• Emeliie89

    gravida i linköping?! :)

    Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

  • Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Zelinra

    Välkommen till de nya i forumet.

    Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge Rynkar på näsan. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.

    Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.

    Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
    Ha de gott tills dess.


    BF 27/9-10
  • EnAnka
    Zelinra skrev 2010-09-27 22:38:02 följande:
    Välkommen till de nya i forumet.

    Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge Rynkar på näsan. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.

    Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.

    Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
    Ha de gott tills dess.
    Skönt att det överlag är bra i alla fall. Jag tyckte dagarna efter BF gick snabbast faktiskt för så fort det var passerat ställde jag in mig på igångsättning efter 2 veckor och passade på att njuta av min sista tid någonsin som jag inte var förälder, det var en ganska positiv tid upplevde jag så du kan ju försöka göra det bästa av det!

    Stort lycka till!
  • MammaDeborah
    Zelinra skrev 2010-09-27 22:38:02 följande:
    Välkommen till de nya i forumet.

    Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge Rynkar på näsan. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.

    Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.

    Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
    Ha de gott tills dess.
    Håller tummarna för att väntan inte blir för lång :) Passa på att gå på bio, äta ute och liknande. Som EnAnka skriver så blir det aldrig detsamma igen. Jag har faktiskt glömt vad man gjorde innan man fick barn *ler* De blir snabbt så självklara i ens liv.

    Jag har fem veckor kvar... Tror inte jag går över tiden, men jag kan ju ha fel..

    Stor kram!
  • Zelinra

    Ingen begis än.

    EnAnka och MammaDeb: Jag har försökt vara lite mer positiv och njuta av den sista tiden men kan inte göra så mycket som jag brukar ändå. Min man har haft jättemycket i skolan så han är borta hela tiden och jag har inga pengar att shoppa/gå på bio eller äta ute för så det är lite tråkigt. Men vi kanske ska ta lite sparpengar för att gå på bio ikväll om inget händer innan dess och försöka njuta av den sista barnfria helgen. Vi ska i så fall se Resident Evil i 3d. Den är bara 1. 30 h lång så det borde man väl klara av. Jag var och såg inception i somras men den var så jävla lång så det var lite jobbigt att se den som gravid.

    Har varit på mitt sista besök hos BM. Hon började fråga om jag ville ha den där hinnsvepningen som vi hade talat om men hon måste förväxlat mig med nån annan för det har hon inte alls talat om. Jag blev lite paff och var inte direkt inställt på att slänga upp benen i gynstolen så jag tackade nej. Hade hon förberett mig förra veckan hade jag säkert gått med på det. Jag fick en tid för bedömning av igångsättning den 9 oktober vilket betyder att jag blir igångsatt senast 10 oktober. Känns skönt att ha ett nytt datum att vänta till så man inte går i helt ovisshet.

    Igår trodde jag att värkarna skulle sätta igång. Jag fick typ 3-4 onda sammandragningar som strålade neråt men så fort jag nämnde det till min man så slutade det. Så typisk.

    Jag hoppas ni andra mår bra och att alla bebisar växer och äter, rapar och bajsar som dom ska.

    kram på er. 

  • MammaDeborah
    Zelinra skrev 2010-10-01 10:50:40 följande:
    Ingen begis än.

    EnAnka och MammaDeb: Jag har försökt vara lite mer positiv och njuta av den sista tiden men kan inte göra så mycket som jag brukar ändå. Min man har haft jättemycket i skolan så han är borta hela tiden och jag har inga pengar att shoppa/gå på bio eller äta ute för så det är lite tråkigt. Men vi kanske ska ta lite sparpengar för att gå på bio ikväll om inget händer innan dess och försöka njuta av den sista barnfria helgen. Vi ska i så fall se Resident Evil i 3d. Den är bara 1. 30 h lång så det borde man väl klara av. Jag var och såg inception i somras men den var så jävla lång så det var lite jobbigt att se den som gravid.

    Har varit på mitt sista besök hos BM. Hon började fråga om jag ville ha den där hinnsvepningen som vi hade talat om men hon måste förväxlat mig med nån annan för det har hon inte alls talat om. Jag blev lite paff och var inte direkt inställt på att slänga upp benen i gynstolen så jag tackade nej. Hade hon förberett mig förra veckan hade jag säkert gått med på det. Jag fick en tid för bedömning av igångsättning den 9 oktober vilket betyder att jag blir igångsatt senast 10 oktober. Känns skönt att ha ett nytt datum att vänta till så man inte går i helt ovisshet.

    Igår trodde jag att värkarna skulle sätta igång. Jag fick typ 3-4 onda sammandragningar som strålade neråt men så fort jag nämnde det till min man så slutade det. Så typisk.

    Jag hoppas ni andra mår bra och att alla bebisar växer och äter, rapar och bajsar som dom ska.

    kram på er. 
    Då får ni mysa desto mer hemma. Man kan göra mycket som inte kostar också :) Baka en god kaka och mys ner er framför en film i soffan. Njut av tiden tillsammans. Jag vet att det är jättetungt nu. Även om man alltid är medveten om att man kan gå över tiden så känns det inte lika självklart när man väl är där..

