• AMDA

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Kul att det finns folk även här som vill ha mina figurer

Hon har väldigt höga priser måste jag faktiskt säga speciellt på dopfiltarna då jag vet hur lite jobb de kräver. Hennes är ju inte så avancerade heller. Mina kräver ju en del mer jobb då det är ganska många färgbyten i mina.

Mimmi 71 skrev 2009-12-10 13:36:57 följande:

Idag har jag surfat runt och letat broderitråd. Vill ju inget skall saknas när det väl dyker upp en maskin här hemma Tror att det blir en beställning från USA iallafall - 50 färger för ca 750:- (inkl frakt). Räknade lite på hur många färger jag skulle vilja ha till börja med och det landade på 15 st som man kan köpa för 37:- i Sverige.
    Om du ska köpa broderitråd rekomenderar jag www.threadart.com jag använder mig av deras rayon tråd. Har aldrig haft problem med den och den är lika fin efter massvis med tvättar. Deras frakt är inte farlig heller jag räknade ut att inkl frakt och växlingskurs så kostar 1000m rayon tråd ca 12kr medans om du köper den i sverige finns den inte under 50kr
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-10 15:55:00 följande:

Vad brukar frakten ligga på? Har du haft tur att slippa tull? Kikade i så fall på deras 40 rullar-set och sedan skulle det vara toppen med ett trådställ också
    har för mig frakten låg på 24$ sist jag beställde jag har aldrig fått tull på det jag köpt fast det varit för många hundra kroner :-S De skriver gift på paketet och det skickas med flyg så det brukar inte ta lång tid innan man får hem det.
    Om du skriver SAVE10 i kupong rutan när du ska betala så får du 10% rabatt på din beställning
    Trådstället för 120 koner ska jag beställa nu i veckan som kommer + en del till så klart
  • AMDA
    Kallokanin skrev 2009-12-10 19:31:02 följande:
    Jag tycker inte att det är hon som är dyr då utan du som är billig.
    Haha det där kan ju läsas och tolkas på 2 olika vis haha

Visst kanske är billig på mina sångpåsar men samtidigt har jag en bra maskin som jobbar snabbt och en hel del erfarenhet av just brodermaskiner och stygnsättning och då krävs inte så mycket jobb.
    Vågar jag skriva här att jag funderar faktiskt på en ännu större brodermaskin Har dealat till mig en dunder maskin och lyckats pruta ner den ca 50k så det kliar i fingrarna att skriva under på pappret
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-10 20:15:21 följande:

Använder du dig av Ryon, varför inte Polyester?
    Ja jag använder rayon för den har en snyggare lysterden är inte lika "matt". Men jag vet att det är många som även använder deras polyester tråd och de är nöjda.
    Första gången jag beställde därifrån köpte jag deras 120 koner som de har kampanj på med jämna mellanrum.
    Nu broderar jag ju mycket och många stora broderier som kräver en hel del olika nyanser men jag ångrar mig inte för 5 öre jag har använt mig av alla nyanser utan 2 sen har jag kompletterat med fler nyanser och även fyllt på vissa färger som det går mer av.

Ett tips till er som har CP är ju att de har alla sina trådar även i 5000m koner så deras polyester tråd funkar super bra till overlock/coverlock om man nu vill ha lite roligare färger.
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-13 09:58:33 följande:

Nu är broderitråd beställ ifrån Thredheart! Jag gick på ditt råd, Amda beställde dessutom Ryon och 80 färger istället för 40 st, samt att jag kompletterade med en grafitgrå som inte verkar vara med i settet. Ett trådställ för 120 rullar fick också följa med hem. Nu hoppas jag på snabb leverans och att det inte hamnar i tullen. Första gången det blev en beställning utomlands och jag är fortfarande lite nervös
    Du kommer inte bli missnöjd
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-14 21:15:11 följande:

