• mage06

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Hej på er! Är det någon här som använt transferpapper i er skrivare för att överföra till tyg? Vi har en laserskrivare och det verkar vara svårt att få tag på transferpapper till den? Har googlat som galen...några tips? Hur har kvalitén varit?

Tack på förhand!

• mage06

Mimmi: Tack för svaret ang. transferpapper! Jag får nog "hyra in mig" på en bläckstråleskrivare då. Det ser fint ut ditt tryck! Jag är sugen på screentryck också men då måste jag nog gå en kurs först...{#lang_emotions_undecided}

• mage06

Ni är ju så duktiga och hemmafruiga här så jag måste fråga om någon har erfarenhet av att tvätta lammskinn i tvättmaskin? Jag har tvättat med ulltvättmedel men nu funderar jag på om man skall/kan/bör ha sköljmedel också? Kan man torka i torkskåp tro? Många här är väl duktiga på hur man tvättar olika material? Så jag hoppas att jag inte kommit helt fel

Tack för att jag får hoppa in med en fråga så här

Jag hoppas att jag snart skall komma till skott och köpa en overlock/coverlock som jag har varit på väg att göra i ett år snart. Då kan det hända att ni får fler besök

Ha en trevlig kväll!

• mage06
    Fiffa5 skrev 2010-01-09 22:00:33 följande:
    Jag tänkte nästan det Tack söta för svar och roligt att jag får komma tillbaka *fniss*
    Jag har fått mycket tips och råd i den här tråden angående symaskin för snart ett år sen... Nu har jag eventuellt en lokal på gång där jag kan sitta i lugn och ro och sy. Så nu känner jag att det börjar bli dags...Jag tycker annars att det är svårt med två små på 3 och 1,5. Jag vill inte behöva plocka undan varje gång jag har sytt lite

Nu skall jag ner till mina lammskinn
  • mage06
    Fiffa5 skrev 2010-01-09 22:08:36 följande:
    Åh, har du också två flickor i samma ålder! Huuur kan du ha dina sysaker i vardagsrummet?! Jag skäms nästan nu men mina barn är de värsta klätterapor jag sett och står inte den ena och sjunger Pippi-sången på köksbordet så står den andra i fönsterkarmen och kollar temeraturen utanför (markplan men fönsterlås måste införskaffas). Förstår inte huuur de blivit såna{#lang_emotions_innocent}.

Det är omöjligt att ha en symaskin framme när de är hemma. De är värsta teamet så då stoppar en kontakten i väggen medans den andra "gasar"...

Vill, vill, vill ha den lokalen!

Tack för tipsen ang. lammskinnen. De blev perfekta, inte hårda alls. Tog ut dem när de var lite, lite fuktiga och nu är de superfina och alldeles krulliga och skall ligga i min soffa

Återkommer som maskinägare
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd