• cobra

    Drömresan som blev varje förälders mardröm

    Reste med min familj december 2004 till vårt paradis, Thailand, och familjeidyllen Khao Lak. Tyvärr drabbades Asien 26 december av århundradets värsta naturkatastrof, tsunamin, där min man och yngsta son omkom i vågorna. Men berättelse är bärför inte mitt bästa reseminne, men nog en resa som jag aldrig kommer att glömma.

    Läs hela reseberättelsen här.

  • Svar på tråden Drömresan som blev varje förälders mardröm
  • Velour

    Vackert och sorgligt. Din berättelse berörde mig mycket djupt! Jag är glad att ni har funnit styrkan i att leva vidare. Allas vår tid kommer när det är dags och tills dess kan vi bara göra det bästa av den lilla tid vi har, och det har du och din familj gjort.

  • Andrea A

    Så otroligt fint skrivet, så sorgligt. Jag är verkligen ledsen för er skull. Tårarna bara rinner efter att jag har läst din berättelse.

  • Pulo

    Mina tårar rinner efter att ha läst din berättelse. Så vackert och sorgligt beskrivet. Önskar dig och dina barn all lycka!

  • tre guldklimpar

    Gode gud! Jag är såå ledsen för er skull. Stackars lillkillen. Lille plutten. Jag önskar det fanns någonting jag kunde göra för att ge honom tillbaka till er. Livet är alldeles för skört. Ta hand om er och tusen kramar till er.

  • Lilja07

    ååh jag grät, så vackert skrivet men så tragiskt & hemskt!
    Önskar er alla lycka i livet!!! Starkt av er att åka tillbaka.

    Thailands invånare är helt otroliga, så snälla & hjälpsamma!

  • qlurig

    Jag bara gråter...
    Gråter för dig som förlorade ditt barn och man.
    Kan inte förstå eller finna ord.
    Kan bara önska dig och din familj frid och framtida lycka.


    Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Deiia

    Tack för att du orkar berätta!
    Det märks att orden väntat länge på att bli skrivna att du hunnit tänka igenom varje sekund så många, många gånger. Väldigt fint och känslosamt berättat.

    Jag är så ledsen för din förlust!

    Hoppas att du lär eller har lärt dig leva med sorgen och kan se framåt. Lycka till i fortsättningen!

  • EJai

    jätte fint skrivet vart helt matt i kroppen och tömde endel tårar.Skönt att höra hur ni mår och att ni haft styrkan att återvända.

  • Ennna

    Din berättelse visar på det ljus och hopp som jag också önskar finna en dag! Kram!

  • pumbis

    Wow vad du är duktig på attt formulera dig och skriva vackert!! Du borde skriva en bok om detta för kändes exakt som att läsa en bok av en känd författare.. Du skriver grymt bra. Det enda du missade var mellanrum i texten. Det blir lätt lite för långt att läsa om texten saknar styckes indelning. Men annars fanns ingenting att klaga på!

    Blev verkligen ledsen av att läsa din text, jag lider så mkt med dig!! :S Jag önskar dig verkligen det bästa.. Hur det nu skulle kunna gå till eftersom det bästa för dig är borta!! :S Men hoppas ändå för dig och din kvarlevande familjsskull att det blir en så positiv tid för er som möjligt!! Önskar dig verkligen all lycka, kärlek och glädje!!

    Kramar!

Svar på tråden Drömresan som blev varje förälders mardröm