• Anonym (nyfiken)

    Bitboll / munboll

    Har någon på FL erfarenhet av eller åtminstonde kännedom om vad en bitboll eller munboll används till?  Enligt kvällstidning lär den ha ingått i f d polischefens väska (som också innehöll korta kjolar, stay ups, linnen så korta att de slutade på halva brösten, kondomer, glidmedel )

  • Svar på tråden Bitboll / munboll
  • Anonym (nyfiken)

    Googlade häromdagen och har sett bilder med hänglås o s v .  Förstår faktiskt inte riktigt funktionen (när jag var med i svängen för många år sedan kändes svart-röda trosor med extra hål på strategisk plats, guldfärgad metalldildo med batteri, nätstrumpor, strumpebandshållare..extravagant.  Och små vita piller med P på "du blir pigg..." )

    Har gagball med makt, SM att göra?  Kan knappast ge kvinnan njutning?

  • Anonym (nyfiken)

    Jag menar, han är ju för jämställdhet....

  • Anks

    En gagball kan ju ha med BDSM att göra, och på tal om "kan knappast ge en kvinna njutning" Så är det ju helt fel! Det beror ju alltid på vem det är.

    Användingområdet är ju lite de man tycker är kul. Som t.ex dämpa skrik i en ordentligt bdsm session med mycket smärta, eller enbart det förnedrande med att man drägglar så fruktansvärt med en sån... Såklart ger den ju bara njutning för någon som gillar det och är med på det. Hoppas jag knde ge dig svar.

  • BigDaddy

    Att ifrågasätta andra människors källa till njutning är knepigt. Den mänskliga sexualiteten tar sig så många uttryck. Vilket är tur det. En gagball kan fungera som källa till njutning av både den som använder den och på den som den används på. Fördelen kan vara att man slipper hålla för hennes mun med ena handen och kan därmed använda den till annat. En munkavle blir ganska snabbt genomblöt så en gagball har även där en fördel. Funktionen om man nu kan tala om något sådant i förståeliga termer är att kontrollera personen. Ett rejält grepp om håret med ena handen, en gagball i munnen, ett mjukt grepp om halsen med den andra och en rejäl påsättning doggystyle är inte nog inget ovanligt lördagsnöje. Som damerna säger i L´Oreal reklamen: Because I´m worth it...

  • Anks
    BigDaddy skrev 2010-02-01 09:07:16 följande:
    Att ifrågasätta andra människors källa till njutning är knepigt. Den mänskliga sexualiteten tar sig så många uttryck. Vilket är tur det. En gagball kan fungera som källa till njutning av både den som använder den och på den som den används på. Fördelen kan vara att man slipper hålla för hennes mun med ena handen och kan därmed använda den till annat. En munkavle blir ganska snabbt genomblöt så en gagball har även där en fördel. Funktionen om man nu kan tala om något sådant i förståeliga termer är att kontrollera personen. Ett rejält grepp om håret med ena handen, en gagball i munnen, ett mjukt grepp om halsen med den andra och en rejäl påsättning doggystyle är inte nog inget ovanligt lördagsnöje. Som damerna säger i L´Oreal reklamen: Because I´m worth it...
    Haha, nu ska jag ju titta på L'Oreal reklamerna på ett nytt sätt!
  • BigDaddy
    Anks skrev 2010-02-01 09:09:30 följande:
    Haha, nu ska jag ju titta på L'Oreal reklamerna på ett nytt sätt!
    *skrattar*
  • Anonym (nyfiken)

    TAck fö svar!  Min fråga om njutning gällde mer om munboll används på någon erogen zon - de flesta sexhjälpmedel används väl där?

