• antons bejb

    Vi Version 4

    Ja hmm... Hoppsan här har jag inte varit på länge. Fick skäll av Rebecka idag så nu startar jag en ny tråd. Välkomna!

  • Svar på tråden Vi Version 4
  • antons bejb

    Men ååååååh! Det skulle ju varit version 5... Jag orkar inte fixa. Vi får leva med detta.

    Läget med alla? Hur går det för Carl på dagis? Har Leo fått dagisplats?

  • antons bejb

    HALLÅ! Rebecka, nu får du allt pallra dig hit när jag väl startat en ny tråd!

  • Snuffemannen

    Hej!

    Var inne här för några dagar sen och skrev ett långt inlägg.....som försvann! *suck* Så då struntade jag i det sen...

    Den här veckan har jag varit magsjuk.....kul...inte! Olle är väl så uttråkad som en 1,5 åring kan vara idag! Men han har sluppit att vara sjuk i alla fall... Thomas slapp nästan undan! I morse blev han dålig men blev bra så fort det kommit ut... *ler* Så han är hemma med oss och har tråkigt i det dåliga vädret!

    Håller på att spana på julkort....det är ju en riktig jungel...finns så mycket att välja på... *suck*

  • Snuffemannen

    Igår kraschade vår dator.....inte bra så här innan jul! Så idag har vi varit och impulshandlat en ny som vi egentligen inte hade råd med... Men jag är nöjd! Nu har jag äntligen en laptop...i miniformat dessutom! Den är till och med snygg... Så nu ska här surfas! För nu behöver jag ju inte sitta i källaren längre....

  • Bondtös

    Åhh, kul! Inte varit inne här på jättelänge men fick ett infall idag på lunchen!

    Bra med oss! Fått dagisplats precis där vi ville så den 1 februari börjar Leo. Tror det kommer bli jättebra. Leo är såååå uttråkad här hemma och är en riktig trotsig 1,5-åring kan jag lova!

    Christin, jag kan inte komma på fredag... :(. Vore dock kul att träffas en sväng någon annan dag om vi får ihop det för alla?

  • antons bejb

    Ja vi måste träffas! Det var alldeles för länge sedan!

  • Snuffemannen

    Jaha....då var granen klädd! Antal kraschade kulor: 2, Skyldiga: Olle 1 och mamma 1..... Måste nog investera i några plastkulor i stället! Det var lite tunnt med kulor från början...å det verkar ju inte bli bättre som vi håller på! På tal om granen så har vi visst fått tag på en gran modell större....inte jättehög, men bred! Vi får ha två ljusslingor i den....det var helt omöjligt att få en att räcka! Det gick åt 15 meter glitter för att vira fyra varv runt den... Sen så välter den om stammen ska vara helt rak...så den får luta lite inåt väggen....och så har vi bundit upp den med lite fiskelina oxå....sen så var visst toppen av... Nu kanske det låter som ett riktigt skrälle... Men den är faktiskt fin....efter lite justeringar och pynt!

    Igår hade vi pulka-premiär till Olles stora lycka! Förra året var han inte så exalterad....men nu satt han nöjt och kommenterade allt han såg. Mamma försökte sedan sig på att göra en liten snögubbe...men när huvudet var under tillverkning så hittade Olle kroppen.....och ja, det blev ingen snögubbe helt enkelt!

    Johanna och Linda! Det var ett tag sen man såg er....om ni vill ha lite uppdatering så kan ni gå in på min presentation och få er en överraskning... he, he!

    Nä.....nu är det väldigt tyst från Olles rum....bäst att kolla upp detta!

  • Bondtös

    Men vad kul, GRATTIS!!! Hur känns det i kroppen? Det känns så avlägset sedan man var gravid...

    Här är det bullerbyn men snö och röda stugor. Leos favortsyssla är att äta snö och krossa de snölyktor vi så tappert försöker skapa. Idag premiärkörde vi vår spark men Leo var måttligt road, pulka var bättre!

    Skulle vi inte kunna träffas en sväng efter allt jul och nyårsfirande? Sedan blir det dagis och mindre tid till sociala evenemang.... Ska dock jobba 75% så det blir gött!

  • antons bejb

    Hoppar in här och önskar er en GOD JUL!! Pulkan är populär här med och nu snöar det igen!

    Jag är på att träffas!!

  • Bondtös

    Ja, GOD JUL! Hoppas ni får en mysig jul med era knattar!

  • Snuffemannen

    Då var det 2010! Gott Nytt År på er!!!!

    Olle inledde det nya året med att lära sig ett nytt ord imorse! Jag och Olle var uppe strax efter 7 och gjorde välling...medan vällingen var i micron så gick vi och hämtade en grej i hans rum. I mörkret missade mamman att det låg en stor duploplatta på golvet...så med Olle i famnen så klev hon på den! Vi gled 10 cm eller nåt och det hela gick bra...men mamman kom att tänka på vad som kunde hänt och utbrast: "Oh jävlar!" Genast hördes en liten röst: "Jävar".... :O Hoppsan! Dags att börja vårda språket.... Pappan hörde det hela från sovrummet och låg och skrattade för sig själv.

    Så kan det gå...

    Vi måste träffas snart! Måste ju bli nån gång nu i januari innan Leo börjar på dagis....och gärna en dag då Carl och Linda är lediga så att de kan vara med också! Jag ska fundera på en dag så kan vi va här....

  • Bondtös

    Gott nytt alla!

    Vi fortsätter att njuter av ledighet och snö i massor här i Älgafall!

    Om det passar Rebecka gärna en torsdag eller fredag då jag är hemma (och inte Adam)!

  • Snuffemannen

    Då var det spikat! Fika hos oss på fredag....trevligt!

Svar på tråden Vi Version 4