• stjärn fall

    friskola eller komunal?

    Hej.
    Lång historia kort min dotter som börjat första ring i en annan stad vantrivs och har kommit på att denna linje inte är något för henne. Nu har vi kollat på olika alternativ som skulle passa henne bättre. Då har vi hittat en friskola nära sthlms city sen har vi Tyresögymnasiun...friskolan heter Jensens gymnasium.
    Finns det någon som har sina bar i något av skolaora samt hur trivs dom isf....vill gärna hitta en skola som har kvalite istöllet för kvantitet...korvstoppning är inget jag tror på sen är det ett jäkla tempo överallt men det måste åtminstånde vara mkt bra lärare som ser till den enskilda individen....

    någon??

  • Svar på tråden friskola eller komunal?
  • guldbruden

    jag kollade lite swnabbt på jensens gymnasium och dom går hand i hand med övriga friskolor tror jag, dom har nog rellativt högt tempo. men jag vet itne.

    sen såg jag ang skollunch.


    JENSEN gymnasium har en lösning för lunch som innebär att denna äts på restauranger i skolans närhet. Vi avsätter 35 kronor per elev och dag via Elevkortet. Eftersom elevpriset för dagens rätt normalt ligger högre, måste eleverna själva betala mellanskillnaden. Denna rör sig i normalfallet om 15 till 30 kronor beroende på restaurang. Lunchbidraget kan inte sparas från en dag till en annan eftersom vår inställning är att eleverna bör äta lunch dagligen för att klara sitt skolarbete.

    kan vara bra att tänka på aå att man räknar in det extrakostnaden..

  • stjärn fall
    guldbruden skrev 2009-11-06 18:50:14 följande:
    jag kollade lite swnabbt på jensens gymnasium och dom går hand i hand med övriga friskolor tror jag, dom har nog rellativt högt tempo. men jag vet itne.sen såg jag ang skollunch.
    JENSEN gymnasium har en lösning för lunch som innebär att denna äts på restauranger i skolans närhet. Vi avsätter 35 kronor per elev och dag via Elevkortet. Eftersom elevpriset för dagens rätt normalt ligger högre, måste eleverna själva betala mellanskillnaden. Denna rör sig i normalfallet om 15 till 30 kronor beroende på restaurang. Lunchbidraget kan inte sparas från en dag till en annan eftersom vår inställning är att eleverna bör äta lunch dagligen för att klara sitt skolarbete. kan vara bra att tänka på aå att man räknar in det extrakostnaden..
    Tack för svaret, jag vet det med lunchen har pratat halva dagen med rektorn på Jensen...men vad jag är ute är mer riktiga människor som har erfarenhet och ej behöver göra reklam för stället som då en rektor tex
  • 17årig Ungdomsgrabb

    Gått på både Fri- och kommunalskola och märkte ingen skillnad, anledningen till att jag bytte emellan var att jag började i fotbollsinriktad skola men tappade suget för fotbollen och gick snabbt tillbaks, märkte ingen stor skillnad, möjligtvis att det var lite högre tempo på den fria.

Svar på tråden friskola eller komunal?