• Anonym (***)

    Ace försäkringar

    Lägger tråden här..

    Någon som har den försäkringen o har fått för vab, vård i hemmet och/eller vid inneliggande på sjukhus?
    hur lång tid har det tagit för er att få ut pengar?
    var det krångligt?
    hur mycket fick ni?

    har lämnat in papper men behandlingstid säger de 8 veckor..

  • Svar på tråden Ace försäkringar
  • Majsan70

    Skojarföretag! Har haft massor av anmälnningar o vart svartlistade på KO. Vi fick inte ett skit av dem och när vi försökte säga upp vår försäkring hos dem krånglade de o skickade krav med hot om KF bland annat.

  • Anonym (***)

    va.. e de sant.. :S

    har hört av flera att de ska vara så bra osv.. :(
    kanske man inte kommer få ut nått nu då?

  • Majsan70
    Anonym (***) skrev 2010-01-01 18:42:56 följande:
    va.. e de sant.. :Shar hört av flera att de ska vara så bra osv.. :(kanske man inte kommer få ut nått nu då?
    Jag hoppas för er skull att de inte kommer att krångla! Men tyvärr är det så att det har  varit massor runt just det här försäkringsbolaget. Tyvärr upptäckte jag det när det var för sent.

    Men jag håller tummarna att allt skall gå bra för er!
  • Killarnas morsa

    Vi har fått ersättning av dem två gånger.
    Ena gången var 10.000 kr för en skada på en permanent tand och den andra var för sjukhusvistelse.

    Jag tecknade dessa förs när barnen var små, ca 12 år sedan, men har valt att säga upp dem med omedelbar verkan.
    Det tog ca 5-6 veckor att få pengarna så det var inget problem. Det enda jag tyckte med skadehanteringen var att det var en helt absurd skadeanmlan man skulle fylla i. Jag tror att den var på åtta sidor! I det läget tackade jag min lyckliga stjärna att det inte handlade om att barnet var dödssjukt eller livshotande skadad. Vem hade orkat med det då? Jag ifrågasatte var gränsen går för att det ska bli kränkande...

    Anledningen till att jag till slut valde att avsluta dem var att de har villkor som ingen annan.
    Vi har fyra barnförsäkringar på våra barn pga att den ene kör motocross och skadar sig ibland. Vid den sista skadan, allvarligaste hittills, så visade det sig att deras försäkring inte gällde. Detta för att han kört på bana. En Svemo-godkänd bana, med alla skydd på sig och gällande tävlingslicens. Om han, däremot, hade tagit ut hojen på vägen så hade förs gällt! Så den gäller om man begår brott, vilket det är, och när man är helt rättslös i samhället i övrigt. Inga andra försäkringar gäller i det läget, motorcykeln är inte trafikförsäkrad och barnförs gäller inte eftersom det är utanför bana.
    När jag ifrågasatte om det verkligen var rimligt så fick jag till svar att "det är tråkigt när konsumenten har orimliga förväntningar på oss".
    Jag kontrade med att jag inte ser mig själv som en konsument "vem som helst" eftersom jag arbetat både på TryggHansa och If och kan läsa villkor, som är grekiska för vanligt folk med en massa undantag som ingen begriper. Chefen på ACE vidhöll att deras villkor var rimliga och jag inte var det så då sa jag att de kunde avsluta försäkringarna omedelbart, vilket de också gjorde.

  • Majsan70
    Killarnas morsa skrev 2010-01-01 22:04:39 följande:
    Vi har fått ersättning av dem två gånger.Ena gången var 10.000 kr för en skada på en permanent tand och den andra var för sjukhusvistelse.Jag tecknade dessa förs när barnen var små, ca 12 år sedan, men har valt att säga upp dem med omedelbar verkan.Det tog ca 5-6 veckor att få pengarna så det var inget problem. Det enda jag tyckte med skadehanteringen var att det var en helt absurd skadeanmlan man skulle fylla i. Jag tror att den var på åtta sidor! I det läget tackade jag min lyckliga stjärna att det inte handlade om att barnet var dödssjukt eller livshotande skadad. Vem hade orkat med det då? Jag ifrågasatte var gränsen går för att det ska bli kränkande...Anledningen till att jag till slut valde att avsluta dem var att de har villkor som ingen annan. Vi har fyra barnförsäkringar på våra barn pga att den ene kör motocross och skadar sig ibland. Vid den sista skadan, allvarligaste hittills, så visade det sig att deras försäkring inte gällde. Detta för att han kört på bana. En Svemo-godkänd bana, med alla skydd på sig och gällande tävlingslicens. Om han, däremot, hade tagit ut hojen på vägen så hade förs gällt! Så den gäller om man begår brott, vilket det är, och när man är helt rättslös i samhället i övrigt. Inga andra försäkringar gäller i det läget, motorcykeln är inte trafikförsäkrad och barnförs gäller inte eftersom det är utanför bana. När jag ifrågasatte om det verkligen var rimligt så fick jag till svar att "det är tråkigt när konsumenten har orimliga förväntningar på oss".Jag kontrade med att jag inte ser mig själv som en konsument "vem som helst" eftersom jag arbetat både på TryggHansa och If och kan läsa villkor, som är grekiska för vanligt folk med en massa undantag som ingen begriper. Chefen på ACE vidhöll att deras villkor var rimliga och jag inte var det så då sa jag att de kunde avsluta försäkringarna omedelbart, vilket de också gjorde.
    Jag måste bara få fråga hur det gick för er när ni sa upp försäkringen? I vårt fall sa vi upp den direkt med omedelbar verkan både via telefon och via skriftligt. Trots detta så gick dte inte och de skickade inkassokrav med påminnelseavgifter samt hot om KF. Istället för at bara avsluta. De vart riktigt otrevliga o hotfulla faktiskt.
  • Killarnas morsa

    Det var inga problem alls att avsluta dem.

    Märkligt att de skickade dem till Inkasso och hotade med KFM.
    Det låter sig liksom inte göras med försäkringar, förutom trafikförsäkring på bilar som går till Trafikförsäkringsföreningen om man inte betalar.

    Inga andra förs är lagstadgade att man MÅSTE ha. Detta innebär att om inte försäkringstagaren betalar så sägs förs upp, "as simple as that".
    Om du betalat så har de inget att bråka om, om du inte betalar så sägs förs upp, helt enligt dina önskemål.

    Jäkligt skumt...

  • Majsan70
    Killarnas morsa skrev 2010-01-01 22:17:58 följande:
    Det var inga problem alls att avsluta dem.Märkligt att de skickade dem till Inkasso och hotade med KFM.Det låter sig liksom inte göras med försäkringar, förutom trafikförsäkring på bilar som går till Trafikförsäkringsföreningen om man inte betalar.Inga andra förs är lagstadgade att man MÅSTE ha. Detta innebär att om inte försäkringstagaren betalar så sägs förs upp, "as simple as that".Om du betalat så har de inget att bråka om, om du inte betalar så sägs förs upp, helt enligt dina önskemål.Jäkligt skumt...
    Precis! Vi fick koppla in KO för att reda ut situationen och sen ändrade de lite i villkoren. Men som sagt många svartlistningar kom upp när vi började titta i detta.
    Vilket annat bolag som helst hade bara sagt upp försäkringen lix.
    Skönt för er att ni slapp bråka i vart fall om uppsägningen.
Svar på tråden Ace försäkringar