• Anonym (mupp)

    Olyckligt kär ien kändis

    Vad gör man omman helt galet gått och kärat ner sig ien kändis?
    Jag hyr alla filmer, kollar klipp på youtube, fantiserar om ett liv tillsammans.
    Ibland går jag och pratar med mig självhär hemma och låssas att han svarar, att vi ska gå och äta & sova ihop etc.
    Detta är SKITJOBBIGT, hur kommer man över denna underbara varelse?
    Jag e så olycklig just nu och märker hur mitt humör försämras mer o mer för varje dag pga detta.
    Jag är ensamstående mamma med lätt övervikt och har tappat hoppet om mig själv lite. Snälla ge mig råd.

  • Svar på tråden Olyckligt kär ien kändis
  • Anonym (Hmm...)

    Om situationen är sån att du INSETT att förutsättningarna och chansen för att det skulle bli någonting mellan er är miiiiiinimala, så kanske det kan hjälpa att gå till en psykolog.

  • Anonym (mupp)
    Anonym (Hmm...) skrev 2010-01-20 00:18:31 följande:
    Om situationen är sån att du INSETT att förutsättningarna och chansen för att det skulle bli någonting mellan er är miiiiiinimala, så kanske det kan hjälpa att gå till en psykolog.
    så illa, finns det ingen mer än jag som råkat ut för detta o det gått över på?
  • Anonym

    Men känner du den här kändisen eller är det bara något du fått för dig?
    Pratar du med denna kändis (för dig själv alltså) även när du har barn hemma?

    Om det är en person som du inte känner så tycker jag att det låter väldigt illa. Kanske som om du vore psykotisk eller så? Men jag har ingen aning. De jag har sett gå och prata för sig själva på allvar (inget litet mumlande eller typ att man utbrister någon om man blir glad eller arg eller kanske slår i tån) har varit antingen psykotiska  eller påverkade av droger.

  • gitarr63

    En gång var det en kvinna som stalkade mig. Det började oskyldigt med email som jag svarade på, trevlig som jag är.
    Men hon trissade upp det hela och började snacka om att lämna sin man mm, så till slut var jag tvungen att prata klarspråk.
    Hon blev skitsur och tyckte att jag hade lurat henne.
    Jag kunde ju tydligt se att hon hade fått för sig en massa saker som bara existerade inne i hennes huvud. Jag vet inte hur hon kom till rätta med detta.

    Vid ett annat tillfälle blev jag själv kär i en ganska känd person och stalkade henne. Vi kände varandra ganska bra sen tidigare och hade haft en kort flört, som hon drog sig ur.

    Något år senare sa det klick i huvet på mig, och jag fick för mig att jag skulle försöka "vinna henne". Och började skriva brev mm där jag beskrev hur bra hon och jag skulle kunna få det.
    Det var en sorts vanvett.
    Min fixering fick ett abrupt slut när hon kontaktade mig och bad mig sluta skriva och ringa. När jag hörde detta var det som att en förtrollning släppte. Först kändes det förfärligt men redan dagen efter var det Väldigt skönt att vara fri från min tvångsföreställning.
    Jag kunde inte fatta hur jag hade kunnat hålla på så där.

    Senare kunde jag förstå det hela lite bättre. Kvinnan jag blev förälskad i hade en del egenskaper som jag beundrade väldigt mycket; egenskaper som jag själv hade i mig, men inte hade vågat bejaka.

    Genom denna förnedrande episod fick jag några ledtrådar till vilka saker i livet som det kunde vara läge för mig att ta tag i.
    Så det var inte enbart negativt.

    Men det kändes för jävligt medan det pågick.

    Försök att inte gräva ner dig i tankar och fantasier om den här personen.

    Det kommer Aldrig bli nåt mellan er.
    Hitta på nåt annat som är kul istället.

    Och snart är det vår - det kanske blir bättre när solen kommer fram!

     

  • Anonym (mupp)

    nej jag känner inte kändisen, jag fantiserar om honom HELA dagarna.
    men skulle aldrig få för mig att börja stalka honom...

  • Anonym

    Ja, herregud säg vem det är. Jag blir så nyfiken och du är ju ändå anonym .

    Nåväl, du inser ju på något sätt att det inte är sunt. Bara att skriva här gör ju att du på något sätt få det svart på vitt och kan göra så att du reflekterar över det.

  • Anonym

    Min erfarenhet av alla sorters olämpliga förälskelser är att avbryta allt cold turkey. Nu vet jag inte vad det är för kändis, men sluta omedelbart upp med att titta på hans filmer/musik. Varje gång du tänker på honom får du ha lite självinsikt och styra tankarna åt ett annat håll.
    Efter tag går det över, jag lovar.

  • Anonym (Ingen fara)

    Äsch då, jag blir kär i kändisar och okända killar som jag ser på stan jätteofta det går inte alltid över men jag brukar bara tillåta mig själv att vara kär helt enkelt.
    Men jag ändrar person rätt ofta beroende på vad jag känner för. Kan vara en artist eller skådis. Vissa slutar jag aldrig att vara kär i, som Johnny Depp, men det går i perioder...ibland tänker jag på honom varenda dag i två veckor...sedan tänker jag på Eminem i två veckor....
    Du är helt normal TS och behöver inte gå till en psykolog
    Det här händer nästan alla. Vissa kallar det förälskelser medan man ibland känner något mera.
    Jag brukar tänka att "Träffar jag den här människan en dag så är det supertrevligt, men det behöver inte hända något för det. Fantasier brukar oftast skena iväg och bli alldeles för underbara jämfört med hur verkligheten ser ut".
    Men jag tillåter mig ändå att fortsätta fantisera eftersom att det är ju helt oskyldigt så gör det du också TS!

Svar på tråden Olyckligt kär ien kändis