• Vapo

    Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08

    Nu har alla våra barn fyllt ett år!

    Vi är ett härligt gäng som skrivit samman ett tag.
    Några av oss sedan vi hade BIM i vecka 52 år-07.

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m27288253.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28193658.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m31152617.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33997770.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36638716.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39611411.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42564583.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45056540.html

    Födelsedatum:
    2008-08-08 /Pojke - Sam, Lina S
    2008-08-13 /Pojke - Liam, Miss Osbourne
    2008-08-14 /Pojke - Jonathan, affliction
    2008-08-19 /Flicka - Agnes, Skorpan 08
    2008-08-19 /Flicka - Wilma, Anette81
    2008-08-24 /Flicka - Amanda, Vapo
    2008-08-24 /Pojke - Ilyaz, L83
    2008-08-24 /Flicka - Elly, Lana
    2008-08-24 /Pojke - Hugo, chupa chups
    2008-08-27 /Flicka - Alma, Kosmo06
    2008-08-29 /Flicka - Tilde, Zirup
    2008-09-02 /Pojke - Vilgot, guby
    2008-09-02 /Pojke - Arvid, Kristyr
    2008-09-06 /Pojke - Vincent, anathema
    2008-09-08 /Pojke - Albin, Calypso
    2008-09-17 /Flicka - Matilda, Jegra73
    2008-09-22 /Pojke - Eddie, mycat81
    2008-09-23 /Pojke - Albert, GlimmaMera

  • Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08
  • MissOsbourne

    *moahahahaha*Mig blir ni inte av med så lätt...=)

  • affliction

    Nu är jag oxå med! Först grattis till Eddie o Albert! Nu har alla trådbebisar blivit ett år!

    Ang tänder så har Jonte 4 uppe o 4 nere o de kom inte i logisk ordning alls. Han fick först sina två nere mitt fram, sen "huggtänderna" uppe o sen mittentänderna upp o sist "huggtänderna" nere . Nu har det blivit ett mellanrum på båda sidorna i övre käken där han fått en kindtand på var sida .

    Har börjat jobba igen o det har faktiskt gått över förväntan. "Skitchefen" ( ) har betett sig riktigt hyggligt o stämningen på jobbet är en helt annan än när jag gick på föräldraledighet så kanske det kan bli bra, men ändå hör man saker som inte förändrats alls. Jag drar inte i för stora växlar ännu iaf, o avvaktar nog med att säga bu eller bä känner jag.

    Måste iaf vara hemma o VAB:a igen för nu har Jonathan öroninflammation! Sambon åkte med honom till VC igår o fick en ny penicillinkur på dubbel dos i 5 dagar mot dosen sist som han åt i 8 dagar, det blev inte mer för sen tog den lilla flaskan slut. Känns ju inte alls bra att ge penicillin igen, men man måste ju få bort bakterien han har i kroppen. Det gör så ont i mig att han har öroninflammation oxå, det gör ju så otroligt ont! Tror iofs att vi upptäckte det innan inflammationen fick blomma fullt ut, för Jonte är ganska lugn o verkar inte ha så jätteont förutom på nätterna då han vaknar o sätter sig upp i sängen o håller sig för örat... Hoppas iaf att det är en gång nu så han inte blir öronbarn, som jag var .

  • Kristyr

    Affli> bra att det är lite bättre jobbet iaf.

    åhhhhh stackars jonte
    *buhu* inget kul med öroninflammation, det har jag haft för många....

  • Lana

    Hej! jag hinner inte vara här inne så mycket just nu.massa jobb och annat.men kikar in ibland.MEN nu ska jag inte vara inne på ett tag mår just nu mindre bra.men jag kommer tillbaka.Tänker på er allihopa.Ha det super,Kram A

  • Zirup

    Stackars, stackars Jonte. Har du övervägt vaccinera mot pneumokocker, affliction?

    Idag såg vi faktiskt ännu en ny tand. Inte kindtanden, som jag kände igår utan vänster nedre tand, bredvid framtänderna. Den är faktiskt helt igenom och det har jag missat! Kindtanden närmar sig dock. Tänk om det bara smäller till och så är munnen full.

  • affliction

    Zirup: Ja, jag har övervägt det. Här får man betala för sprutan o jag tror att BVC tanten sa att om de inte haft pneumekocker innan de är 2 så räckte det med en spruta, men kommer inte riktigt ihåg... Iaf bestämde jag o sambon att vänta tills han var 2. De har inte tagit några prover nu, utan läkaren tittade bara i örat den här gången, men har han redan haft öroninflammation så är det ju kört med vaccinationen om jag förstått det hela rätt...?
    Oj, vad kul med mera tänder! Troligen är det så att det bara "smäller" till nu o så kommer många på en gång. Kanske är lika bra att göra processen kort, det gör ju ont att få tänder.

    Kan inte låta bli o reflektera över att Jonathan håller på att få sina kindtänder o dottern tappar dem . Det är verkligen lite åldersskillnad mellan mina barn, men vips så är Jonte så stor oxå, för det går fort!

    Kristyr: Jag har oxå haft för många öroninflammationer - verkligen! Hade du rör inopererade oxå när du var liten? Trodde jag höll på att få en öroninfl häromveckan, det tryckte bakom örat. Fick tips om att ha vitlök ,(inlindade i gasbinda/tunt papper), i örat o provade och faktiskt, så gick det över! Vågar dock inte peta in vitlök i Jontes öron ännu, det är han alldeles för liten för.

    Lana: Hoppas du snart mår bättre! Ibland är livet så otroligt jobbigt, har ju oxå haft mina ups and downs senaste åren så jag vet... Tänker på dig o skickar styrkekramar!

  • Zirup

    Jag hade också jättemycket öroninflammationer som liten och jag fick rör inopererade då det samlades vatten som aldrig läkte ur, innanför trumhinnan.

    Vad jag förstod av pneumokockvaccinet så är det mellan 3 och 4 sprutor (eller typ 3 och en booster) om man gör det innan dom är ett år. Efter ettårsåldern så är det bara två sprutor. Därför har vi medvetet avvaktat. Jag har bett B ringa runt nu och jämföra priser med olika vaccinationskliniker och det har väl gått sådär, han har ringt en iallafall. Jag vill köra vaccinationerna nu på hösten så att det är klart i god tid innan 18-månaderssprutan som jag har hört att de oftast blir riktigt dålig av. Jag har inte hört att man inte kan vaccienra om man redan haft någon typ av öroninfektion men man skall vara medveten om att vaccinet inte hjälper helt och hållet mot just öroninflammationer för att det kan bero på annat än just pneumokocker. (Ha överseende med mig om jag skriver lite fel nu för detta kollade jag upp i vintras och jag kanske inte kommer ihåg allting precis helt rätt.)

Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08