• Angelmommy

    Jag kommer aldrig få veta varför

    Jag förlorade min lilla änglaflicka i vecka 16 och jag kommer aldrig få veta varför jag aldrig fick chansen till att bli hennes mamma här på jorden.

    Allt fanns ju där och hon såg ut precis som en bebis fast en väldigt väldigt liten bebis. Barnmorskan gav mig svaret "friska barn dör inte" jag var för ledsen för att fråga vidare, hon sa att obduktion skulle bli alldeles för svårt på ett så litet barn och jag hade nog inte velat att någon skulle skära i den lilla kroppen,är det någon som kanske vart med om samma sak och som har samma funderingar som mig?

    Kram

  • Svar på tråden Jag kommer aldrig få veta varför
  • Ulrika01

    Ja, man kan ju tycka att friska barn inte dör. Men faktum är att de gör det. Jag förlorade min Valdemar i v. 38+2 i september -09. Fick de sista provsvaren häromdagen och de hittade inga fel på vare sig Valdemar, mig eller moderkakan. En frisk liten pojke som bara dog. Diagnosen blev PSD. Och våra VARFÖR, såväl dina som mina, kommer aldrig att få något svar. Jag beklagar förlusten av din dotter!

  • Fotavtryck

    hej

    Förlorat tre i sena ma.
    O ingen vet heller där varför det hände. Dom tog lite prover o så men hittade inget konstigt. O vi hade ju sett hjärtslag på dom alla tre. den sista dagen innan det slutade slå.

    Så för mig var dessa friska.
    Men om det nu var nått som vi aldrig såg så märkte kropen av det o avslutade i tid. Det får mig att orka gå vidare varje gång. Systemet fungerar.
    Efter första var det nån som sa att allt har en orsak. O vad jag ville strypa dom som sa så. MEn nu efter tre ma o några mf så tro jag faktiskt att det är så. Allt sker av en anledning.

    Styrkekramar

  • Angelmommy
    Jag beklagar sorgen över din lille Valdemar!

    {#lang_emotions_heart}
    Jo men jag har läst om PSD och det kan ju verkligen inte vart det som min lilla flicka dog av, jag är så trött över att gå runt med alla frågor i mitt huvud, jag har inte direkt någon att prata med, jag känner mig mest som en idiot som "går och ältar" Jag förlorade henne 090521, så det är ju snart 1 årsedan..

    Jag vill bara få ett svar på mina frågor, men som du skriver vi kommer nog aldrig få svar på våra frågor {#lang_emotions_frown}

    Kram!
  • Angelmommy
    Fotavtryck skrev 2010-02-01 17:25:08 följande:
    hejFörlorat tre i sena ma. O ingen vet heller där varför det hände. Dom tog lite prover o så men hittade inget konstigt. O vi hade ju sett hjärtslag på dom alla tre. den sista dagen innan det slutade slå.Så för mig var dessa friska.Men om det nu var nått som vi aldrig såg så märkte kropen av det o avslutade i tid. Det får mig att orka gå vidare varje gång. Systemet fungerar.Efter första var det nån som sa att allt har en orsak. O vad jag ville strypa dom som sa så. MEn nu efter tre ma o några mf så tro jag faktiskt att det är så. Allt sker av en anledning. Styrkekramar
    Jag beklagar dina tre missfall. Jo jag såg hjärtslag på min lilla ängel 6+7 och då såg allt så bra ut och jag fick veta att jag skulle bli mamma i början på november. Jag tror att det har gjort mig lite bitter, att gå i månader och längta och sen bara allt tas ifrån en på en sekund.
    Jag hata när folk säger "Allt som händer har en mening" Jag blir lika arg och ledsen varje gång. Jo det är väl kanske så att vi förlorat våra barn för att det var något fel, men vad är det för mening att dem ska vara sjuka och tas ifrån oss?

    Kram
  • Fotavtryck
    Angelmommy skrev 2010-02-01 17:34:00 följande:
    Jag beklagar dina tre missfall. Jo jag såg hjärtslag på min lilla ängel 6+7 och då såg allt så bra ut och jag fick veta att jag skulle bli mamma i början på november. Jag tror att det har gjort mig lite bitter, att gå i månader och längta och sen bara allt tas ifrån en på en sekund. Jag hata när folk säger "Allt som händer har en mening" Jag blir lika arg och ledsen varje gång. Jo det är väl kanske så att vi förlorat våra barn för att det var något fel, men vad är det för mening att dem ska vara sjuka och tas ifrån oss? Kram
    JAg vet inte vad meningen för dig är just nu.
    O jag viste inte heller vad det var för mening när jag fick första. Men jag tror
    Att det gav mig möjlighet att börja plugga igen ett halvår senare. O tack vare det fick ett fantastiskt jobb med otroligt bra betalt osv. Vilket underlättar för mig idag att jobba mindre o umgås med min son på 3 år mer.
    Det andra ma gav mig nog mer förståelse att livet är orättvist o att dom som har det perfekta livet, den perfekta graviditetn osv osv är sååååå få i jämförelse med oss andra som får kämpa oss fram. O vad har dom då lärt sig på vägen? Att allt är perfäkt?

