• Raow

    Följas åt? Ung väntar barn 5 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)

    Här samlas vi från tråden "följas åt? Ung planerar barn" då Vi äntligen fått våra efterlängtade plus och flera bebisar har hunnit titta ut :)

    Medlemmar:
    2 maj - BeautifulPink (16maj föddes sonen Neo)
    25 jul- Bruttsnuttan (26 juli föddes dottern Maja)
    1 aug- LisaPI (2 juli föddes dottern Lily)
    1 aug- BiimBiim (22 juli föddes dottern Wanessa)
    11 aug- Raow (27 augusti föddes dottern Julia)
    14 sep - Miraklet09 (25 augusti föddes dottern Isabelle)
    24 okt- Sinne (26 oktober föddes dottern Klara)
    2 dec- Janniahlholm
    21 jan- Shopahollic
    3 feb ? Rainforest
    21 feb - EmmaLilje
    27 feb - Anåm
    7 mar - Angelica87

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46560460-23.html

    Välkommen!

  • Svar på tråden Följas åt? Ung väntar barn 5 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)
  • Raow

    Usch! Är det bara jag som blir djupt deprimerad i detta tråkiga höst/vintermörker? Jag vill ha sommar nuuuuuuuuuuuu! Tur att jag har Julia och S att pussa på iallafall!

  • Miraklet09
    Raow skrev 2009-11-15 19:27:24 följande:
    Usch! Är det bara jag som blir djupt deprimerad i detta tråkiga höst/vintermörker? Jag vill ha sommar nuuuuuuuuuuuu! Tur att jag har Julia och S att pussa på iallafall!
    hej vännen ne känner de samma

    jag ska prata med en bvc psykolog,
    pg relationen md svärmor och min familj,
    men innest inne tror jag att jag vart tramatiskt rubbad av förlossningen,
    ja var så inställd på planerat snitt från börja, fick beviljat och idiot till fanskap åker HEM med värkar, jag förstog säkert det ig, men rädd att föda där ja fick beviljat snitt ändå,
    hur trög får man vara
    men gjort e gjort, men tror ja måste prata om det..
    vet dock inte hur de går, för ja ha svårt lita på psykologer osv,
    eftersom ja e ung mamma med e  jag livrädd de ska sätta käppa i hjulen för mig,
    samt ja vill absulut inte ta massa piler..
    sedan övergreppet en psykolog gjorde ha ja svårtanförtro mig till sådana
    de resulterar ja skriver ut all min frustration och ilska på nätet, fel sätt alltså

    ja måste lära mig ett sätt att hantera allt svårt,
    att inte ta åt mig lika mkt och speciellt att lära mig säga stop,
    ja övar fortf men lång väg att gå..

    hur mår du övrigt då =) krama
  • Raow

    Inte roligt för dig Men kanske som sagt är bäst att prata sig ut ur problemen..

    Jo, men det är väl bra. Förutom att allt är så grått och tråkigt.. I början av december ska jag och Julia med morfar till Ullared Han ska på möte med dem så då får vi följa med och shoppa så länge, perfekt nu inför julen!
    Själv då?
    Har ni träffat några föräldragrupper?

  • Miraklet09
    Raow skrev 2009-11-15 22:04:04 följande:
    Inte roligt för dig Men kanske som sagt är bäst att prata sig ut ur problemen..Jo, men det är väl bra. Förutom att allt är så grått och tråkigt.. I början av december ska jag och Julia med morfar till Ullared Han ska på möte med dem så då får vi följa med och shoppa så länge, perfekt nu inför julen! Själv då?Har ni träffat några föräldragrupper?
    mysigt =)
    vi har vart där 2 gr förr förr förra veckan
    2 dagar i sträck, första gången åkte ja mamma, isabelle själva, hade bara bärsjalen med mig,
    andra gången åkte jag syrran mamma izzy o kusin linus (2.5månad äldre än izzy) =)
    då åkte dem vagnarna (sina egna, izzyi sin nya vagn från gekås =) )

    Jodå haft en föräldraträff, haha var en från FL som var här =)
  • Raow

    Okej, bor ni nära eller? För oss tar det ju säkert 5-6 timmar dit.. Hittade du något roligt?

  • Miraklet09
    Raow skrev 2009-11-16 21:06:30 följande:
    Okej, bor ni nära eller? För oss tar det ju säkert 5-6 timmar dit.. Hittade du något roligt?
    Nja härifrån ca 1h men ifrån mamma i halmstad ca 3 kvart =)

    Njo jag handlade för ca 4000kr men då handlade ja vagnen för 2000kr med =)
    skit nöjd med vagnen mest :-P

    resten var typ nya brallor och fin skorta till dopet till maken
    o en topp till mig till dopet, en klänning till tösene efter dopet och lite små saker,
    koftor osv, lite t shirts till maken och några få leksaker, billigt paket skallror för ca 40kr =)
  • Raow

    Oj, vad skönt att ha så nära! Vi ska sova på hotell i antingen Halmstad eller Borås!

    Jag är supernöjd med min Briovagn :D men sen kostade den ca 7500 också :O

    När är det dags för dop då? Har kommit på att jag inte kan döpa Julia. Det går verkligen inte. Jag skulle vilja göra det eftersom det är tradition osv men jag är absolut inte troende. "I fadern sonen och den helige andes namn" Nej, det går inte..

  • Miraklet09
    Raow skrev 2009-11-17 12:08:51 följande:
    Oj, vad skönt att ha så nära! Vi ska sova på hotell i antingen Halmstad eller Borås!Jag är supernöjd med min Briovagn :D men sen kostade den ca 7500 också :ONär är det dags för dop då? Har kommit på att jag inte kan döpa Julia. Det går verkligen inte. Jag skulle vilja göra det eftersom det är tradition osv men jag är absolut inte troende. "I fadern sonen och den helige andes namn" Nej, det går inte..
    ja det e mysigt =)

    Jag är delvis troende inte så extremt men tror på att det finns något högre
    ja vet det e löjligt, tabu att snacka om i min familj trots mormor morfar var troende
    men nog ingen som dömmer mig, men dem tror nog ändå vi gör det av traditioon
  • anåm
    Raow skrev 2009-11-17 12:08:51 följande:
    Oj, vad skönt att ha så nära! Vi ska sova på hotell i antingen Halmstad eller Borås! Jag är supernöjd med min Briovagn :D men sen kostade den ca 7500 också :O När är det dags för dop då? Har kommit på att jag inte kan döpa Julia. Det går verkligen inte. Jag skulle vilja göra det eftersom det är tradition osv men jag är absolut inte troende. "I fadern sonen och den helige andes namn" Nej, det går inte..
    Ni kan ju ha en namngivnings ceremoni ist.. eller ja namnkalas eller vad man vill kalla det.

    Vet själv inte hur jag vill göra, och det är inget vi direkt pratat om sambon o jag.. bara lite ytligt..
  • Miraklet09

    jag e nog fanken hypokontrikan eller vad de heter
    jag e livrädd för svininfluensan en influensa jag verkligwn har respekt för

    här i värnamo vårdas 2st personer intevsivt nu :(
    tur man fått vaccinet i kroppen redan,
    men faran e ju inte fullt över för dt..

    Fan alltså, svärmor o svägerskan ska ev vaccinera sig ändå,
    men frågan e om det kommer nli försent för dem sen

    har en äcklig ihållande känsla, får mig deprimerad och instängd typ,
    jag orkar inte ha rätt återigen inte om sådana här allvarliga saker,
    bruka känna på mig, men ingen fan som lyssnar, så dem får välla ta sitt kasst..

    Jag vet att ja kan ha haft influnesan redan innan sprutan, dottern med,
    men vet ju inte säkert..

Svar på tråden Följas åt? Ung väntar barn 5 (Nu har de flesta bebisarna tittat ut)