• Anonym (...)

    I vilken ålder tycker du det är ok att ditt barn börjar festa?

    Jag gjorde en omröstning om sex så tänkte gör en om alkohol också.

    När tycker du det är ok att ditt barn går ut med sina vänner på stan och dricker alkohol, eller är hemma hos en kompis och dricker?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-01 12:57
    Festa innefattar att dricka alkohol för tydlighetens skull!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken ålder tycker du det är ok att ditt barn börjar festa?
  • Sencha

    Ska jag svara på rubriken eller på det du frågar sedan? Festa behöver inte ha med alkohol att göra.

  • Anonym (...)
    Sencha skrev 2009-12-01 12:56:16 följande:
    Ska jag svara på rubriken eller på det du frågar sedan? Festa behöver inte ha med alkohol att göra.
    Jag menar festa som i att dricka alkohol, men ska lägga till det för tydlighetens skull.
    Festa är förknippat med alkohol väl?
  • Zelmania

    Jag önskar att de aldrig skulle hända, jag hoppas att dom väntar till 18 och då är de ok men jag inser att de förmodligen kommer ske betydligt mycke tidigare.

  • Sencha

    Anonym (...) skrev 2009-12-01 12:57:09 följande:


    Festa är förknippat med alkohol väl?
    Verkligen inte. Festa är gå på fest/ut och dansa, raja loss, eventuellt vara uppe sent sent (eller tills det snarast är tidigt), uppsluppen stämning etc. Ja, många dricker alkohol när de festar, men det är inte lkoholen som gör att det blir frågan om att festa.
  • Anonym (...)
    Sencha skrev 2009-12-01 12:59:26 följande:
    Anonym (...) skrev 2009-12-01 12:57:09 följande: Verkligen inte. Festa är gå på fest/ut och dansa, raja loss, eventuellt vara uppe sent sent (eller tills det snarast är tidigt), uppsluppen stämning etc. Ja, många dricker alkohol när de festar, men det är inte lkoholen som gör att det blir frågan om att festa.
    Ok, det har alltid innefattat alkohol för mig hur som helst
    Jag säger inte direkt att jag ska festa om jag ska på parmiddag utan då är det krogen som gäller eller barnfri fest, men alkohol
  • Anonym (party)

    jo jag tror det för majoriteten av alla människor Sencha skrev 2009-12-01 12:59:26 följande:


    Anonym (...) skrev 2009-12-01 12:57:09 följande: Verkligen inte. Festa är gå på fest/ut och dansa, raja loss, eventuellt vara uppe sent sent (eller tills det snarast är tidigt), uppsluppen stämning etc. Ja, många dricker alkohol när de festar, men det är inte lkoholen som gör att det blir frågan om att festa.
  • Anonym

    fick man bestämma så självklart 18, men lärväl ske tidigare,,, fast helst som tidigast vid 16 el senare.. skulle vilja veta vad det är för människa som tycker det e okej att dens 11åring går ut och super, e ju helt sinnessjukt tycker jag..

  • Sencha

    Anonym (...) skrev 2009-12-01 13:02:45 följande:


    Ok, det har alltid innefattat alkohol för mig hur som helst Jag säger inte direkt att jag ska festa om jag ska på parmiddag utan då är det krogen som gäller eller barnfri fest, men alkohol
    Nej, parmiddag är inte festa Det ska vara mer rajraj Men alkohol har inte med saken att göra.
  • Sencha

    Anonym (party) skrev 2009-12-01 13:03:04 följande:


    jo jag tror det för majoriteten av alla människor Sencha skrev 2009-12-01 12:59:26 följande:
    Då får du väl tro det då Jag har stött på den uppfattningen några gånger tidigare på FL (alltså att festa=alkohol), men jag har aldrig stött på den i verkligheten.

    Jag är lite nyfiken. Om jag och mina kompisar är ute på samma begivenhet, låt säga ett disco eller studentnation eller en stor fest med dans hela natten, och vi gör precis samma saker, men det enda som skiljer sig åt är vad vi har i våra glas, tycker du alltså då att mina kompisar festar men jag inte gör det?
  • Anonym (party)

    nej visst kan man festa utan alkohol. Men jag tror att de flesta förknippar ordet festa med just alkohol. Sencha skrev 2009-12-01 13:18:23 följande:


    Anonym (party) skrev 2009-12-01 13:03:04 följande: Då får du väl tro det då Jag har stött på den uppfattningen några gånger tidigare på FL (alltså att festa=alkohol), men jag har aldrig stött på den i verkligheten. Jag är lite nyfiken. Om jag och mina kompisar är ute på samma begivenhet, låt säga ett disco eller studentnation eller en stor fest med dans hela natten, och vi gör precis samma saker, men det enda som skiljer sig åt är vad vi har i våra glas, tycker du alltså då att mina kompisar festar men jag inte gör det?
Svar på tråden I vilken ålder tycker du det är ok att ditt barn börjar festa?