• eeh

    mitt barn en horunge enligt islam?

    jag och mitt barn pappa (han är muslim) och jag kristen
    fick en son för 4 år sedan och vi är inte gifta, folk ogillar oss och vårt barn för ATT HAN ÄR EN SÅ KALLA HORUNGE enligt islam då man inte få skaffa barn innan man gift sej!

    tycker detta är helt sjukt och skulle gärna vilja veta VARFÖR ett barn som bli till utan äktenskap inte kommer tilll paradiset? att föräldrarna bli staffade av allah för sina gärningar kan jag ha förståele för men inte hur ett oskyldigt barn som inte har bett om att bli född kan nekas paradiset pga vad föräldrarna gort

    skulle bli hemskt glad om nån kan ge mej ett riktigt svar på detta

  • Svar på tråden mitt barn en horunge enligt islam?
  • eeh
    Dragonessas skrev 2009-10-26 20:46:09 följande:
    Usch, va jobbigt det måste kännas när inte släktingar eller bekanta godkänner ens barn Jag vet inte vad som sägs kring detta i religionen men hittade det här på wikipedia:"Alla barn födda inom ett äktenskap betraktas som äkta och det anses vara mannens barn. De är därför en del av mannens släkt, inte kvinnans.Mannen kan även acceptera att ta på sig faderskapet för barn födda utanför äktenskapet. Han kan även avsäga sig faderskapet, li'an. "Så eftersom det står att han även kan ta på sig faderskapet för barn födda utanför äktenskapet borde de ju kunna aceptera barnet tycker man...
    ja, pappan säger ju inte så mycket om detta det är mesat hanns släktingar,
    bli lixom orlog att han ska bli mobbad och retad för detta, känns som detta med så kallade oäktingar ligger så långt bakåt i tiden.
  • eeh
    épouse skrev 2009-10-26 20:58:39 följande:
    Nu är jag inte insatt i ämnet men blir modern en hora för att hon inte gift innan hon föder barnet?
    ja exakt
  • eeh

    blivande mamma 24 skrev 2009-10-26 20:54:06 följande:


    visste du inte alla de här sakerna innan du skaffa barn med han? det e ju lite svårt att ändra på andras åsikter och tankar o det är ju faktiskt inte bara inom islam som såna saker finns utan även inom kristendomen. antingen så skiter du i va de tycker för du vet ju att ditt barn inte är en horunge eller så får du lämna honom eller hans familj eller också så gräver du ner dig i det de tycker, för som sagt du kan inte ändra på de. lycka till
    nej tyvärr inte ingen informerade mej om detta och jag visste inget om de eftersom mitt barns pappa inte direkt lever enligt sin religion fullt ut men de gör därimot hanns mamma och övriga släktingar.

    det jag vill ha svar på är om detta stämmer, eftresom min son är muslim så vill jag har svar på om han nekas komma till paradiset för nåt som föräldrana har gort fel.
    inte nåns åsikt om vad nån tycker om det jag har skrivit.

    så om du inte vet nåt om de behöver du ej skriva i denna tråden
  • eeh
    enny signatur skrev 2009-10-26 21:00:42 följande:
    Och vad står det i bibeln? 2 Mos 20:5P NDu skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig
    at

    detta har inget med biblen att göra.

