• NobodysAngel

    Känner mig så ensam

    För ca 1 vecka sen var jag och gjorde ett VUL då jag kände att nåt var fel. Det visade sig att fostret dött veckan före men kroppen inte förstått det. Alltså ett MA. Förstod ingenting, blev så chockad att jag knappt visste var jag var. Åkte hem och försökte smälta det hela. Sambon kom hem sju på kvällen och först då kunde jag berätta vad som hänt. Jag, sambon och barnen grät allihopa.
    Det kändes som nån slagit undan fötterna på mig! Mitt hjärta dog.
    Det jobbigaste var att veta att jag bar på ett foster som inte längre levde och att kroppen inte stötte ut det. I fredags åkte jag in på KK igen och fick tabletterna för att sätta igång det. På kvällen fick jag mensvärk som ändå gick att hantera, tills vid tio då det startade ordentligt. Smärtan var olidlig och jag grät mig igenom värkarna.
    Det värsta jag varit med om. Till slut kom fostret ut. Jag grät och grät och grät och det gjorde så ont i mig att jag knappt kunde andas.

    Grät konstant i flera dygn efter vi fick reda på att h*n inte levde längre. Sen gick det bättre ett tag tills igår. Bröt ihop IGEN. Har börjat blöda ännu mer nu och har ont i magen. Känns som detta aldrig ska sluta.
    Och sambon är borta jämt! Jag har ingen att prata med om detta. Ingen förstår, ingen som ens frågar hur man mår. Det är precis som att nu när fostret kommit ut så ska allt vara som vanligt igen! Det ÄR inte som vanligt. Jag mår SKIT!
    Det är precis som att för att jag "bara" var i v10 så ska jag inte sörja eller må dåligt över det.
    Får hela tiden höra: Jamen du är juh ung än. Det är bara göra ett nytt försök. Nu är det juh över så det är bara gå vidare.
    Det gör så ont i mig att höra det. För mig så var det mitt barn. Mitt barn som jag älskade, som jag längtade efter av hela mitt hjärta! {#lang_emotions_cry}

    Känner mig så ensam, är som att jag inte ska få prata om det...jag ska bara le och tycka att livet är på topp när jag eg är så långt ner man bara kan komma. Jag orkar snart inte mer.

  • Svar på tråden Känner mig så ensam
  • Erkens mamma

    Du är inte ensam! Vi är många som sörjer våra barn som skulle ha blivit.
    Med tiden blir det lättare att leva vidare med det.
    Mina varmaste styrkekramar..

  • NobodysAngel
    Erkens mamma skrev 2009-10-22 10:19:21 följande:
    Du är inte ensam! Vi är många som sörjer våra barn som skulle ha blivit. Med tiden blir det lättare att leva vidare med det. Mina varmaste styrkekramar..
    Tack så mycket. Ja tiden läker väl alla sår...så till slut blir det nog lättare.
    kram!
  • Carolinaa

    Jag förstår exakt vad du går igenom.. Och det kommer att vara svårt ett tag men var inte rädd att säga till folk att du behöver stöd eller ngn att prata med. För det är många som inte vågar sig fram och fråga dig det utan att dom känner sig att dom lägger sig i i ditt liv.
    Jag förlorade mitt barn den 16 september bara några dagar innan han skulle födas. Och det är nu jag äntligen börjar kunna träffa lite folk och om du känner för att prata så kan du alltid skriva ett meddelande till mig.

    Massa styrkekramar från mig till dig!

  • Linabollis

    Ingen kan någonsin förstå sorgen av att förlora sitt barn... Det räcker med vetskapen om att man väntar en liten så blir sorgen så ENORM om man förlorar det!

    Jag fick missfall 2 dagar efter att vi plussade, men sorgen kan sätta in nu med fast jag är gravid igen!

