• Zezzan

    Ställ era frågor om Familjeliv till oss Guider! Tråd 4

    Lulo skrev 2012-06-10 23:05:34 följande:
    Hej hur tar man bort/kan man ta bort inlägg/Trådar???
    Du klickar på den röda handen och anmäler tråden. Sedan görs en bedömning om tråden ska tas bort av en moderator.
    Lutra skrev 2012-06-14 07:17:12 följande:
    Hej! Finns det någonstans en förklaring till alla förkortningar som används överallt? Vore hemskt skönt att få hjälp med en "FL-ordlista" så jag slipper ställa en massa tjötiga frågor om förkortningar hela tiden  Skäms
     Hmm för flera år sedan fanns det en sån ordlista. Nu vet jag inte längre. 
    Sayna skrev 2012-07-21 21:18:12 följande:
    Kan man ändra sitt användarnamn någonstans? Är så himla missnöjd med mitt namn jag har här på sidan. När jag skaffade ett konto fattade inte jag att om man ville vara anonym kunde man fixa det ändå när man skriver svar osv, i a f i vissa "trådar". Eller måste man ta bort sitt konto (går det också?)?
     Under inställningar ska det gå att göra namnbyte.
    Nice skrev 2012-07-24 08:43:53 följande:
    Hej, 

    Vad innebär Gäst i min besökslista? 
    Att någon som ej är inloggad har hälsat på hos dig
    girl123 skrev 2012-07-25 19:41:36 följande:
    Hej! Hur tar jag bort mitt Konto på Familjeliv.se

    Tacksam för svar!  
     Ser att du redan lyckats
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    milmina skrev 2012-10-07 23:12:56 följande:
    Hej, jag har ett annat konto här på familjeliv, men mailservern som den inloggningen var kopplad till har stängt -och jag har förlorat mitt lösenord hit. Kan jag få hjälp ändå?
    Kontakta supporten
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    E12 skrev 2012-10-17 14:44:29 följande:
    Kan man komma i kontakt med någon person om man tycker att man har mer att erbjuda i form av råd eller kan de på något vis nå mig vore intressant att veta.

    Hur går det till i så fall
    Mvh E12  
    Hur menar du? Alla kan inboxa dig så länge du inte stängt din sida
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    elis03 skrev 2012-10-22 10:40:47 följande:
    hej supporter på familjeliv

    jag undrar om denna familjelivssajten är till för föräldrar som fött barn 03 och senare - inte tidigare som jag -95 ?
    Det ser ut som det när jag läser rubrikerna till vänster i familjelivs hemsida. undrar också om jag är den enda 50+-aren?

    Skulle vilja hitta föräldrar att maila och umgås med i mitt närområde. Alla skriver söker föräldrar i Stockholm som ju är jättestort och långa resvägar. är folk rädda för att skapa gäng i sitt närområde? rädda för vad - att inte duga, att det  blir skitsnack och skvaller eller vad?  

    vänliga hälsningar
      
    Familjeliv.se är till för alla  

    Testa att starta en tråd under medlemsgrupper där du söker föräldrar i ditt närområde. Lycka till  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    you and me skrev 2012-11-03 14:37:27 följande:
    Hej,
    hur jag kan flytta min inlägg till annan tråd?
    Mvh Glad
    Ett inlägg som du skrivit i en tråd kan du inte flytta. Eller hur menar du?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Solna81 skrev 2012-11-18 17:15:47 följande:
    Hej, ny här blir galen... Hur skapar man ett nytt inlägg??
    I listan på vänster sida under FORUM så står det Nytt inlägg. Tryck där och följ stegen
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

    Det vet jag inte hur man gör. Letade lite snabbt nu men hittade inget. Vi får hoppas någonannan som vet kikar förbi här

