Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

    Var med och packa ett Julpaket med Hoppets stjärna 2009!

    Vi som skrivit upp oss på denna lista lovar att köpa eller skicka iväg minst ETT paket via Hoppets stjärna till bättre behövande 2009:

    1. Marlean 2 familjepaket (klara) 1 pensionärspaket
    2. GrodanSkrutt: 1 Familjepkaet, 1 Pensionärspaket
    3. Troll1
    4. Moonweb 2 familjepaket, 1 barnhemspaket
    5. Murreior
    6. vita-stenen
    7. Zenobia
    8. hally
    9. mjuik 4 pensionärspaket (klara)
    10. Calleigh
    11. Vårsolen
    12. Zorba80
    13. ThisIsMe
    14. Helenen
    15. Bjornis
    16.
  • Bjornis

    Å, blev helt såld. Aldrig hört talas om detta, eller jo, när jag var liten gjorde vi nåt sånt här jag och mamma men minns inte om det var just hoppets stjärna. Jag känner mig superladdad och har skrivit upp mig på listan. Skall fixa detta till veckan.

    IKEA-julpyntet kommer snart ja och det är SÅ fint i år, säger jag som fått mig en förkik!

  • Bjornis
    Marlean skrev 2009-09-17 20:45:03 följande:
    Bjornis I alla stora städer (Sthlm, Gbg, Jkpg, Malmö) har de uppsamlingar i vanliga fall vid något shoppingcentra en dag. Vet att de har det vid A6 i Jkpg iaf.
    KOmmer den infon upp nånstans så jag kan hålla utkik?! Bra isf!
  • Bjornis
    Troll1 skrev 2009-09-18 10:10:48 följande:
    Absolut! Detsamma säger jag om du får nys om ngn som samlar ihop... Förra året hämtade jag först ett gäng kartonger från min dotters klasskompisars familjer och åkte ner till IKEA i Kållered och lämnade över till ett par som åkt flera ggr själva ner till Ukraina mfl ställen (ihop med HS). De hade samlat ihop många banankartonger redan och skulle hämta ännu fler hos en präst som packat ett gäng kartonger mat och saker tillsammans med andra. I deras wolksvagen buss hade de sin get med sig. Underbart par!Ska se om jag kan få tag på dem igen.
    Haha, en get. Klockrent. Jag vet inte ens var man får tag på en get så skippar nog det. Men allt går ju att få tag i på nätet va? Hittade min man där så. Haha.
  • Bjornis
    Zenobia skrev 2009-09-18 12:36:32 följande:
    Troll1Haha vilket härligt par, en get cooltBjorisTill jul kan du få tag på en get, du kan ge en get till en i julklapp via Hoppets stjärna för en symbolisk summa. Man sätter in pengar för en get och så får en som behöver det geten, förra året var det till Haiti tror ja det var. Sen får du ett kort med en get, står det att du har allt förutom en get och sen bakom kortet så står det fast du behöver inte ha den hemma eller nåt sånt står det. Så kan du ge kortet till nån som julkapp Min pappa fick en get i julklapp och mamma en höna i julklapp förra året och presenten vart uppskattad.
    Ah, det ska jag kolla upp! Perfa!
  • Bjornis

    Fast Gbg har ju ingen insamlingsplats. Det är ju Fjärås som är närmast men det är ändå långt bort! Nån som vet om han Bosse kommer åka med sin get till IKEA kållered i år igen (eller hur det nu var?)? Hehe.