    Jag är väldigt inställd på att det blir tidigare så om jag går över tiden kommer jag nog bli smått nipprig *s*

    Hinnsvepning är ju inte alltid så behagligt och som du säger kan det vara skönt att vara lite inställd på det innan. Det kan ju faktiskt sätta igång ordentligt av en sån och då vill man ju vara lite beredd på det. Plus att det inte är så jättecharmigt att slänga upp benen i gynstolen... Jag vet, jag låg i tre kvart i en sån stol med två läkare mellan benen i fredags när de skulle bedöma moderkakans läge. Det fanns misstanke om föreliggande moderkaka för min del så jag fick in på en "akut" läkarbedömning i fredags men risk för inläggning. Tack och lov satt moderkakan inom ramarna för vad som är ok för en vaginal förlossning så jag slipper bli inlagd och slipper förhoppningsvis bli snittad. Ska tillbaka på torsdag för ny bedömning...

    *kram*
  • Zelinra

    MammaDeb: Tack för din omtanke och uppmuntran.

    Skönt att det visade sig att moderkakan satt på rätt ställe för dig. Hoppas nästa bedömning säger samma sak.


    BF 27/9-10
  • idupur
    Zelinra skrev 2010-10-01 10:50:40 följande:
    Ingen begis än.

    EnAnka och MammaDeb: Jag har försökt vara lite mer positiv och njuta av den sista tiden men kan inte göra så mycket som jag brukar ändå. Min man har haft jättemycket i skolan så han är borta hela tiden och jag har inga pengar att shoppa/gå på bio eller äta ute för så det är lite tråkigt. Men vi kanske ska ta lite sparpengar för att gå på bio ikväll om inget händer innan dess och försöka njuta av den sista barnfria helgen. Vi ska i så fall se Resident Evil i 3d. Den är bara 1. 30 h lång så det borde man väl klara av. Jag var och såg inception i somras men den var så jävla lång så det var lite jobbigt att se den som gravid.

    Har varit på mitt sista besök hos BM. Hon började fråga om jag ville ha den där hinnsvepningen som vi hade talat om men hon måste förväxlat mig med nån annan för det har hon inte alls talat om. Jag blev lite paff och var inte direkt inställt på att slänga upp benen i gynstolen så jag tackade nej. Hade hon förberett mig förra veckan hade jag säkert gått med på det. Jag fick en tid för bedömning av igångsättning den 9 oktober vilket betyder att jag blir igångsatt senast 10 oktober. Känns skönt att ha ett nytt datum att vänta till så man inte går i helt ovisshet.

    Igår trodde jag att värkarna skulle sätta igång. Jag fick typ 3-4 onda sammandragningar som strålade neråt men så fort jag nämnde det till min man så slutade det. Så typisk.

    Jag hoppas ni andra mår bra och att alla bebisar växer och äter, rapar och bajsar som dom ska.

    kram på er. 
    Kämpa på! Jag förstår precis att man längtar efter att föda fram barnet, jag längtade tom efter smärtan!  Det är så himla mycket prat om hur ont det gör och då blir man, ja jag iaf, väldigt nyfiken eftersom det ändå är så individuellt. Mitt bästa tips är att träna på att slappna av, andas med magen och stäng alla tankar ute. Avslappningen kommer du def ha nytta av när det väl sätter igång.

    Mitt lilla gry har hunnit bli 7 1/2 månad nu och det är full fart som gäller! Håller med MammaDeborah att det är svårt att komma ihåg vad man gjorde innan. Jag hade så mycket tid när jag gjorde ingenting! Daisy har börjat krypa och favoriten att försöka hinna fram till eluttagen innan mamma gör det. Eller stå och gunga vid lådorna och skrika högt när fingrarna kommer emellan. Idag har hon upptäckt att dörren går att öppna och stänga och det är nog bara en tidsfråga till hon klämmer fingrarna där med. Hon är så snabb!

    Matningen går det också mycket bättre med, nu ammar jag bara 3-5 gånger per dygn. Om det inte är en helvetesnatt som det har varit nu några nätter i rad där hon skriker och skriker till hon får amma. Men i vanliga fall så sover hon gott på natten och är nöjd med gröten hon får innan. Kiwi i gröten är en favorit! Riktigt skoj att testa nya smaker och se hennes reaktion.

    Ta hand om er!
  • lolca

    Jag säger som Idupur, kämpa på! Snart har ni era efterlängtade bebisar i famnen!  
    Jag som alltid har haft låg smärttröskel, förvånade mig själv under förlossningen. Jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Visst gjorde det ont, men inte så ont som en del jag pratat med säger. Mer som kraftig mensvärk. Det som var jobbigast var att min lilla tös inte ville komma ut så jag hade en undersköterska som hävde sig på min mage med all sin tyngd för att hjälpa henne att komma ut. Det var inte skönt!

    Alva har hunnit bli 3 månader och har börjat vända sig från rygg till mage nu. Det händer verkligen saker varje dag och det är superhäftigt! Hon har växt 11 cm sedan hon föddes och jag kommer knappt ihåg hur hon var precis när hon var nyfödd.. Märkligt det där, att man glömmer.

    Förstår att ni längtar, jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att ni slipper vänta så länge till!  

  • EnAnka

    Halloj!

    Hoppas att allt är bra med er. Här går det undan, Tora är snart 3 månader nu och har börjat vända sig från rygg till mage och ska pilla på och utforska allt hon ser, superkul! Idag har hon vaccinerats så vi bävar lite inför vad som komma skall, men hoppas att det går bra.

    I övrigt kanske det är dags att ta en fika igen, eller vad tror ni? Själv är jag ganska tillgänglig mest hela tiden i alla fall:)

Svar på tråden gravida i linköping?! :)