• Skrållisen

    Någon Regnbågsfamilj i Stockholms Norrort? Täby?

    Hej.

    Vi är ett gift par som bor i Täby som är på G att skaffa barn. Vi skulle tycka att det vore roligt om det finns någon annan familj som bor här omkring. Har än sålänge inte stött på någon och hoppas att vi inte är de enda {#lang_emotions_wink}

    Varma hälsningar(för det behövs nog nu i den här vinterkylan)

    K & L

  • Svar på tråden Någon Regnbågsfamilj i Stockholms Norrort? Täby?
  • Tussebus

    Hej! Här är ett gift par i samma sits som ni. Skicka ett meddelande, det vore super o ses!! Bor i en grannkommun.
    Vi har en son eller min fru har sen innan. Vi håller på o försöker bli m barn vi med :)
    Varma tillbaka hälsningar

  • Linda82 sthlm

    hej hej!
    vi är två tjejer på 28 som har en son på 3år. vi är i full gång med försök till ett andra barn. Har två misslyckade försök i danmark bakom  oss. Vi försöker en stund till innan vi gör några utredningar då jag förra gången blev gravid på första försöket!
    vi bor i upplands väsby så d är ju inte allt för långt bort!
    lycka till med allt!
    L&M

  • Blåklinten

    Hej!
    Ni är inte ensamma, och tydligen inte vi heller! Vi är också ett gift par som bor i Täby och har funderat på om det finns några andra i denna kommun! Vi håller på med inseminationer på Huddinge, men än så länge har det inte lyckats. Vi ska förhoppningsvis göra vårt 5e försök här i veckan. Vi vill gärna ha kontakt!

    /S o K

  • linalw

    Jag och min sambo bor också i Täby. Vi ska göra vårat 2a IVF försök om några veckor på KS huddinge.

    Det verkar ju finnas några täbybor  här iallafall :)

  • semlor

    Jodå.. Jag och min lilla familj bor norröver - i Bergshamra. Brukar åka till Täby för att handla och så. Har en snart 1-åring men han vill ju ha ett syskon, har vi bestämt. =) /E

  • Gaytjej

    Bor inte i Täby utan ville bara ta upp plats i tråden genom att lufta min avundsjuka; så kul att ha nära till andra regnbågsfamiljer! Jag och min fru är det första gravida tjejparet i hela vår kommun (i alla fall har ingen BM på MVC:t stött på något so far) och när det gäller vårt län/andskap så känner jag bara till ett par till, ett par kommuner bort...
    Självklart kan man ha massor i utbyte även med heteroföräldrapar, men vissa saker som man vill lufta ibland är ju ändå just kommna ur det faktum att man råkar vara två päron av samma kön + att det kan vara kul för barnet att se familjekonstallationer som påminner om ens egen ibland.


    www.donationsradet.se - Ditt beslut kan rädda liv!
  • TovaLii

    Här har ni oss {#lang_emotions_innocent} Vi bor i Åkersberga...sen ett par månader tillbaka. Är precis i startgroparna för IVF på CFC *spännande* Kul att de finns fler i närheten :)

  • semlor

    Haha, det var precis där jag kikade lite - bland mina favoriter. Och hittade den här tråden.Det blev inte så mkt aktivitet här inte..2010 =) Men nu så?`

    Jag har en fråga till er som bor norröver. Finns det nåt bra lekland här i krokarna?? Jag har varit på ett par st men bara söder om stan då flertalet som vi känner bor där...  Gillar inte att trängas med folk dock. Så nåt bra ställe som man kan åka till och titta på djur kanske nån har?! Jag hörde om nåt bra ställe i Täby, minns inte vad det hette, slutade på By tror jag.

  • Tussebus

    Lekland, jag tror Nickis finns kvar. Det ligger vid Mio och OnOff där vid Viggbyholm om jag inte missminner mig. Djurpark vet jag inte däremot. Det finns iofs en 4H gård vid Stora Skuggan om d kan va nåt?

  • semlor

    Ok, tack för tips. Kan ju ta och googla lite också. 4h vid stora skuggan har vi varit på, det var mkt litet. och kallt när vi var där =).

    Nån annan i norrort som fortfarande tittar in på FL?

  • AnetteM

    Hej!

    Vi bor i Sollentuna och skulle gärna vilja lära känna andra regnbågsfamiljer norr om stan.

    I den här tråden som verkar ha väckts till liv igen, finns det ju en del regnbågsfamiljer även norr om stan, så jag ser fram emot att få träffa några andra. Är ni intresserade av att arrangera en träff för alla?

    Såg en fråga om lekland eller park. Kan tipsa om Mulle Mecks lekpark i Järvastaden, ligger mellan Järva Krog och Rinkeby. Lek & Bus i Infra City, Upplands Väsby. Min lille kille på snart 3 år älskar att kunna springa fritt och klättra utan att jag hela tiden behöver passa eller hjälpa honom.

    Bögs gård i Sollentuna har lite djur; får, hästar, grisar, kossor.

  • Skrållisen

    Hej :) Har inte varit så aktiv här på ett tag men visst vore det skoj att dra ihop något, alltid kul att lära känna fler familjer här i närheten. Hur gamla är era barn? Vår son är snart 11 månader :)

  • AnetteM

    Hej!

    Nu var det längesedan jag kollade sidan. Har ni lyckats dra ihop någon träff?

    Vår son är snart 3 år. Det skulle vara jättekul att träffa andra Regnbågsfamiljer.
    Vi bor som sagt var i Sollentuna så det är inte så långt att åka till Täby om träffen skulle vara där.

    Någon helg i anslutning till höstlovet (V44) kanske skulle passa?

    /A

  • semlor

    Hej AnetteM och alla andra!

    Haha, nä ingen träff ännu... Men jag har inte heller gett upp tankarna på träff! Nu börjar det dock bli kallare men man kan väl ses ute en stund mitt på dagen när solen skiner :)

    Förutom denna helg är vi helt upptagna kommande två helger. Men from 12,13 nov och framåt så!

    En annan sak. Jag har ett mkt bra tips på 4h gård i Täby som jag nyss hittat till: Rönninge By! Verkligen ett bra ställe! Åk dit nån gång. Ponnyridning, klapphörna hos dvärggetterna, bra fik och en liten lekplats. Finns kor, höns, kaniner också.

    //E

  • Linda82 sthlm

    Hej hej.. vi kommer också gärna på nån träff här framöver. Om det är allt för ruggigt väder funkar ju lekland bra oxå.. men rönninge by är toppen det med! Säg bara till så kommer vi :)

  • Apolline

    Hej

    Vet att den här tråden är gammal, men det var den enda som dök upp när jag googlade på regnbågsfamiljer i norrort. Det är nämligen vad vi är, två mammor med tre pojkar födda 2010, 2011 och 2011. Vi har inte stött på några andra regnbågsfamiljer i skolan eller bostadsområdet här, men skulle gärna träffa några!

Svar på tråden Någon Regnbågsfamilj i Stockholms Norrort? Täby?