• beffen

    Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?

    Hallå jag kör en audi a6 med en v6. 2,8 liters motor i, min fråga är då.
    Vad för bil kör du och vilken bil skulle du byta till.
    ( jag vill ha en liknade i storlek men med mindre motor)
    Om du intresserd så kom med förslag

  • Svar på tråden Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?
  • Wipperman

    Volvo är inte min grej men har faktiskt en.
    S40 Challenge, får inte köras på gata och är sisodär bra på bana.

  • beffen
    Wipperman skrev 2009-09-05 18:44:29 följande:
    Bara undrar, varför säger ni "bytade"?
    För skoj skull
  • Wipperman
    beffen skrev 2009-09-05 18:57:57 följande:
    För skoj skull
    Hm, får ni inte problem när ni måste skriva en korrekt svenska?
    De texter som jag skriver till mina kunder/uppdragsgivare hade tappat trovärdighet om jag skrivit "bytade till en annan resultatenhet".
  • beffen
    Wipperman skrev 2009-09-05 19:44:30 följande:
    Hm, får ni inte problem när ni måste skriva en korrekt svenska?De texter som jag skriver till mina kunder/uppdragsgivare hade tappat trovärdighet om jag skrivit "bytade till en annan resultatenhet".
    detta är inte någon raport till chefen eller något liknade , så lite stavfel gör inte något
  • Parenthood

    Kör nu Jaguar X-type 4wd, skulle vilja byta till XF 3.0DS
    Har också en Legacy kombi.
    Tittar lite på en Merca 450CDI GL-klass, behöver få plats med hundar och tvillingvagn.

    Du får väl byta till en A6 med mindre motor, och kanske en diesel.

  • Herr Hagelin

    jag kör en audi 100 med en v6 på 2,6liter vist det är en 94 men den går klockrent. o har all utrustning. jag skulle vilja ha en v70. vist lite lamt. men det är en väldigt säker bil o det ä ju det man vill ha speciellt nu när man ska ha en liten.. :)

  • ericlofberg

    Vi har två bilar. En Volvo V70 2.0F Momentum MÅ09 införskaffad i september 2008 och en Kia Rio 1.4 EX Komfort MÅ08 inköpt i oktober 08. Antingen byter vi ut båda bilarna om två år till en BMW 3- eller 5-serie i kombiutförande samt en enklare bil motsvarande Kian - kanske en ny Kia igen. Eller så behåller vi Volvon i något år till och byter ut Kian mot någon mindre men rolig bil - kanske en cabriolet (Audi A3 eller BMW 1-serie).

    Varför vill du ha en likadan bil med mindre motor? Om din 2.8 fungerar och håller bra är det väl klokare att behålla den än att riskera att få en strulbil som drar lite mindre bränsle? Eller - kör du enormt långt?

  • beffen
    ericlofberg skrev 2009-09-29 11:42:07 följande:
    Vi har två bilar. En Volvo V70 2.0F Momentum MÅ09 införskaffad i september 2008 och en Kia Rio 1.4 EX Komfort MÅ08 inköpt i oktober 08. Antingen byter vi ut båda bilarna om två år till en BMW 3- eller 5-serie i kombiutförande samt en enklare bil motsvarande Kian - kanske en ny Kia igen. Eller så behåller vi Volvon i något år till och byter ut Kian mot någon mindre men rolig bil - kanske en cabriolet (Audi A3 eller BMW 1-serie).Varför vill du ha en likadan bil med mindre motor? Om din 2.8 fungerar och håller bra är det väl klokare att behålla den än att riskera att få en strulbil som drar lite mindre bränsle? Eller - kör du enormt långt?
    Det har du rätt i
    Ne jag kör inte enormt långt men väldigt ofta och kortare sträcker
    Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag vill byta ner till en mindre motor, det är väl en fix ide jag har fått på hövet .
  • Memnok77
    Wipperman skrev 2009-09-05 19:44:30 följande:
    Hm, får ni inte problem när ni måste skriva en korrekt svenska? De texter som jag skriver till mina kunder/uppdragsgivare hade tappat trovärdighet om jag skrivit "bytade till en annan resultatenhet".
    Det är ett dialektalt fenomen, verkar vara i närheten av varberg/borås någonstans.

    On topic så köpte jag kombi nu när ungen är på väg, en mercedes c240 -06 med elegancepaket, är jävligt nöjd faktiskt.
  • D33R

    Herr Hagelin skrev 2009-09-27 21:49:59 följande:


    jag kör en audi 100 med en v6 på 2,6liter vist det är en 94 men den går klockrent. o har all utrustning. jag skulle vilja ha en v70. vist lite lamt. men det är en väldigt säker bil o det ä ju det man vill ha speciellt nu när man ska ha en liten.. :)
    jag hade en audi A6 med samma motor innan den lever tyvärr inte längre. nu för tiden rullar jag runt i Volvo 850 T5. och för varje dag jag kör ut på motorvägen saknar jag min audi mer och mer :'( och då menar jag inte pga kraften under huven men komforten i audi är ljusår mer utvecklat än volvos. samma sak gäller säkerheten. det enda positiva med volvon är att vissa delar är billiga.
Svar på tråden Audi A6 med v6. 2,8 liters motor. Byta ner sig?