Åhm så glad jag blir. Jag har aldrig vunnit tidigare Idag har jag fått hem min nya pärla!!!!! Har testat lite, och första alstret blir en cool namntröja. Åh, jag tror inte jag kan sluta att brodera. I nästa läge blir det att jaga lite coola brodyrer och sedan skall jag installera broderprogrammet. Antar att det tar lite tid att sätta sig in i så det får bli en annan kväll.
    Bara skicka ett mail till mig så ska jag hjälpa dig i broderijungeln
  • AMDA

Mimmi 71 skrev 2009-12-18 07:50:29 följande:

Då hade jag räknat rätt tyvärr . Pengarna är endast "bokade" på mitt konto ännu. När jag får mina varor och kan se den faktiska fakturan. Amda: Känner du igen problemet? Det är min tråd från Threadart.
    Betalade du med paypal eller med betalkort? Vet att när jag betalat med paypal kan det ta några extra dagar innan det syns som dragna och inte bokade. Du får med en faktura i paketet med där allt står med hur mycket frakt blev det då i dollar? Det är inte så att du fått betala växlingskurs för vissa banker har börjat med det.
  • AMDA

Tycker ni jag reagerar för starkt ang det jag skrivit om i min blogg?

• AMDA
    ak74 skrev 2009-12-21 08:56:00 följande:
    Oj, är det den länken jag kom med för ett tag sen? Det var absolut inte min mening. Hade ingen aning om hur det låg till... Ville bara hjälpa till...
    Nej det är inte den länken du kom med utan det här är en kvinna som haft personlig kontakt med mig vi har även träffats live hon frågade om det var ok om hon sydde likadana påsar till sina barn i julklapp sen fick jag reda på att de ligger som nyheter i hennes webbshop.
    här: www.janderdesign.se
  • AMDA
    Kyssen skrev 2009-12-21 08:53:30 följande:
    Jag kan tycker att det är jättetrist när sådant händer, och jag förstår att du är upprörd. Du är ju inte den första som blivit "copycatad" och säkerligen inte den sista. Att blogga och lägga ut på nätet gör ju att vem som helst får tillgång till idéer och vad jag vet så är det fortfarande lagligt att härma, även om det är på pricken likt! Dåligt - visst, men kanske är det sådant man får räkna med?! Personligen hade jag nog inte skrivit ett sådant inlägg i min blogg - mest för att jag inte är den typ av person som agerar på det viset, snarare hade jag spytt galla till mina vänner och familj, men iom att jag använder bloggen som mitt ansikte utåt till potentiella kunder så tycker jag själv att det blir lite sandlådevarning när man börjar smutskasta andra och för mig känns det inte seriöst. Som sagt, bara min uppfattning men jag försår som sagt att du tycker det är trist att någon härmar "exakt" som du gjort, även om jag inte själv sett eller vet vem som gör kopian.
    Jag är precis som du i vanliga fall och spyr ut all skit jag känner till mina vänner och familj men den här gången tyckte jag det gick för långt. Det var därför jag inte länkade till personen i fråga i min blogg då jag vet att hon läser den hoppas jag verkligen hon fattar.
  • AMDA
    Jalapeno skrev 2009-12-21 09:30:10 följande:
    nej du reagerar inte för starkt dessutom var det välformulerat
    Tack
  • AMDA

Ja hon är ute på tunn is och det vet jag, hon har INTE några licenser från saniro för Hello Kitty som hon broderar för fullt och även Lundemyr är rena kopior.

Pris mässigt skiljer hon inte mycket på mina hon är lite dyrare men det är inte mycket. =(

Som jag skriver i bloggen vet jag om att jag inte är den som kommit på sångpåsar utan det är just sättet som mina är gjorda på, som känns som min sak.

Hade det endast varit för eget bruk hade jag aldrig reagerat på det här viset och det skrev jag till henne när hon undrade om hon kunde göra exakta kopior till sin dotter i julklapp.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd