Inlägg från: minasöner |Visa alla inlägg
  • minasöner

    (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7

    Kikar in jag med här i nya tråden. Dock så orkar jag inte skriva, för jag har sååå himla ont i ryggen. Har legat inne på ortopeden senaste veckan för diskbråck. Vilket är det värsta jag varit med om. Förra söndagen blev det ambulansfärd för jag tog mig inte ur sängen pga smärtan. Kunde inte komma till toan..ingenstans , (då hade ryggen varit kass 5 dagar men hade iaf kunnat ta mig mellan sängen och toan tidigare). Ja sen blev jag kvar där på sjukhuset i 5 dagar med starka morfintabletter, men nu så är jag hemma hos älsklingarna igen {#lang_emotions_heart}. Jag missade ju tyvärr Ludvigs 1 årsdag när jag låg inlagd {#lang_emotions_cry}. Men jag fick träffa han en snabbis iallafall på sjukhuset, tack och lov.

    Hoppas ni andra mår bra


    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    MissMy skrev 2009-10-11 16:24:58 följande:
    Tessan1983:hur är det med dig nu??
    Liit bättre är det iallafall. Men jag kan fortfarande inte böja mig eller lyfta något. Så att ta hand om ludvig går inte .Men jag orkar sitta och stå mer ochmer nu iallafall, så det går framåt. Men ja, det är ju inget vidare än precis, men jag hoppas jag kan ta hand om barnen inom de närmsta dagarna, så sambon kan gå tillbaks till jobbet igen. Vill att allt ska bli som vanlgt igen trots att det är superskönt med sambon hemma om dagarna.
  • minasöner

    Idag har vi varit på 1-årskontroll och vaccinerat Ludvig. Gick jättebra, inte ett pip gav han ifrån sig , duktiga killen . Han mäter nu 85 cm och väger 14,2 kg, så mätbordet räckte precis till, för det går till 85cm. Så nästa gång får han stå, eller så får de skarva

  • minasöner
    Cecese skrev 2009-10-15 08:27:19 följande:
    Vilken stor gosse. Nästan lika stor som min 3 åring, han var 96,5 cm och väger ca 14-14,5 kg. Nästa vecka ska Jonathan på 1 års koll, på 10,5 mån kollen var han iaf 8600 g och 73,5 cm så nu kanske han är 9 kg och 75-78 cm eller nåt.
    Ja han är en rejäl kille, men han har smalnat av rejält och dragit iväg på längden. Han har en vikt som en 18 månaders och längd som en 2 åring sa läkaren, tur att det inte var tvärtom iaf Men storebror är ju en jätte han också... han är väl 110 cm?? och väger nog runt 23 kg (3år)
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner

    I dag är det dags för 1 års fotografering. Syskon får också vara med, så det här kommer bli en spännande utmaning . Funderar starkt på att packa med både kardborreband och gaffatejp Jag är redan svettig


    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    amomentlikethis skrev 2009-10-16 11:07:42 följande:
    God jul på er!Snön vräker ner ute och hela backen är vit...Hundarna kommer bli galna Har ni andra fått snö? Å redan? Vi är nere i söder förväntar oss ingen snö förrens i januari typ annat än när man bodde i umeå...Ska sätta Isabelle i backen sen, ska bli roligt att se hennes syn på det hela
    Fy vad trist med snö.. det är då bland det värsta jag vet. Jag hatar verkligen vinter och halka Men här vräker regnet ner, och det är ju heller inte så skoj om det nu skulle frysa på ....
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner

    Cecese: jag tittar också jättegärna på dina bilder om du vill, vet att jag är dålig på att skriva här, men tiden och orken finns inte alltid. Försöker bättra mig iallafall. Jag läser i stort sett varje dag, men har oftast inget att skriva, eller så har jag glömt bort det jag skulle kommentera  Du och alla ni andra är iaf välkommen att kolla på mina viktminskningsbilder i mitt galleri... hemska bilder men va fan ..försöker göra nåt åt det iaf. Har en hel del kvar som jag kämpar med just nu efter ett långt uppehåll under sommaren. Nu ska det "sista" bort 15-20kg