  • Bjornis
    Troll1 skrev 2009-10-30 18:01:11 följande:
    Fick höra att i snitt har varannan skola och varannat sjukhus varit tvungna att stänga i Lettland. Hemskt med all fattigdom i de länderna, inte långt härifrån heller... Jag lägger in mitt tidigare inlägg igen, om ngn missat det;OBS!Har nyss talat med kontaktpersonen Bosses (Fjärås) fru Ella. Dessa två är verkliga eldsjälar som lägger ner oerhörd mkt tid, pengar och energi på att hjälpa andragenom Hoppets stjärna mm. De var dessa jag lämnade mina kartonger till förra året.De har varit i i Lettland två ggr i år. Ella berättade att det går inte ens att föreställa sig den misär de lever i. De har behov av precis ALLT! De har knappt tak över huvudet, många av dem. Barnen har det svårt inte minst.De bodde hos en präst som dessutom engagerade sig i männen som sitter i fängelset. Trots allt elände utstrålar de en stor värme och är SÅ tacksamma för hjälpen de får!Ella talade om att allt kommer fram, HS är en mkt ordningsam organisation.Så leta i era garderober, kastrullskåp mm. De behöver förutom maten och julklappar även filtar, skor, ljus osv. Ni som lämnar in på ställen, packa ännu mer om ni kan. Det kostar inget...Bosse & Ella kommer att möta upp ngnstans i Gbg området omkring den 23-24 nov. Jag ska få mer exakt datum senare. Julpaketen går i år till noröstra Rumänien och man kan tänka sig att situationen är densamma där. Det kan dock skilja mellan varifrån man skickar.Ella & Bosse har dessutom precis packat färdigt en lastbil med julpaket, säckar och andra kartonger till Lettland, den har nog precis åkt. Nästa tur går i mitten av januari om ngn vill skicka saker med dem då.För er som skcickar från Göteborg och närmast söderut, inboxa mig om ni vill att jag ska vidarbefordra när de kan möta oss. Eller kontakta Bosse. Tel står på HS hemsida/uppsamlingsplatser/Fjärås
    Jag kommer inte åt ditt konto så kan inte inboxa dig men du får gärna vidarebefordra till mig var och när bosse samlar upp paket i gbg!!
  • Bjornis
    Troll1: Hade du koll på när Bosse skulle samla upp paket i GBG-trakten?

    O, 21 dar. Köpt en hel del men är inte färdig än...
  • Bjornis
    TittaTi skrev 2009-11-11 10:21:05 följande:
    Hur var det med uppsamling av paket i Göteborg? Någon som vet något???
    Puffar upp denna!
  • Bjornis

    Nu är vi snart klara med vårt paket. Innehåller:
    Ris
    2 x Pasta
    Kakao
    Mjöl
    Socker
    2 x Torkade aprikoser
    Russin
    2 x Inlagda päron + annan inlagd frukt
    2 x Skumgodis
    Brago kex
    Cornflakes
    2 x Pilsnerkorv
    Burkskinka
    2 x Kikärtor
    Pepparkakor
    Te
    Kaffe
    Värmeljus
    Memory
    Skol-skrivböcker
    Ett gäng blyrtspennor med sudd på.
    2 x Målarbäcker
    2 x Tuschpennor
    2 x julservetter
    Lite pynt

    Saknar: Havregryn, tändstickor, olja och choklad

    Vad tror ni?

  • Bjornis

    Vi är snart klara med våran. Eller vi är väl klara men ska köpa tändstickor och choklad bara. Synd att ingen visst om det var nån som skulle hämta lådor i gbg-trakten. Hade varit smidigt. Nu får vi gå till posten istället.

  • Bjornis
    Troll1 skrev 2009-11-22 21:13:07 följande:
    Nu är listan felaktig. Jag hade ändrat min status till skickat....

    Hör av dig till Bosse o Ella i Fjärås. Telnr finns på HS hemsida. Jag mötte dem i Kållered igår.
    Å, det har ju varit grymt. Vi var ju ändå ute och åkte. Äh, imorn åker vi till bussgods med lådan.
  • Bjornis

    Men, nu har inte vi skickat vårt paket idag men trodde det var imorn som var sista dagen att skicka med bussgods? Hur gör man då? Paketet är klart och jag vill så gärna få iväg det. Har hänt lite saker som gjort att vi inte orkat ta tag i saker - imorn ska jag in till Östra på skrapning (ofrivillig sådan) kl 10.30. Så tänkte komma till bussgods innan det. Hinner det inte fram i tid då?? Ger inte hoppets stjärna det paketet till nån annan som kan behöva det isf??!

