• Anonym (latinlover)

    Varför är svenska killar så tafatta?

    Vad är det för fel på svenska killar egentligen? Jag har varit tillsammans med både svenska och utländska killar, och jag har märkt att en jättestor skillnad mellan svenska och utländska män är att de svenska är så jäkla mesiga när det gäller att föra sig och i hur de tar i en.

    De svenska killar som jag har träffat har varit tafatta, och när de ska röra vid mig - både sexuellt och typ när man dansar, eller bara ta på mig i allmänhet blir de så initiativlösa och mesiga. De visar ingen som helst kunskap i hur man behandlar en kvinna! De killar som eventuellt tar initiativ gör det på helt fel sätt, och det blir bara fel.

    Utländska killar däremot, de tar kommandot på ett helt annat sätt - och nu menar jag absolut inte negativt eller dominant på ngt sätt - de vet helt enkelt hur de ska bete sig och de uppvisar ett helt annat självförtroende.

    Om jag är med en kille så vill jag känna att jag är med en man som vet vad han gör, jag vill inte vara den som styr hela tiden, och tar alla initiativ.

    Jag menar absolut inte att dra alla svenska män över en kam, det är bara mina erfarnheter...Jag kommer nog att sluta träffa svenska killar - de är inte min typ helt enkelt.

    Är jag konstig som tänker så? Jag är ju ändå svensk själv...

  • Svar på tråden Varför är svenska killar så tafatta?
  • Lillan7704

    Vilken tur jag har då, som har träffat en svensk man som vet precis hur man talar, för sig och hur han ska ta på mig..alltid, i vilken situation som helst.. =)

    Hoppas du åxå finner det du söker i en man! Svensk eller utländsk!

    Kram på dig.

  • Lillan7704

    Tycker inte att du är konstig by the way!

    Alla är vi olika och söker efter olika saker.

  • Anonym

    jag är precis som dig ts.. utländska killar faller mer i min smak för de vet vad de gör.

    du är inte alls konstig tycker jag.

  • Vera C

    Kan det möjligtvis inte ha med ålder att göra, mer än ursprung?

    Och om det nu har med ursprung att göra så kanske det har med kombinationen att göra, d v s håller du dig till Svenne så kanske han behöver vara lite äldre för att kunna matcha den självkänsla som kanske andra kulturer ger sina män i yngre ålder.

    Tror gamla tant Vera, som tycker att det är roligare med män som kan berätta någonting för mig, vare sig det är av kultur- eller åldersskäl.

  • Anonym (svensk)

    För några år sen kunde det vara jag som hade skrivit det där. Men jag har faktist fått det bevisat för mig att det inte har med ursprung att göra. Hade en svensk kk i några år, och inget slår honom, inte ens min man (som är utländsk)...

  • Grevinna

    Har haft både svenska och utländska killar. Jag föredrar svenska. Håller absolut inte med ts.
    Men smaken är ju olika.

  • Marie N

    Håller verkligen INTE med!Men som sagt,du har kanske inte träffat rätt svenska män helt enkelt.Däremot,många utländska män,strör komplimanger vilt omkring sig och är fruktansvärt inställsamma-det funkar verkligen INTE på mig!

  • Anonym (skrajsen)

    Jag har haft både och jag med.
    Och visst, de killar av utländsk härkomst jag haft, de har varit mer benägna att ta för sig än de svenska (med några undantag) men samtidgt: många utländska killar skrämmer mig snarare än attraherar. Jag e ju själv uppfostrad på det svenska sättet, så fastän jag kan bli frustrerad över att den svenske killen aldrig kommer till skott, så blir jag skeptisk o skrämd av de utländska killar som går fram som ångvältar liksom, vadå älskar mig då vi knappt sagt 2 ord till varann?
    För att inte tala om alla stolpskott som man fått avtacka på krogen, de är ju mestadels utländska. Det går säkert 10 utlänska friare på en svensk, även en riktig fyllekväll på krogarna i Stockholm...
    Så det där med att de vet hur man tar för sig har både en framsida och en baksida...

  • Anonym (tvärtom)

    Personligen tycker jag tvärtom....utländska killar är ju slemmiga och alldeles för påiga....

  • puss

    låter ganska mycket som att du drar alla över en kam när du säger att svenska killar inte passar dig. lite motsägelsefullt.

    tycker jag.

Svar på tråden Varför är svenska killar så tafatta?