    Jag lever mer i nuet. är berädd på att allt kan hända men samtidigt njuta, mer än andra toro jag, av livets små hemligheter.

    Men det tar tid. första ma fick jag 2001.
    Dom första veckorne efteråt trodde jag att jag mådde bra, men så två månader eftere gick jag ner i ett svart hål. fick gå å prata med en kurator, vilket var sååå otroligt skönt just för att jag fick älta o älta utan att nån sa åt mig att komma över o gå vidare. Så det har jag gjort efter varje gång. Vilket jag rekomenderar alla oavsett vad man har gått igenom.
  • Angelmommy
    Fotavtryck skrev 2010-02-01 17:46:19 följande:
    JAg vet inte vad meningen för dig är just nu.O jag viste inte heller vad det var för mening när jag fick första. Men jag trorAtt det gav mig möjlighet att börja plugga igen ett halvår senare. O tack vare det fick ett fantastiskt jobb med otroligt bra betalt osv. Vilket underlättar för mig idag att jobba mindre o umgås med min son på 3 år mer. Det andra ma gav mig nog mer förståelse att livet är orättvist o att dom som har det perfekta livet, den perfekta graviditetn osv osv är sååååå få i jämförelse med oss andra som får kämpa oss fram. O vad har dom då lärt sig på vägen? Att allt är perfäkt?Jag lever mer i nuet. är berädd på att allt kan hända men samtidigt njuta, mer än andra toro jag, av livets små hemligheter.Men det tar tid. första ma fick jag 2001.Dom första veckorne efteråt trodde jag att jag mådde bra, men så två månader eftere gick jag ner i ett svart hål. fick gå å prata med en kurator, vilket var sååå otroligt skönt just för att jag fick älta o älta utan att nån sa åt mig att komma över o gå vidare. Så det har jag gjort efter varje gång. Vilket jag rekomenderar alla oavsett vad man har gått igenom.
    Jag började plugga i Oktober månad förra året faktikst :) Det gjorde jag för att jag bestämde mig för att bli USKA och jag vill arbeta på gynakuten ett par år, sen vill jag läsa vidare till BM. Att arbeta som BM har alltid vart en dröm för mig, men efter att jag förlorat min lilla ängel bestämde jag mig för att göra något bra av mitt liv istället för att känna mig så jävla misslyckad :/
  • golla28

    Beklagar verkligen av hela mitt hjärta att du inte fick behålla din flicka.

    Att barnmorskan sa att friska barn inte dör ställer jag mig också väldigt frågande till. Vår lille Wilhelm dog i magen i vecka 38 och vi fick aldrig veta varför. Han var frisk och jag var frisk. Inga fel eller infektioner hittades på någon av oss. Han var en frisk pojke som ändå dog. Jag har idag accepterat att vi aldrig kommer att få veta varför det gick som det gick men vägen dit har varit väääldigt lång.

    Många styrkekramar

  • Fotavtryck
    Angelmommy skrev 2010-02-01 17:55:01 följande:
    Jag började plugga i Oktober månad förra året faktikst :) Det gjorde jag för att jag bestämde mig för att bli USKA och jag vill arbeta på gynakuten ett par år, sen vill jag läsa vidare till BM. Att arbeta som BM har alltid vart en dröm för mig, men efter att jag förlorat min lilla ängel bestämde jag mig för att göra något bra av mitt liv istället för att känna mig så jävla misslyckad :/
    Du ser!! så glad jag blir av att läsa det här!!

    Jag ska inte upprepa det jag skrev förut.
    Vill bara säga att din erfarenhet har gett dig förståelse för andra som hamnar i samma sitvation du varit i o det är din gåva till dom att ta väl hand om dom.

    Med tiden har du vänt något ont till gott!!
    O jag önskar dig all lycka till o jag tror att du kommer bli den bästa på vad du än väljer att jobba med!!
Svar på tråden Jag kommer aldrig få veta varför