• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Infinite Joy
    melizza skrev 2010-03-04 19:12:30 följande:
    har ingen blogg.....förstår mig inte riktigt på sånt eller ja jag kanske ska säga som det är......är för lat för att blogga köpte min janome easy jeans för bara några månader sen och har blivit helt frälst i att sy jag har alltid tyck om att sy tidigare men inte haft nån egen eller bra maskin så när jag slog till på en alldeles egen maskin så blev jag sytokig helt plötsligt......har mest sytt mössor, tröjor, tunikor och byxor till min dotter och lite till mig själv med...
    Det är nog lite tidskrävande, så.... guld till er som visar upp era alster!!
  • Mari78 m pojktriss
    gewjyn skrev 2010-03-04 19:06:54 följande:
    Hihi, det där är ju mitt gamla tyg jag bytte mot gul stjärnvelour från MT, kommer du ihåg? (Kvarnvik på SB) Vad gjorde du för ändringar på tunikan? JAg köpte det mönstret på syfestivalen förra våren, men jag har inte fått till något av det än. Jag tycker att mönstret verkar tokbrett. Det var meningen att jag skulle sy av ett handbatikat krinklat tyg som jag köpte på festivalen, men med den bredden finns inte en chans att tyget räcker Ändå hade tjejerna i tygmontern använt just det mönstret, sa de och hjälpte mig med beräkningen :-/
    Ahaa, det var därifrån det jom ja *skratt*. Ja, du vet, minnet är bra men kort *hrmmmfff* Jag gjorde mest ändringar på själva ärmarna, eftersom tyget inte hade räckt annars. i övrigt har jag faktiskt sytt det med 1 cm sömsmån, men nästa gång tänker jag skippa sömsmånen och sy ärmarna enligt mönstret . Jag är ju tyvärr ganska stor just nu så jag tog stl 46, men då är mina mått större än de de anger för den stl så du har nog rätt i att det är ganska brett.
  • Mari78 m pojktriss
    Infinite Joy skrev 2010-03-04 18:50:56 följande:
    Klart man får!! Jättefin, en sådan skulle jag oxå vilja ha
    Tack! Ja, jag tror det skall få bli en till i min klädsel till morgondagen. Måste ju prova hur den känns i praktiken också
  • lindalake

ak74: urk, låter som en "trevlig" eftermiddag. Förstår känslan.

LumLumLum: känner likadant. Nu jobbar jag visserligen inte men jag har två småbarn att ta hand om. Jag är gift men samtidigt ensamstående...dessutom har kommunen kickat ut alla 15-timmars barn i nästan 2 veckor för att de kom på att de måste skotta taken på sina byggnader...dålig framförhållning! Nåja, på måndag får pojken gå tillbaka så hoppas jag får lite ork över till att sy

• Ullerull
    ak74 skrev 2010-03-04 15:10:18 följande:
    Din stackare!!! Försök att vila så mycket du kan och sov bort det sjuka...
    Mmm...borde ju göra det, svårt med en sjuk 7 månaders och en absolut inte sjuk trotsig 3 åring och en karl som inte fattar att jag kanske behöver vila lite.
    tinni78 skrev 2010-03-04 15:50:19 följande:
    Det var inte dåligt vad du har sytt! Mycket fina grejer. Var hittar du alla fina tyger till väskor?
    Lite olika ställen, åhlens, spets och ting (lokal affär), lite där jag är typ. Idag köpte jag ett jättefint tyg med måsar...sks bli väska.
  • Ullerull
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-04 16:42:21 följande:
    Stackars dig eller er snarare. Skickar en krya på er kram! Nu måste jag nog slita mig och fixa lite middag.
    Tack! Kan behövas, hoppas innerligt att jag är bättre imorgon och att lillbruden ör bättre för hon ska med på kvällen, blir ju svårt om hon haar feber. Karn jobbar och svärmor ska också dit kvar blir dotter den äldre oc farfar, tror inte han är så glad i att ta hend om båda barnen och framförallt inte en sjuk + att vi ska ha treårskalas i helgen...Inte bra timing.
  • Ullerull
    ak74 skrev 2010-03-04 19:12:31 följande:
    Grrrr.... Om ni ser ett stort rökmoln så är det ur mina öron det ryker!!! Min äldste
    förstår att det ryker om dig...ånga på du bara...
    Infinite Joy skrev 2010-03-04 19:20:08 följande:
    ullerull: snygga fållar! Funderar på att testa min wavesöm snart... borde bli fint
    Vilka tänkte du på? Tack i alla fall!
  • Jalapeno
    gobli
    idag har jag sytt guldiga puffbyxor till maken att bäras på helgens prinsesskalas. Vad får jag om jag mot förmodan lyckas få honom med på bild i bloggen?
  • uniMog
    Jalapeno skrev 2010-03-04 23:23:15 följande:
    gobli idag har jag sytt guldiga puffbyxor till maken att bäras på helgens prinsesskalas. Vad får jag om jag mot förmodan lyckas få honom med på bild i bloggen?
    En bra bild?
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd