• stefan01

    gud

    gud kan väl inte hjälpa att vi har smutsat ner jorden så att isen smälter och att jordens plator ändrar balans som kanske kommer öka jordbävningar kraftigt. själv annser jag att gud är högre en 0 och 1 vi finns till kanske på grund av dessa tal. jag skulle kuna ge visa egenskaper i datorn som är mänskliga och med tiden skulle jag kunna utväkla detta till en person som levde i min dator och bad till mig varje dag. men för att bygga en planet och en universum har någon haft en grymt bra tänkade, och kanske så bra att vi faktiskt har utväklats utan för systemet som egena indevider i egena utväklings faser

    att allt är skappat i ett program betyder ju fortfarande inte att vi inte finns eller att gud inte finns och ändras något i ett program blir det problem,
    gud är bara det namn vi givet något som skappat allt runt om oss eller skapat början som givet förutsätningarna för att univärsum och jorden att utväklas , att vi gjort det andligt är ju vi som gjort, på något vis är andligheten människan och deras medvetnade koplat till bara oss och där ingår medmänsklighet.

    så om man vil hjälpa skall man göra det

  • Svar på tråden gud
  • Eisa

    Det där är typiskt tänkande från killar som gillar datorer och film. Jag tror att teorin är helt fel. Jag avskyr att tänka på oss som tekniska produkter. Känslorna rå? Meningen med livet rå?

  • Användarnamn
    stefan01 skrev 2010-01-23 19:16:44 följande:
    gud kan väl inte hjälpa att vi har smutsat ner jorden så att isen smälter och att jordens plator ändrar balans som kanske kommer öka jordbävningar kraftigt. själv annser jag att gud är högre en 0 och 1 vi finns till kanske på grund av dessa tal. jag skulle kuna ge visa egenskaper i datorn som är mänskliga och med tiden skulle jag kunna utväkla detta till en person som levde i min dator och bad till mig varje dag. men för att bygga en planet och en universum har någon haft en grymt bra tänkade, och kanske så bra att vi faktiskt har utväklats utan för systemet som egena indevider i egena utväklings faser

    att allt är skappat i ett program betyder ju fortfarande inte att vi inte finns eller att gud inte finns och ändras något i ett program blir det problem,
    gud är bara det namn vi givet något som skappat allt runt om oss eller skapat början som givet förutsätningarna för att univärsum och jorden att utväklas , att vi gjort det andligt är ju vi som gjort, på något vis är andligheten människan och deras medvetnade koplat till bara oss och där ingår medmänsklighet.

    så om man vil hjälpa skall man göra det

    "Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.


    Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.


    Predikaren 8:9


    ”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”


     


    Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.


     

  • control

    Människan kan inte skapa global klimatförändring genom att smutsa ner. Däremot ändra vädret lokalt på en begränsad yta genom att tex. elda med kol som i England på medeltiden.         

Svar på tråden gud