  • Melnics mamma

    Jag vet precis hur du känner dig! Vi fick vårt första ma i maj i v12, när man trodde man kunde andas ut lite. Vårt andra ma fick vi för 5 v sen den gången i v10. Visst blir d lättare men jag har fortfarande dagar då jag tänker på d å blir ledsen. Alla drömmar å planeringen börjar ju i samma stund som plusset kommer å d är jätte jobbigt att allt bara slåss sönder. Min man vill att vi försöker igen så fort som möjligt mer eller mindre själv vet jag inte. Orkar jag igen? Jag vill ju men vi får se. Som tur är har vi en underbar liten son här hemma som gör allt lite lättare!

    Många kramar!

  • NobodysAngel
    Carolinaa skrev 2009-10-22 11:54:45 följande:
    Jag förstår exakt vad du går igenom.. Och det kommer att vara svårt ett tag men var inte rädd att säga till folk att du behöver stöd eller ngn att prata med. För det är många som inte vågar sig fram och fråga dig det utan att dom känner sig att dom lägger sig i i ditt liv. Jag förlorade mitt barn den 16 september bara några dagar innan han skulle födas. Och det är nu jag äntligen börjar kunna träffa lite folk och om du känner för att prata så kan du alltid skriva ett meddelande till mig. Massa styrkekramar från mig till dig!
    Beklagar sorgen! {#lang_emotions_cry} Vad hemskt...
    Tack så mycket! Massa kramar till dig med!
  • NobodysAngel
    Linabollis skrev 2009-10-23 07:56:33 följande:
    Ingen kan någonsin förstå sorgen av att förlora sitt barn... Det räcker med vetskapen om att man väntar en liten så blir sorgen så ENORM om man förlorar det! Jag fick missfall 2 dagar efter att vi plussade, men sorgen kan sätta in nu med fast jag är gravid igen!
    Nä kan bara hålla med...
    Jo det förstår jag. Tror jag med kommer känna så om jag blir gravid igen. Sen även rädslan att det ska gå fel även den gången...{#lang_emotions_frown}
  • NobodysAngel
    Melnics mamma skrev 2009-10-23 11:03:35 följande:
    Jag vet precis hur du känner dig! Vi fick vårt första ma i maj i v12, när man trodde man kunde andas ut lite. Vårt andra ma fick vi för 5 v sen den gången i v10. Visst blir d lättare men jag har fortfarande dagar då jag tänker på d å blir ledsen. Alla drömmar å planeringen börjar ju i samma stund som plusset kommer å d är jätte jobbigt att allt bara slåss sönder. Min man vill att vi försöker igen så fort som möjligt mer eller mindre själv vet jag inte. Orkar jag igen? Jag vill ju men vi får se. Som tur är har vi en underbar liten son här hemma som gör allt lite lättare! Många kramar!
    Usch vad jobbigt. Beklagar. {#lang_emotions_frown}
    Jo det är juh så! Direkt man får veta att man är gravid kommer alla tankar om hur livet kommer se ut, vad som kommer förändras och såklart den ENORMA längtan efter barnet.

    Förstår hur du menar. Jag VILL försöka igen, men är så rädd att man inte kommer kunna slappna av eller kunna sluta tänka på att det kan gå åt skogen även den gången. {#lang_emotions_frown} Rädslan och oron kommer finnas där hela tiden.

    Jo det är tur. Jag har två vildar som håller en sysselsatt hela tiden. Rätt skönt. {#lang_emotions_smile}

    Kram kram
  • sötsugen80

    Vet precis hur du känner. kom precis hem från gynakuten med ett konstaterat missfall v7+2, trodde att jag var i vecka 11+1 nu! Är sjukt ledsen och förvirrad, känner mig nästan lite lurad på ett konstigt vis... Försöker tänka att allt har en mening, han/hon var inte frisk och hade inte klarat sig i alla fall. Nästa barn kanske klarar sig finfint och blir någon som man inte kan tänka sig ett liv utan och först då kanske man kan köpa detta med att allt har en mening. Kram

Svar på tråden Känner mig så ensam