoberna och resväskorna är tömda och innehållet på sin rätta plats.
    Nästa projekt på tur (efter lunchen) blir husvagnsgrejerna sen kanske jag har fått så pass ordning att den "vanliga" städningen kan börja
  • elegi

    Sitter och kollar på "Mammas pojke" och skrattar lite för mig själv, Christian är en  kille som är från Ljungsbro och umgicks en hel del med min lillebror så jag vet mycket väl vem han är elelr iaf var då.
    Mammas pojke tillhörde inte riktigt den bilden jag hade av honom....

  • elegi
    elegi skrev 2009-10-08 20:34:55 följande:
    Sitter och kollar på "Mammas pojke" och skrattar lite för mig själv, Christian är en  kille som är från Ljungsbro och umgicks en hel del med min lillebror så jag vet mycket väl vem han är elelr iaf var då. Mammas pojke tillhörde inte riktigt den bilden jag hade av honom....
    Måste bara tillägga
    Fy faan vilka brudar det bor på undre våningen.....
  • elegi

    God morgon god morgon alla trevliga mammor (gör ett desperat försök att låta pigg och hurtig för att kanske motivation kommer till allt jag MÅSTE göra)

    Såg just det här Galapremiär Lilla spöket Laban tävling

    Här är det så fullt av måsten att jag håller på att smälla av...men vad hjälper det, inget lär bli gjort så mycket kan jag konstatera...detta är vad jag MÅSTE göra.

  • elegi
    maria8109 skrev 2009-10-13 09:46:43 följande:
    Men vars fan tog solen vägen? Inte för att jag tänker gå ut, men det blev så mörkt!! Har städ-dag, jävla badrummet, äckligaste vrån i hel huset!!! Nu ska mupphuset skina. Ciaooooo
    Jag städade hela förra veckan så det har jag tröttnat på men en hel del plock finns här att göra *blääääk*
    Måste fixa ordning på kaoset på altan, måste tömma husvagnen och städa den men det är ju så förbannat kallt ute att jag hellre stannar inne
  • elegi

    Nu är Alexandras ADHD utredning klar och det var inte många överraskningar där direkt men hon är hyperaktiv, impulsiv och svårt med uthållighet hon har också svårt att göra flera saker samtidigt (hennes resultat var under genomsnittet för sin ålder) så på måndag ska vi till läkaren på BUP och diskutera medcinering av Concerta för att hjälpa henne hålla fokus i skolan samt tagga ner tempot lite med kompisarna

Svar på tråden Vrena morsorna snackar vidare..