• frökenskabb

    LCHF

    Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

  • Svar på tråden LCHF
  • gemigsinnesro

    Hej,
    Jag ska börja äte enligt lchf idag faktiskt :). Jag har ätit så förut och gick ner bra i vikt på det...spårade tyvärr ur då det inträffade diverse jobbiga saker i mitt privatliv och har gått upp några av de kilon jag lyckats gå ner så nu är det bara att ta nya tag.

  • frökenskabb

    Hej!!
    Vad kul att du ska sätta igång igen!
    Måste betyda att det har effekt.
    Känner mig så himla orolig att jag inte ska gå ner i vikt, utan tvärt emot.
    Känns inte "normalt" att äta allt fett! =)

  • gemigsinnesro

    Nej det känns lite konstigt i början men första omgången jag körde så gick jag ner ca 5 kg på en vecka och då var det såklart lätt att fortsätta :). Jag måste däremot vara väldigt strikt och inte äta mycket mjölkprodukter alls men det är säkert olika från person till person.

  • frökenskabb

    Varför inte? mjölkprodukter alltså?
    jo nog är det olika...
    Fast 5 kg lät inte så sunt! det hoppas jag på att gå ner under en månads tid.

  • gemigsinnesro

    Mjölk innehåller ju precis 5 g kolhydrater per 100 g och rätt mycket mjölksocker så en del är väl känsligare för det helt enkelt. Jag vägde hela 117 kg när jag började med den här dieten så troligtvis var det därför 5 kg försvann så snabbt.

  • frökenskabb

    Ok då förstår jag varför du gick ner 5kg så snabbt!
    Jag äter denna diet främst för att bli av med mitt sötsug och hålla blodsockernivån jämn, men några kilon mindre skulle heller inte skada.

    Det är helt sjukt att sötsuget försvinner! trodde jag aldrig.

  • timalillah

    Jag hoppar in här jag med har kört LCHF men slutade för över 1 månad sedan. Inte för att det inte var bra utan för att jag är som jag är och älskar sött .
    Men nu tar jag tag i det igen och dom sista kilona ska nu BORT!!!
    Men jäklar var svårt det är med alla lusse bullar, pepparkakor, glögg och allt som finns nu.

    Men kreativ som man är när man är beroende av ngt så hittar man lösningar på det mesta. Det har resulterat i att jag gjort glögg på funlight cassis, kokat med glöggkryddor.
    Ja vet aspartam är inte det bästa men inga kolhydrater ivfl och lite juligt ändå .

  • Kenzie
    timalillah skrev 2009-12-10 00:15:02 följande:
    Jag hoppar in här jag med har kört LCHF men slutade för över 1 månad sedan. Inte för att det inte var bra utan för att jag är som jag är och älskar sött .Men nu tar jag tag i det igen och dom sista kilona ska nu BORT!!!Men jäklar var svårt det är med alla lusse bullar, pepparkakor, glögg och allt som finns nu.Men kreativ som man är när man är beroende av ngt så hittar man lösningar på det mesta. Det har resulterat i att jag gjort glögg på funlight cassis, kokat med glöggkryddor.Ja vet aspartam är inte det bästa men inga kolhydrater ivfl och lite juligt ändå .
    Testa göra glögg på rödvin, glöggkryddor, kanske någon apelsinskiva och ev lite sötningsmedel (typ stevia) så slipper du aspartamet.
Svar på tråden LCHF