• Emmylou

    Stor lekmatta för bebis, tips?

    Vår son är 4 månader & har börjat rulla från rygg till mage. Vi är i behov av en mjuk lekmatta. Jag har kollat på nätet & det finns många som är ca 100 x 150 cm i storlek. Men, jag är ute efter en större, minst 120 x 120 cm.

    Vet att IKEA har en matta, LEKA, men den är slut & kommer inte in förrän i början på nästa år.

    Har en symaskin men har verkligen tummen mitt i handen, annars hade det varit bäst att sy en egen.

    Någon som har andra tips?
    Uppdatera inlägget

  • Svar på tråden Stor lekmatta för bebis, tips?
  • Vickan I

    Vi har IKEAS men kan säga att det går lika bra med ett vanligt täcke med ett färglatt påslakan på och ett gäng leksaker .


    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Niinis

    jag har köpt fisher prices dyraste babygym osv. men i slutändan var ett enkelt lite tjockare täcke allra bäst att ligga på!

  • Vickan I
    Emmylou skrev 2009-11-27 18:06:36 följande:
    Tack för era svar! Kanske får bli att införskaffa ett tjockt täcke för ändamålet.
    Vi har använt täcket mer för det är tjockare. I början innan sonen började sitta riktigt bra så tippade han över lätt och slog huvudet och IKEAS lekfilt (och de flesta andra med) är rätt tunna tycker jag, så då fick vi lägga ut kuddar runt honom. Men med det stora täcket kunde vi vika det dubbelt dessutom så det blev mjukt och härligt. Köpte ett "barnpåslakan" med en massa figurer och mönster (billigt på IKEA) i roliga färger och drog på. Lätt att tvätta också .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Niinis

    Vickan I skrev 2009-11-27 18:40:00 följande:


    Vi har använt täcket mer för det är tjockare. I början innan sonen började sitta riktigt bra så tippade han över lätt och slog huvudet och IKEAS lekfilt (och de flesta andra med) är rätt tunna tycker jag, så då fick vi lägga ut kuddar runt honom. Men med det stora täcket kunde vi vika det dubbelt dessutom så det blev mjukt och härligt. Köpte ett "barnpåslakan" med en massa figurer och mönster (billigt på IKEA) i roliga färger och drog på. Lätt att tvätta också .
    sådärr gjorde vi också! och gör:) det är ju det bästa! ångrar att jag änns köpte ett babygym för 1000kr , då hon itne änns har användning för det, tycker att mattan till den borde vara tjockare med tanke på priset! hur har dom tänkt att en bebis vill ligga på den?? den är sååå tunn! och min dotter blir arg direkt on jag lägger henne däe, men inte med täcket om är tjockare, då ligger hon bekvämt. vi viker också dubbelt, täcket har redan lite barnmönster, det verkar hon gilla:)
  • Emmylou

    Tack snälla ni för alla svar! Vi kom på att vi har ett "quiltat" gammalt överkast som vi inte använder. Tvättades i går & är vikt så det blev 4 lager, stoooort! Sonen tyckte jättemycket om det! Enkelt = bra

  • Niinis
    Emmylou skrev 2009-11-29 17:22:07 följande:
    Tack snälla ni för alla svar! Vi kom på att vi har ett "quiltat" gammalt överkast som vi inte använder. Tvättades i går & är vikt så det blev 4 lager, stoooort! Sonen tyckte jättemycket om det! Enkelt = bra
    va bra! ibland är det enklaste bäst, har jag fått lära mig:)
Svar på tråden Stor lekmatta för bebis, tips?