  • BigDaddy
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-02-01 14:16:29 följande:
    TAck fö svar!  Min fråga om njutning gällde mer om munboll används på någon erogen zon - de flesta sexhjälpmedel används väl där?
    Den erogena zonen jag tänker på är hjärnan.
  • Anonym (nyfiken)
    BigDaddy skrev 2010-02-01 15:28:31 följande:
    Den erogena zonen jag tänker på är hjärnan.
    Tack, börjar ana det.
  • Anonym (Onödigt)
    BigDaddy skrev 2010-02-01 09:07:16 följande:

     Fördelen kan vara att man slipper hålla för hennes mun med ena handen och kan därmed använda den till annat. En munkavle blir ganska snabbt genomblöt 


    Låter onödigt ha samlag på morgonen istället 
  • Anonym (Onödigt)

    Är det verkligen nödvändigt är det för husfridens skull?

  • Anonym (Onödigt)
    Anks skrev 2010-02-01 08:57:34 följande:

    att man drägglar så fruktansvärt med en sån..


    Varför blir det en massa dregel 

  • Anonym (Mmmmmm nice)
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-01-31 22:55:05 följande:

    Googlade häromdagen och har sett bilder med hänglås o s v .  Förstår faktiskt inte riktigt funktionen (när jag var med i svängen för många år sedan kändes svart-röda trosor med extra hål på strategisk plats, guldfärgad metalldildo med batteri, nätstrumpor, strumpebandshållare..extravagant.  Och små vita piller med P på "du blir pigg..." )

    Har gagball med makt, SM att göra?  Kan knappast ge kvinnan njutning?


    Alltså först och främst går gagbollen att använda både på män och kvinnor. Beror helt enkelt på vem som är den undergivna. Lustigt hur folk alltid tar för givet att den undergivna är en kvinna..... 


    Sen ja gagbollar och liknande saker har med makt att göra till viss del. Du styr din partners kapacitet att kommunicera verbalt, något som är upphetsande för vissa att göra och för andra är det upphetsande att uppleva. Jag tillhör den andra typen, jag tänder otroligt på att inte kunna kommunicera verbalt med min partner när vi "leker". Att inte kunna säga något... Mmmmmm


    Det är ytterligare ett sätt att ge mig helt och hållet till min partner. Handlar om förtroende också då det krävs att min partner kan läsa mitt kroppsspråk så mycket bättre för att kunna se vad som jag gillar och inte, vad som orsakar mig obehag eller ovälkommen smärta. Kan min partner inte läsa mig så kan hen skada mig eller göra så att jag inte njuter. 


    Anonym (nyfiken) skrev 2010-02-01 14:16:29 följande:

    TAck fö svar!  Min fråga om njutning gällde mer om munboll används på någon erogen zon - de flesta sexhjälpmedel används väl där?


    Sex är sååååå mycket mer än kön och bröst.... Framförallt när man är inne på BDSM.... Så ja... den används på en erogenzon, hjärnan... den viktigaste erogenazonen!

    Det finns folk som kan komma genom rätt typ av stimulans av hjärnan.... rätt ord, rätt situation..... Lär dig leka med alla erogenazoner. Du kommer inte ångra dig!


    Anonym (Onödigt) skrev 2019-01-11 22:59:33 följande:
    Varför blir det en massa dregel 


    För att när munnen hålls öppen så så ökar salivproduktionen, samtidigt som man får svårare att svälja. Det är lite samma sak som när du håller på att äta ett äpple men måste använda båda händerna för att bära något så du biter tag i äpplet och håller fast det i munnen, då kommer du snabbt märka att du dreglar mer än vad du gör i normala fall! 

  • Anonym (Mmmmmm nice)
    Anonym (Onödigt) skrev 2018-12-20 22:18:52 följande:
    Låter onödigt ha samlag på morgonen istället 
    Vad svarar du på egentligen? För denna kommentaren passar inte in med något som står i tråden....... 
  • Anonym (Onödigt)
    Anonym (Mmmmmm nice) skrev 2019-01-11 23:42:16 följande:
    Vad svarar du på egentligen? För denna kommentaren passar inte in med något som står i tråden....... 
    Trodde det handlade om att inte väcka störa människor 
Svar på tråden Bitboll / munboll