  • Zezzan
    StollanNo1 skrev 2013-02-05 18:44:34 följande:
    Hur gör jag för att ta bort en tråd jag skrivit och inte vill ska vara kvar?
    Du anmäler tråden (via den röda handen) då görs en kontroll och om den uppfyller kriterierna för att tas bort så tas den bort
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    DAMACE skrev 2013-02-06 13:46:58 följande:
    Varför försvinner både styckindelning och de olika skrivstilar (fet, kursiv,understruken) på de inlägg jag postar ?
    Kopierar du in texten? Skriver från tlf? Eller blir det även så när du postar från datorn och skriver direkt i inläggsrutan?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    DAMACE skrev 2013-02-06 14:48:33 följande:

    När jag skriver i inläggsrutan och postar från datorn
    Skumt. Kontakta supporten så kan dem vidarebefodra problemet
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Miam skrev 2013-03-10 20:32:17 följande:
    En fråga ni säkert fått förut; hur blir man medlem i en tråd?
    I trådar behöver man inte bli medlem. I medlemsgrupper ansöker man genom att klickas på knappen ansök om medlemskap (eller något liknande)
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Sanova82 skrev 2013-04-14 17:17:47 följande:
    Hej hej. Jag bara undrar varför jag en vacker dag inte kunde logga in på familjeliv. Men sedan en annan dag jag kunde men då helt plötsligt va mitt gamla konto borttaget och mitt användarnamn som jag jag har nu vilket jag oxå hade innan var helt plötsligt ledigt. Jag har kollar upp gamla inlägg som jag gjort i trådar o där ligger mina inlägg kvar men allt annat är försvunnet. Alla dem som man har haft mailkontakt med är nu borta. Vilket gör mig väldigt ledsen då det är helt underbara människor som delar min vardag med adhd som jag oxå har. Hela profilen är raderad mina foto är borta och all min information. Varför har detta hänt? Supporten verkar inte hjälpa mig ett skit.
    Detta är inget som Guiderna kan svara på utan är en fråga för supporten. 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan
    Omogen citron skrev 2013-07-09 02:31:17 följande:


    Det går utmärkt via mobilhemsidan. Man går in på forumet där man vill starta tråden, skrollar ner, förbi alla inlägg och så kommer man fram till stället där man startar tråden. Det står typ: välj rubrik, sedan får man välja en smaily och därefter skriva sin text. (tyvärr kan man inte ladda upp någon bild) därefter trycker man på "starta tråd" man kan välja att ha en quiz, eller omröstningstråd också och att vara anonym eller ej.
    Ja via mobilhemsidan går det men ej via appen  
    Melt77 skrev 2013-07-09 02:43:06 följande:
    >> Omogen citron
    Tack för svar!! Har läst det oxå i olika trådar, men jag har inga citattecken
    Nej via appen går det inte. Men via mobilversionen
     
  • Zezzan
    missteddy skrev 2013-07-17 15:53:35 följande:
    kan man ta bort en tråd?
    Du anmäler tråden (på röda handen i trådstarten) och skriver en motivering till varför du vill ha den borttagen. Sedan gör en moderator en bedömning om den uppfyller kriterierna för att tas bort. 
  • Zezzan
    Sollena skrev 2013-08-03 13:15:58 följande:
    Några tråd har inte alternativet att vara anonym, är det trådstartaren som bestämmer detta eller finns ett sätt att svara som anonym ändå? 

    Tack för svaret! Glad 
    Det är bara i vissa kategorier möjligheten att vara anonym finns. 
    Wronk85 skrev 2013-08-02 23:28:04 följande:
    Hur raderar jag ett inlägg?
    Genom att anmäla inlägget (trycka på den röda handen) så sänder du inlägget på granskning. Sedan ser en moderator på ärendet och beslutar om inlägget uppfyller kraven för att bli borttagen eller ej. 
     
  • Zezzan
    moasmamma7803 skrev 2013-12-30 00:49:23 följande:
    Hur lång tid brukar det ta för att få svr på sina trådar?
    Väldigt olika beroende vilken slags tråd det är och vilken fråga som tas upp.
Svar på tråden Ställ era frågor om Familjeliv till oss Guider! Tråd 4