    men koranen däremot
  • eeh
    Themis skrev 2009-10-26 21:09:55 följande:
    Relax, ditt barn var en horunge enligt kristendomen också fram till alldeles nyss. På 70-talet tittade man fortfarande snett även på frånskilda mödrar, vissa slutade hälsa på min mamma när pappa lämnat henne...Fjantigt att straffa den som inte varit otrogen och förlupit hemmet, kan man tycka...
    tycker också att detta är helt sjuk hur gud kan straffa ett oskyldigt barn för nåt föräldrarna har gort.
    men varför straffas barnet?
  • eeh
    parvati skrev 2009-10-26 21:12:39 följande:
    men det är ju vad några människor TROR det är inte er sanning. Kallar de ert barn horunge skulle jag sluta umgås med dem. Vad säger din man tycker han att det här är acceptabelt uppförande?
    jag har ingen som helst kontak med domk idag vilket är tråkit, men vårt barn har de och jag och pappan är inte tillsammans idag, men mitt barn spenderar mycke tid med sin farmor,vilket jag tycker är ite obehagligt när hon tycker att han är en hgorunge, vet ju inte vad hon eller nån annan som tycker så kan få för sej att göra då mitt barn inte är lika mycke värt eftresom jag är kristen och mitt barn en horunge
  • eeh
    Eisa skrev 2009-10-26 21:12:44 följande:
    Samma hits här.
    känns skönt att inte va ensam, men synd att de är så här,
  • eeh

    blivande mamma 24 skrev 2009-10-26 21:20:12 följande:


    enligt kristendomen så är det också syndigt att ha sex därmed få barn innan äktenskap samma som det är i koranen, om ni går tillbaka till svenska historia då man levde mycket efter va kyrkan sa så kommer ni o fatta vad ja menar.va tror du själv ? tror du att ditt barn inte kommer till paradiset bara för att ni inte har gift er innan han blev till? vill du veta vad koranen säger om detta så är det bättre att du läser fakta böcker för då får du rätt svar än att fråga här där många inte kan ett skit om vad koranen verkligen säger eller bibeln för den delen
    tydligen gör han inte de enligt islam men jag vill höra detta av en kunnig muslim som vet vad han/hon snackar om.

    kristendomen har inget med etta och göra eftresom min son är muslim
  • eeh
    Lugnanerdig skrev 2009-10-27 01:11:42 följande:
    Kanske skulle läst på om islam innan? Om du nu är så osäker på dig själv att du tar åt dig. Men visst ja islam är sjukt, till och med sjukare än kristendomen.. jesus christ
    detta handlar inte om mej sälv och tar åt mej det skiter jag fullstädigt i va folk tycker om mej, men jag bryr mej om vad folk tycker om mit barn,du verka ju inte så kunnande när det gäller islam... vill veta om detta tämmer eller inte eftresom det finns många olika saker som dom anser är rätt och fel beroende på vart dom kommer ifrån.
  • eeh

    Free Spirit skrev 2009-10-27 08:50:05 följande:


    Er din sønn muslim på grunn av at pappaen er det, eller tro han selv på Islam?
    det va för att pappan ville de, jag visste att det va fel att ha barn innan äktenskapet men trodde aldrig att det skulle sluta såhär illa och att folk verkligen tycker så. men det handlar inte om vad dom tycker vill bara veta om det verkligen är så som dom säger att barn som kommer till utanför äkteska är för evigt förvisade från paradiset, barnet blir bara sand när dom dör
  • eeh

    Free Spirit skrev 2009-10-27 08:50:57 följande:
    [citat]
    Klart en bryr seg når en er en troende..hva du annser har jo inget med saken å gjøre.
    [/cita

    sjklar kan jag inte göra nåt åt detta MEN stämmer de?
    och vad kan personer som tycker sånt få för sej o göra är mitt barn dödsdömt enligt dom eller vaddå de vill jag ha reda på!!!!

  • eeh
    oOHalalOo skrev 2009-10-27 09:03:10 följande:
    Varifrån har du fått att barnet inte kommer till Paradiset? Vad jag känner till skuldbelägger man inte barnet när föräldrarna felar. Var har du fått det ifrån?
    det är vad folk säger till mej hela tiden därför skrev jag här i en tråd som handlar om religion och hoppade att jag kunde få ett svar på min fråga om detta verkligen astämmer enligt religionen och hur hårt dom ser på detta...för att hanns släktingar tror på de sjklart vad annars. det är vä skit samma om det finns eller inte men du hade nog med känt obehag att lämna iväg ditt eller dina barn till en person som i stort sätt avskyr ditt barn pga nåt sånt...
  • eeh
    kokos skrev 2009-10-27 09:12:01 följande:
    Varför skulle barnet straffas när ni som föräldrar gjort fel enligt Islam???
    det undrar jag också

