• sötsugen80

    Missfall, vad händer nu!

    Känner mig så förvirrad och ledsen. Var på gynakuten idag efter att ha haft en riklig blödning. Har blödigt sedan v7 och var då på ett vul genom läkaren på mvc som sa tta allt såg så bra ut, fanns inga täcken på missfall och att jag inte skulle oroa mig för att det kan vara helt normalt att blöda hela graviditeten igenom.

    Har blödit hela tiden sedan vul men fick idag (v11+1) en något kraftigare blödning och åkte därför till akuten där man konstaterade att fostrets hjärta slutat slå v7+1.
    Jag trode värkligen inte det, känner mig på något sätt lurad... sjuk jag vet!
    Två menuter senare ska jag besluta hur aborten ska utföras, medecinsk eller kirurgisk!!!??? Jaha! Sa kirurkisk för i stundens allvar och förvirring så var det otänkbart att behöva vara medveten om att fostret ska komma ut litet ensmt och dött.... vill inte veta eller se kännde jag! Valde jag fel?

    Skulle gärna villa höra lite om för och nackdelar med medecinsk resp. kirurgisk abort av folk som har erfarenhet av endera...

  • Svar på tråden Missfall, vad händer nu!
  • Teskedsmamman

    Jag har erfarenhet av båda och kan lugna dig med att jag tycker du valde rätt.... Just då vill man bara ha bort det och en skrapning är bra.

    Min medicinska abort slutade med 7 veckors blödning för jag hade rester kvar, men det ordnade sig det med.

    Lycka till nu!


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Missfall, vad händer nu!