• myrstacken

    Är ni ännu hemma med era små pluttar?

    Jag blev mamma sommaren 2008 och det är verkligen det bästa som har hänt mig.

    Jag undrar om ni andra mammor har era barn på förskola nu eller är ni ännu hemma med era små pluttar?

  • Svar på tråden Är ni ännu hemma med era små pluttar?
  • jackrusselltok

    Fick barn augusti 08 och ska börja skola in på dagis i januari. Har dock arbetat lite extra under året och en månad heltid då min man var pappaledig.

  • myrstacken

    Jaha, vad har du jobbat med?


    jackrusselltok skrev 2009-12-17 21:43:59 följande:
    Fick barn augusti 08 och ska börja skola in på dagis i januari. Har dock arbetat lite extra under året och en månad heltid då min man var pappaledig.
  • Lize

    Jag är hemma med min son son är född 6 september -08.
    Vårdnadsbidrag nu ihop med några jobbturer då och då. Gravid igen och nästa kommer i Maj, så sonen kommer få stå ut med sin mamma lääääääääääänge!

  • MiisPiis

    Jag fick min andra son juni -08 och började på högskola heltid i augusti, och det var då han började dagis. Tyckte det kändes lite tidigt, men har gått jättebra!

  • MiisPiis
    Lize skrev 2009-12-17 21:47:30 följande:
    Jag är hemma med min son son är född 6 september -08.Vårdnadsbidrag nu ihop med några jobbturer då och då. Gravid igen och nästa kommer i Maj, så sonen kommer få stå ut med sin mamma lääääääääääänge!
    Låter härligt!!
  • Lize
    MiisPiis skrev 2009-12-17 21:53:30 följande:
    Låter härligt!!
    Det är det... Men ibland blir man galen på dom också!
    August har precis lärt sig att bara kasta sig på golvet och åla omkring när han inte får precis som han vill, och idag har han gjort det MÅNGA gånger - utan att visa vad det är han vill.
    Han är rödhårig han också...

    Men helt klart underbart att få va hemma med honom länge!!!
    Förhoppningsvis till tidigast januari 2012
  • MiisPiis
    Lize skrev 2009-12-17 22:12:07 följande:
    Det är det... Men ibland blir man galen på dom också!August har precis lärt sig att bara kasta sig på golvet och åla omkring när han inte får precis som han vill, och idag har han gjort det MÅNGA gånger - utan att visa vad det är han vill.Han är rödhårig han också... Men helt klart underbart att få va hemma med honom länge!!!Förhoppningsvis till tidigast januari 2012
    Vet hur det är......och tro inte att det blir enklare med TVÅ små i början, de slåss och donar och har sig...det dubbla ett tag!! Dock hoppas jag att de får grym nytta av varandra längre fram, eftersom de är tätt födda.
  • Guld gossarnas Super Mamma

    Jag har med rätt så tätt mellan mina två söner,23 månader.
    Mkt kiv ännu,men de har börjat hitta till varandra mer och mer och storebror älskar då lillebror förstår ´lekens regler´´ och då utbrista glatt´´L förstår hur man gör och säger rätt´´  så gulligt! 

  • MiisPiis
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2009-12-17 22:18:09 följande:
    Jag har med rätt så tätt mellan mina två söner,23 månader. Mkt kiv ännu,men de har börjat hitta till varandra mer och mer och storebror älskar då lillebror förstår ´lekens regler´´ och då utbrista glatt´´L förstår hur man gör och säger rätt´´  så gulligt! 
    JAAA, så är det äntligen för mina i mild grad oxå. Lillebror förstår mycket mer och de kan anpassa leken så båda gillar den! *whhhhheee*
Svar på tråden Är ni ännu hemma med era små pluttar?