    barnet har inte lixom bett att få komma till därför undrar jag om nåt sånt sjukt verkligen existerar att man dömer barn för vadf förädrarna gort för fel
  • eeh
    JSBach skrev 2009-10-27 15:24:57 följande:
    Du skulle tänk efter innan du skaffade barn med en djävulsdyrkare/muslim. Islam är en sjuk religion så du bör ha förstått att liberala företeelser som att skaffa utanför äktenskapet betraktas som djävulens verk.
    du det finna kanska många olika tyyper av muslimen likadant som det finna olika typer av kristna min man lever eftre en del saker i nom islam men inte alla därför va det inget problem om jag läste på,skaffade koranen för att lära mej och massa andra böcker om islam.
    desutom är inte muslimer djävulsdyrkare, du som tydligen inte vet ett skit om religion behöver ju inte va i denna tråden
  • eeh
    idiblon skrev 2009-10-26 21:33:16 följande:
    Varför bryr du dig om vad idioter inbillar sig?
    för att hanns släktingar tror på de sjklart vad annars. det är vä skit samma om det finns eller inte men du hade nog med känt obehag att lämna iväg ditt eller dina barn till en person som i stort sätt avskyd ditt barn pga nåt sånt... sen tycker jag att det är fulständigt sjukt att tycka så men de hjälper ju itne vad jag tycker i detta läget, tyvärr
  • eeh
    Jmia skrev 2009-10-27 14:31:16 följande:
    Ts, jag begriper inte varför du bryr dig.
    för att hanns släktingar tror på de sjklart vad annars. det är vä skit samma om det finns eller inte men du hade nog med känt obehag att lämna iväg ditt eller dina barn till en person som i stort sätt avskyd ditt barn pga nåt sånt...
  • eeh

    Flygande Mattan skrev 2009-10-26 21:39:15 följande:


    Ni kan ju lösa hela problemet och gifta er och leva som ansvarstagande människor.
    vi gifte oss när sonen var ett halv år men de hjälps ju inte att gifta sej EFTER
  • eeh
    oOHalalOo skrev 2009-10-28 09:03:22 följande:
    Nej Islam dömer inte barnen.Jag tror du blandar ihop med Kristendomen som lär att alla föds med synd. Kommer inte fram till nåt annat. Det begreppet finns INTE i Islam. ALLA föds rena som oskrivna blad, oavsett vad deras föräldrar har gjort eller inte gjort.Däremot är det jätteviktigt och barnets rättighet att veta vem som är dess pappa, vem som är mamman går ju inte direkt att ta miste på, men vem som är pappa alltså. Eftersom det följer en genom livet. Dvs en muslimsk kvinna som gifter sig behåller sitt efternamn som exempel.
    ok tack för entligen ett svar=).... men jag har inte blandat ihop detta med kristendomen då det är muslimer som har sakt det själva med detta om så kallade haram barn (som är födda utanför äkteskapet)
  • eeh
    katja74 skrev 2009-10-28 10:24:54 följande:
    Varför skulle han automatiskt bli något över huvud taget undrar jag?Det finns inga muslimska eller kristna barn, bara barn med muslimska eller kristna föräldrar. Barn är knappast i stånd att fatta de besluten när de är små, låt de välja själva när de är stora nog. Kanske lite ot men jag tycker själva idén att barn skulle vara religiösa på det ena eller andra sättet är heltokig! Det är upp till varje individ att välja själv, inte deras föräldrars, anser jag.
    ok så när man döper sit barn i kyrkan skrivs man in som kristen i kyrkan så det är ju likadant.
    jag fick inte välja vilkenr eligion jag ville ha mina föräldrar döpte mj i kyrkan och då blev jag automatiskt kristen bara för att jag är svensk,det är ju samma sak man kan ju välja det sj sen när man bli stor. eller?
Svar på tråden mitt barn en horunge enligt islam?