• Silverflingan

    Konstiga presenter

    Har du fått eller gett bort någon konstig present?

    Jag läste om en tjej som fick en toaborste i present när hon fyllde 18...

    Min kille gav en gång bort en whiskeyflaska till en nykter alkoholist utan att veta om att han var det. Det slutade med att de som var på födelsedagsfesten fick dricka upp den - med glädje

  • Svar på tråden Konstiga presenter
  • Lithe

    En kompis till mig fick toa-papper och annat konstigt i julklapp när hon var liten.

  • ljuvliga

    nja inget konstigt, men jag hade fått frågan utav en kompis om vad jag ville ha samt vad jag inte vill ha när jag fyllde år. en av sakerna jag inte ville ha var rökelser eftersom jag redan har sånna som jag sällan använder. och vad fick jag? jo rökelser! haha
    ursäkten var att hon hittade inget annat..

  • Willhellmina

    Jag skulle sluta som vikarie på en skola och fick en julklapp från en kille som jag engagerat mig rätt mycket i. Supergulligt! MEN jag fick en påfågel i metall. Guldfärgad. 1 m hög! Snacka om att folk skrattade när jag satt på tåget hem! Får väl tillägga att pojken var från Kina och att detta var en väldigt fin present enligt deras seder och bruk.


  • mamma G

    Detta är inte heller så konstigt kanske, men när vi i vårt kompisgäng var yngre, typ tonåringar, envisades en av mina väninnor med att ge mig badkulor när jag fyllde år, ja ibland i julklapp också, varje år. Tanken var god, problemet var bara att vi inte hade nåt badkar...

  • viseversa

    Jag och några vänner i klassen hadde bestämt oss för att byta julklappar en jul. Vi gick väl i 7an kanske? Det skulle få kosta högst 20kr per klapp eftersom vi ändå var 4 tjejer och inte jätterika.

    Jag och två av dom andra tjejerna köpte småsaker till dom andra som tex badkulor,sudd,roliga småsaker mm mm. Den 4 tjejen köpte chokladbollar(delikato)som hon dessutom slog in i julpapper.

    Snacka om att det var kladdigt att öppna då hon hadde haft dom i väskan hela dagen. DET tyckte jag var väldigt konstigt!

  • Verkligen

    Jag minns första julen min svåger var med min familj och firade. Han hade med sig några julklappar från sin mamma som han ville öppna hemma hos oss.
    Han öppnar ett paket och vecklar upp en turkos frottekjol. Alla undrar vad sjutton det är och han tänker att det måste blivit fel så han ringer sin mamma och frågar om hon förväxlat paketen. Men nej, det är en badkjol, enligt henne så har alla rikemansbarn i Hollywood en sån efter att dom badat/duschat.
    Oj vad vi fortfarande mobbar honom för sin turkosa kjol..


    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Silverflingan

    Jag köpte badkulor till en kompis i julklapp en gång men kom på innan jag gav dem till henne att hon inte hade något badkar... Tur, hade varit lite pinsamt annars...

  • amalie79

    Jag fick en gång ett par grå knähöga herraggsockar storlek 42. Av min mormor. : )

    En annan gång fick jag en stor, gul krullig peruk.

  • Lucyinthesky

    Jag har gett bort en konstig present. Det va en julklapp till min mamma. Hon blir aldrig nöjd vad man än köper, alla andra får bättre julklappar, så jag köpte tre förpackningar Treo, hon brukar använda dem. Och surprise, surprise, hon blev inte glad den gången heller....

  • krasch

    ett par skor, som var 3nr för små, farfar gissa sig till vad jag hade för storlek

  • Vixi

    Fick en sopborste och en sopskyffel av min särbo i julklapp i år Hade inte önskat mig något sådant Förra året fick jag en fin morgonrock bla Vi har känt varandra i 2 år Vad tycker ni om julklappsvalet?

  • Vixi

    Man ger inte bort en toaborste i present Det är något man behöver men en present ska ju vara något som personen önskar sig och vill ha

  • moaguuun
    Vixi skrev 2017-12-27 22:29:29 följande:

    Man ger inte bort en toaborste i present Det är något man behöver men en present ska ju vara något som personen önskar sig och vill ha


    Jo det tycker jag väl man kan ge bort, vet flera som fått en present när de börjar närma sig ?flytta hemifrån åldern?. Men jag tror det är sällan de bara för en toaborste, om det inte är någon extra fin...
Svar på tråden Konstiga presenter