  • Bjornis
    Bjornis skrev 2009-11-24 18:39:23 följande:
    Men, nu har inte vi skickat vårt paket idag men trodde det var imorn som var sista dagen att skicka med bussgods? Hur gör man då? Paketet är klart och jag vill så gärna få iväg det. Har hänt lite saker som gjort att vi inte orkat ta tag i saker - imorn ska jag in till Östra på skrapning (ofrivillig sådan) kl 10.30. Så tänkte komma till bussgods innan det. Hinner det inte fram i tid då?? Ger inte hoppets stjärna det paketet till nån annan som kan behöva det isf??!
    puff
  • Bjornis

    INLÄMNADE:
    1. Marlean 2 familjepaket, 1 pensionärspaket, 1 barnhemspaket
    2. GrodanSkrutt: 1 Familjepaket, 1 Pensionärspaket, 1 Barnhemspaket MAT, 1 Barnhemspaket LEK
    3. Calleigh 1 familjepaket
    4. vårsolen 2familjepaket,2barnhemspaket,1matpaket barnhem
    5. TheStar 1 familjepaket, 2 barnhemspaket
    6. Burberry 2 familjepaket
    7 Lugnåsbo 3 familjepaket, 3 barnhemspaket, 1 pensionärspaket
    8. Mar1lyn 2 familjepaket
    9. Anke, 1 familjepaket 2 barnhemspaket
    10. teflonminne, 4 paket inlämnade (2 familjepaket, 2 barnhemspaket)
    11. Fismamman, 3 familjepaket.
    12. Lillfjant, 1 familjepaket
    13. Lallamen,1 pensionär-, 1 familj- och 1 barnhemspaket.
    14.Troll1, 2 matpaket barnhem, 1 familjepaket, 3 barnhempaket + kläder mm
    15. Rockergirl 1 familjepaket
    16. Sovmorgon 2026, 1 familjepaket
    17. Mamma L, 2 barnfamiljepaket och ett barnhemspaket.
    18. Apelsinens mamma, 1 familjepaket och ett barnhemspaket.
    19. Caroline08 1 pensionärspaket (svärmor gjorde ett familjepaket med)
    20. Zorba80 1 Familjepaket
    21. 2timearound, 2 familjepaket, 1 barnhem med mat och 1 med leksaker.
    22. AnnicaSaga, 1 familjepaket, 1 lite mindre barnhemspaket.
    23. esther; 1 familjepaket, 2 pensionärspaket
    24. Susidus, 1 familjepaket
    25. Bjornis, 1 familjepaket

    Ska skickas iväg:
    12. Moonweb 4 familjepaket (klara), 1 barnhemspaket (klart)
    14. ThisIsMe
    15. Helenen1
    17. Mamma till R o A
    18. plingplong
    19. TittaTi
    20. Förväntansfull0406
    22. Drakvinge
    23. Murreior 1 barnhemspaket (klart, fast ska packas)
    24. Häpp
    25. LenaLi
    26. namera
    27.Linsenstinsen
    28. vita-stenen
    29. Zenobia
    31. anjis78 1 familjepaket
    32. Frökensverige 1 familjepaket (klart) 1 barnhemspaket/mat
    33. Lina_B 1 familjepaket
    34. stariz 1 familjepaket, 1 pensionärspaket, 1 barnhemspaket
    35. m1nn13
    36. Princess And The Pea
    38. mariaochlinus. 1 Familjepaket
    41. 1814
    42. ninan, nästan klar med familjepaket!
    43. Vinterlärka, 2 pensionärspaket
    44. Arctura, 1 familjepaket (klart)
    45. hally - 1 familjepaket, 1 pensionärspaket
    47. Undret Gilan 2 familjepaket(ihop med mamma)
    49. mjuik 6 pensionärspaket, 2 barnhemspaket - alla klara

  • Bjornis

    Princess And The Pea skrev 2009-11-25 21:24:21 följande:


    Igår var det då dags... åkte iväg 1.5 timmes resväg till Sollentuna. Åkte lite fel och fick fråga på en mack efter vägen... väl framme så var det igenbommat och svart.... så typiskt. Pratade med en jättetrevlig chaufför idag som kör för H.S. Han peppade mig att ändå sända iväg med bussgods men jag var lite orolig för vikten.På inlämningsstället var han jätteschysst. Paketen vägde några kilo över 20 kg men han sa "äh, vem väger det?". Så nu är paketen iväg!Slutligen blev det 1 pensionärspaket, 1 familjepaket och ett julklappspaket till barnhem.
    Så sa de på bussgods i Göteborg också. Så gullig kille som sa: Ja men det är ju för en bra anledning så det är inte så noga! Skönt att höra!
Svar på tråden Var med och packa ett Julpaket med Hoppets stjärna 2009!