• hinderbana

    Ni som haft svininfluensa, vilka symptom kom först?

    Och vilka symptom fick ni sen, värst med feber eller hur hade ni det?

  • Svar på tråden Ni som haft svininfluensa, vilka symptom kom först?
  • Jesal

    Hej!

    Först kom yrsel och trötthet. Sen kom frossan och febern, hjärtklappning och huvudvärk. Tog sprutan i fredags förmiddag och blev jättesjuk till natten. Igår (lördag fm) hade jag fortfarande feber och huvudvärk men mot kvällen försvann allt. Jag fick åter ont i huvudet nu på söndags morgonen men annars är jag kry.

  • StarkMamma

    Mitt började med feber och halsont. Sen kom ont i kroppen och yrsel efter det.
    Var 4 veckor sen jag hade det och fortfarande inte helt återhämtad då det satt sig på lugnorna.
    Tog ändå vaccinationen i tisdags för att få extra skydd.

  • hejhejmonika
    StarkMamma skrev 2009-11-29 11:17:38 följande:
    Mitt började med feber och halsont. Sen kom ont i kroppen och yrsel efter det. Var 4 veckor sen jag hade det och fortfarande inte helt återhämtad då det satt sig på lugnorna. Tog ändå vaccinationen i tisdags för att få extra skydd.
    Fast om du vet at det är svininfluensa så får du ju inget som helst extra skydd av vaccinationen. jag är 95% säker på att jag haft denna influensa, men eftersom jag inte testats och därmed inte kan vara HELT säker funderar jag på att vaccinera mig.

    Min sjukdom började med rejäl hosta, därefter hög feber.
  • Majsan70

    Jag fick först vansinnigt ont i halsen, sen snabbt feber och allmän sjukdomskänsla. Efter 3 dagar kom hostan o de stora andningssvårigheterna.
    Det är nu över 2 månader sedan jag blev frisk men jag har fått astma i sviterna av influensan och har jättestora problem med andningen numer.

  • StarkMamma
    hejhejmonika skrev 2009-11-29 11:31:07 följande:
    Fast om du vet at det är svininfluensa så får du ju inget som helst extra skydd av vaccinationen. jag är 95% säker på att jag haft denna influensa, men eftersom jag inte testats och därmed inte kan vara HELT säker funderar jag på att vaccinera mig. Min sjukdom började med rejäl hosta, därefter hög feber.
    Jo man får extra skydd i och med att den muterat nu också. Min läkare ville promt att jag skulle vaccinera mig då jag numera har en andning som en 2 åring. Mina lungor håller på att lägga av så väntar på det sen ska jag ligga i respirator i väntan på transplantation.
    Ska även ta vintervaccinationen för att inte bli sjuk av den också.
  • kjempejente

    Feber, ont i kroppen och orkeslös. Sen kom förkylningen och jag blev ljuskänslig. Låg pall i 5 dygn, sen började jag kunna vara uppe lite, men nu efter 3e veckan så är jag inte alls återställd

  • hinderbana

    Tack för svar!

    Fler?

    Jag fick extremt ont i halsen i fredags och har torrhosta ohc känner mig lite hängig. Annars inget särskilt, tror inte att jag har feber. Undrar vad det är man fått.

  • StarkMamma
    hinderbana skrev 2009-11-29 12:18:28 följande:
    Tack för svar! Fler? Jag fick extremt ont i halsen i fredags och har torrhosta ohc känner mig lite hängig. Annars inget särskilt, tror inte att jag har feber. Undrar vad det är man fått.
    Feber får man alltid vid nya influensan som den heter. Men det finns ett virus som går nu med hosta och man är hängig.
  • Matillin
    StarkMamma skrev 2009-11-29 12:19:30 följande:
    Feber får man alltid vid nya influensan som den heter. Men det finns ett virus som går nu med hosta och man är hängig.
    Är nog samma som jag har.
    Haft ont i halsen i 2 veckor men det bryter liksom inte ut och ingen feber.
    Eller så är det alla dagisbaciller
  • mamma2kids

    kliade i näsan,kändes som katthår i halsen samt skiiiitont i ryggen förstadagen.
    andra dagen rinnsnuva.ont i halsen,torrhosta frossa.
    tredje dagen feber.ont i huvudet värsta mega tröttheten.och illampende.spydde också.idag har det gått 3 veckor och har slehosta,snuva,huvudvärk fortfarande.

Svar på tråden Ni som haft svininfluensa, vilka symptom kom först?