    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner

    Cecese: Vilken otrolig skillnad på bilderna. Jättegrattis till dig. Jag tycker att du är fruktansvärt modig som vågat ta det här steget. Dessa GBP tankar har ju snurrar i mitt huvud också, men jag vågar inte. Jag har så himla svårt att hålla vikten när jag går ner... det är min största utmaning... känner jag mig själv rätt så hamnar jag väl på tresiffrigt igen i framtiden om jag inte lägger om mitt liv helt och hållet. Men nu är jag som en hök över vågen, så jag tillåter mig inte att passeraen viss vikt, för då måste jag pulvra igen. Vilket jag inte vill göra resten av livet. Men usch just nu så är cambridge enda alternativet för mig. Kan inte motionera nu med diskbråcket. Jag överlever nättoch jämt dagarna ändå med alla lyft som blir med två barn , och alla steg man går i det vardagliga. Jag är verkligen impad av dig som gjort det här {#lang_emotions_flower}


    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Cecese skrev 2009-10-21 20:00:05 följande:
    Tack. Jag är impad att du klarat det utan op Det skulle jag aldrig klarat. Vet du jag funderade på gbp i många år innan jag vågade göra det. Redan -04 så träffade jag kirurgen första gången men fegade ur. Till sist fick jag ju dock inse att jag inte klarar det på egen hand och att det är min enda chans till ett normalt liv. Jag ska inte ljuga, det är allt annat än lätt. De här månaderna har varit så kämpiga med att lyckas få i mej tillräckligt, mår illa så ofta - i början hela tiden typ men nu är det mindre och mindre som tur är. Sen är det otroligt jobbigt psykiskt också. Men jag hoppas det ska bli bättre sakta men säkert. Trots allt så kan jag ändå rekommendera det om man behöver det.
    Tack{#lang_emotions_flower} Men frågan är ju om jag kommer behålla vikten sen när jag kommit i mål? Men det blir väl att vara stenhård och hålla koll på vågen, innan det spårar ur. Du vet ju att du kommer vara smal resten av livet. Jag kommer väl jojja år ut och år in....
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Cecese skrev 2009-10-27 09:25:42 följande:
    Nu har jag kommit på ett bra sätt att bli av med lite saker och urvuxna kläder. Rädda barnen håller på med insamlig till Lettland så nu ska vi plocka ihop saker och ge bort. Dels vill dom ha kläder som dom ger till socialen där och som sen ger vidare det till behövande familjer. Vi har en hel del som bara ligger och tar plats och då kommer det till någon som verkligen behöver det. Flickkläder finns till storlek 110 och pojkkläder till 68. Visst om vi ordnar loppis kanske vi skulle få ihop typ 500 kr för det men nä det känns bättre att ge det till nån som behöver det. Dom ville också ha leksaker som julklappar, begagnade saker var ok bara det var i bra skick. Så nu ska vi gå igenom vad barnen har och rensa ut och packa in. Barnen har alldeles för mycket saker som det är och snart är det ju så kommer det mera.... Pojkarna är ju för små att förstå än men flickorna tycker nog det är roligt att ge bort till barn som kanske inte har nåt. Saker som kan användas i skolan som pennor, papper, kritor ville dom också ha för alla familjer måste själv bekosta sånt där så det ska vi se vad vi får ihop av. Jag älskar att köpa pennor, papper m.m. så vi har en hel del hemma. Så om jag rensar ut av det kan jag ju köpa nytt åt mej Många pennor är knappt använda så dom är ju i bra skick men det är ju roligt med nytt.Känns bra att göra en god gärning och jag är säker på att förr eller senare kommer det tillbaka i nån form.
    Låter som en jättebra idé, borde finnas fler som er . Och när man skänker saker så vet man ju att det verkligen kommer fram alltihop. Till skillnad från när man ger bort pengar till olika välgörenheter där mer än hälften av pengarna försvinner på vägen. Ruttet . Vi har skickat julpaket med hoppes stjärna nåt år förrut, funderar på att göra det i år med.
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Cecese skrev 2009-11-03 12:27:53 följande:
    Jag har passerat halvvägs. Gissa om jag blev glad igår morse när vågen stod på 100 kg och jag har gått ner 32 kg, nu är det "bara" 30 kg kvar till målvikten 70 kg. Tänk bara 1 kg kvar så är jag 2 siffrig igen. Jag vet att jag väger alldeles för mycket ännu men skit i det, jag är så glad. Mitt bmi har gått från 50,9 till 38,6!!!Nu är det bara 15 kg kvar till den lägsta vikten jag haft sen jag fick barn för 11 år sen. Visst det kanske tar 6 månader att gå ner dom 15 kg men ändå, det finns liksom inom räckhåll på nåt sätt. Bara 5 kg kvar så får jag rida, något jag inte gjort på 12 år men som jag längtat efter och saknat så otroligt mycket. Alla hästtjejer här i tråden förstår nog De 5 kg ska jag nog klara av tills vårterminen börjar i januari. Åh vilken perfekt början det skulle vara på året, att få börja rida igen.Nog för att det varit och är kämpigt men jag hoppas att det kommer att vända och att jag kommer att må så mycket bättre till nästa sommar. Jag har även fått tid på vuxenpsyk och ska dit imorgon och prata.
    Grattis Cecese!!! Du är så himla duktig. Du är ju faktiskt bara 1 hg från tvåsiffrigt, inte 1 kg *viktigt*
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner

    Grattis Jasmine!! hoppas på en bra födelsedag trots febern


    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Armani skrev 2009-11-30 10:59:34 följande:
    Hej tjejer!Hoppas alla haft en mysig helg Här hade jag precis fått upp hoppet om att Alicia äntligen skulle vara kvitt sin snuva, hon har sovit bra (eller ja, bättre) i några nätter och bara haft besvär på kvällarna då hon ska sova, men så igårkväll hör vi hur hon hostar lite i sömnen och sen inatt vaknade hon och var täppt i näsan igen Fick henne att somna om efter en del bök men kl 4 imorse var det helt kört så de va bara att kliva upp. Hon nyser titt som tätt och snoret verkligen flyger här å hon har svårt att äta vällingen ur flaskan, blir ju så klart jättejobbigt för henne. Har kört med näsdroppar (iliadin) som funkat jättebra men nu då jag räknar tillbaka så har vi gett henne dom i 10 dagar nu vilket är max rek... Vet inte vad jag ska kunna ge henne nu. Koksaltlösning i pipetter vägrar hon, blir heltokig bara vi visar henne en pipett. Samma är det med nässugen Det enda som funkat är alltså dom här näsdropparna som är i samma utformning som en nässpray, fast ist för en spray så droppar den. Finns det koksaltlösning i sån utformning tro, nån som vet? Eller har nåt annat tips?
    Otrivin nässpray finns för barn 1-10 år. Funkar jättebra!!!
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    Armani skrev 2010-01-04 18:49:37 följande:
    Marthom Vad otäckt med ont i magen Har det gått över nu? Du ska se att det inte är nåt farligt! Mf börjar dessutom allra oftast med först blödning och sen smärta, så förhoppningsvis var det "bara" sån där äckligt otäck växtvärk Cecese Vilken otrolig skillnad!! Jättebra jobbat Empa Har du bokat in något vul än? Hoppas du får komma iväg på ett snart iaf och se så allt ser bra ut, för det tror jag nog att det gör MissMy Alicia dricker ur pipmugg bra nu, men tidigare vägrade hon den totalt! Då köpte vi pipmugg med mjuk pip ist och den tog hon. Efter det började hon ta vanlig pipmugg Maten äter hon nästan själv, vi lastar på skeden eller gaffeln så tar hon den och stoppar i munnen.Vad käkar era små för välling??Alicia vägrar andra flaskor än Tomme Tippee och till dessa hittar jag inga nappar för fullkornsvälling eller liknande. Hon äter majsvälling nu, men den är från 6 månader... Känns som att den är för blaskig för henne nu?? Skulle vilja att hon fick i sig nåt "stadigare", som tex fullkornsvällingen från 1 år iaf, men den går ju inte ens att få ur flaskan. Dessutom verkar det som att hon inte gillar smaken så värst heller...
    Prova att göra ett större hål i nappen med tex en grov nål, det brukar funka
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7