Inlägg från: Catrine |Visa alla inlägg
  • Catrine

    Ystad-tråden nr 18

    Nallegubbens lilla blev inlagd inatt för lunginflammation. Så jag gissar att hon inte dyker upp.

  • Catrine

    Nästa träff blir flytthjälpen hos Amine den 1 april......

  • Catrine
    Status här hemma;
    Lilla S har ätit slut på sin kur av sulfa för? mot? Amine hjälp.... atyp lunginflammation.
    Stora M har hostat i två veckor och snörvlar - precis som andra ungar här i stan.
    Mellan M fick feber i fredags och blev feberfri igår - snörvlar och hostar
    Jag tappade rösten i förrgår och har drabbats av nå´t virus som sitter på stämbanden. Idag har jag ont i halsen och vansinnigt täppt.
    K är inte bra i lungan ännu, den andra är frisk...., och på väg att bli sämre igen.
    Nu ska hela familjen Katitzi till il doctore och få medicin. Hmmmm. VI VILL HA VÅR!!!!

    Ska vi försöka få ihop en midda till innan sommaren drar igång?

    Vi kan väl börja en lista o se hur många som e intresserade.

    LISTA:

    Marianne
    nallegubben
    Catrine
  • Catrine

    Hej Julia. Så ql att höra ifrån dig. Hade ni det skönt i Gtbg? Skönt att komma iväg så där bara.

  • Catrine

    Di små, di små.......
    Hörde att nallegubbens lilla var dålig igen????

  • Catrine

    Vi har fortfarande problem med förkylningar och hosta som sitter långt ner i bröstet, mellan bopparna alltså.....
    Men så länge vi inte får feber igen så håller vi oss till virus. Vi vet ju att det går TWAR i familjen och att vi haft mykoplasma-infektion i luftrören, som Amine sagt. Medicien är ju slut nu och det tog väl inte mer än 2 veckor och såär Sara förkyld igen. Men, vi kämpar på här hemma och nu har vi ju varit dåliga sedan den 5 februari och snart är det maj och då åker vi till Spanien och då ska alla baciller DÖÖÖÖ!!! Döden döden på dem bara!!!

    Men man är rätt trött på det nu, många vabb-dagar och sjukdagar här hemma. (Tur att räntat på lånet är låg....)

    Men så klart att vi tar en korvgrillning hemma hos Malin. Det är ju utomhus och då funkar det ju - hur förpestade vi än är alla i tråden.

  • Catrine

    Har gjort en Ystad-tråd nr 19. Den kan ni ju ignorera då det inte stängs trådar nu för tiden.....
    Lilla S är sjuk igen med feber och kräkhosta och snuva..... och mitt i allt detta har hon fått mask i magen. PYTON!!!!!

  • Catrine

    Alla är hjärtligt välkomna.
    Nu har S feber igen.....
    Amine: kan man få remiss till infektion eller måste alltid Vårdcentralen ta hand om allt? De gissar ju mest nu och säger hela tiden att det är virus. Men vi måste ju ha nå´t tokigt här hemma.... Har du nå´t bra råd?

  • Catrine

    Grillning hos Vollmer eller nå´t LISTA: Marianne nallegubben Catrine Eva Julia (Orzia) Malin Vollmer Ikväll ska Sara och Maria och Marckus till vårdcentralen, imorgon jag och på torsdag Kenny.... ljuvliga tider. Förväntansfull; tjejen heter Maria och är född 05

  • Catrine

    Enligt Vårdcentralen är mina barn friska.....det är ju skönt. Men varför går jag hemma med sjuka barn???? Ja, de hade ju ingen bra förklaraing på det. Och kan därför inte hjälpa oss. Sara hade dock lite förhöjt CRP och var röd i öronen.

    Mitt CRP samt HB var toppenbra, fast de tog bl a sköldkörtelprov samt två andra blodprover för att kolla varför jag mår så dåligt. Sedan visade det sig att jag är stressad. Ja, det tror väl självaste f*n.... sjuka barn och ringa till jobbet var och varannan dag och säga att man inte kommer....
    K gick idag. Han är också frisk enligt vårdcentralen. Så då måste vi ju vara hypokondriker.

  • Catrine

    Vi skiter i att vi är sjuka. Så länge vi inte har feber så får vi gå på att vi är okej. Men det är synd om Sara och Maria som är genomförkylda och måste gå på dagis. Men dagis lovar att ringa om det blir tufft på eftermiddagarna och då hämtar jag dem tidigare.

  • Catrine

    Nu är det min tur att tycka synd om alla er sjuklingar. Jag känner verkligen med er. Hoppas att ni kryar på er och att vi alla får värmande solstrålar på oss så att alla infektioner försvinner. (Fast i denna blåsten tycker man att det kunde göra det ändå....)

Svar på tråden Ystad-tråden nr 18