• Anonym (kan det vara så?)

    Ingen klitoris?

    För några dagar sedan på jobbet blev jag delegerad att titta om en av våra boenden på mitt arbete såg röd, eller irriterad ut i underlivet.
    Sagt och gjort. Till min stora häpnad såg jag att hon inte har någon klitoris!
    Kan det vara någon form av missbildning?
    Jag stod ju inte och stirrade, men jag såg klart och tydligt att det fattades något. Jag tittade ju igenom hennes yttre könsdelar för att se om hon var röd eller svullen. Och det fanns verkligen ingen klitoris. Helt tomt.....

    Frågade vår ssk om hon sett det någon gång och om vissa föds utan, men hon skrattade bara bort det och sa att den nog fanns där fast inte synligt. Vad kan hon mena med det?
    Kan den ligga liksom inne i kroppen så man inte ser den?

    Jag vet att detta låter dumt, men jag har aldrig varit med om detta förr och undrar så klart.

  • Svar på tråden Ingen klitoris?
  • Neko

    Jag vet att min är yttepytteliten i alla fall, den syns knappt. Kanske är det så på henne också? Den fungerar dock som den ska =P

  • Anonym (kan det vara så?)

    Ok. Ja, jag grävde ju inte och letade, men jag särade ju på hennes blygdläppar för att se hur det stod till och det fanns INGET där.

  • Mandragora

    Den sitter ju lite olika på kvinnor också. Somliga har den alldeles vid slidan medan andra har den högst upp (närmast venusberget) så att säga.


    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Anonym (Andreas)

    Hon kanske var omskuren? I en del afrikanska länder lär det vara ganska vanligt.

  • Anonym

    min är också otroligt liten. Jag skulle inte kunna peka ut den ens en gång, för den känns inte. Hon hade säkert en, bara att den inte syns.

  • Anonym (Osynlig)

    Jag har en som inte är synlig, jag trodde i 25 år att jag var utan. Är väldigt okänslig där också så smekningar och sådant känns inte mer där än på någon annan kroppsdel. fick min första orgasm med hjälp av en klitorisvibrator som vibrerar VÄLDIGT starkt, hade det inte varit för det så hade jag nog fortfarande trott att jag var utan.

  • NadiaMi

    Klitoris ser lite olika ut från kvinna till kvinna.
    Hos vissa sticker den ut en hel del, medan den hos andra är mer 'platt' eller 'underliggande'. Och klitoris är ju inte heller bara en liten 'topp' utan fortsätter innanför blygdläpparna på vardera sidan om slidan.

    Klitoris är lite som isberg som flyter runt i havet.
    Bara en liten del sticker upp ovanför ytan.

  • Hmmmmm120
    NadiaMi skrev 2010-02-05 10:01:29 följande:

    Klitoris ser lite olika ut från kvinna till kvinna.
    Hos vissa sticker den ut en hel del, medan den hos andra är mer 'platt' eller 'underliggande'. Och klitoris är ju inte heller bara en liten 'topp' utan fortsätter innanför blygdläpparna på vardera sidan om slidan.

    Klitoris är lite som isberg som flyter runt i havet.
    Bara en liten del sticker upp ovanför ytan.


    Väldigt bra svar,
  • Anonym (LS)

    Jag antar att hon hade klagat på smärta eller klåda eftersom du skulle titta? Såg du om det fanns bleka partier i slemhinnan? Det finns en autoimmun sjukdom, lichen sclerosus, som ger klåda och irritation. Utan behandling kan klitoris försvinna bland sammanväxningar på klitoriskappan och även de inre blygdläpparna kan växa ihop lite, som en pocketbok som inte riktigt går att öppna.

Svar på tråden Ingen klitoris?