• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16


    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • min o din

    Hakar på här, vill ju vara med på ett hörn och följa er som fortfarande kämpar. Om  inte annat så kan jag åtminstone bidra med förbön. Tack gosis för trådstarten!

  • Mrs S E

    Hej alla. Kul med ny tråd.
    Jag har läst det ni har skrivit men har haft så fullt upp med praktik, plugg och vara med Levi att FL har fått stå åt sidan

    Nu har vi varit nerer i Uppsala för ett syskonförsök. Vi hade ju 8 ägg i frysen. Vi ville göra redan i november men då fick jag stegring på torsdagen och det är den enda dag det inte fick bli för mig eftersom man ska återinföra 3 dagar senare, vilket då blir söndag = stängt!
    Sen har det verit jul och helgstängt och nu var det alltså dags. Vi åkte ner i onsdags.
    Bäl där fick vi reda på att hela skörden har gått åt:( De hade 2 2-celliga ägg som de återinförde, men alltså inget "guldägg". Nåja, allt man bejöver är ju ett, men det känns jätte trist att alla 8 fick tinas upp. Det är tydligen ovanligt att det går åt så mycket. Tar det sig inte nu blir det en ny behandlig isåfall. Vi har ju begränsat med spermier eftersom min man lämnade dom för typ 10 år sen och lämnade då "endast" 1 sats istället för 2. Så vi ber till Gud att dessa ägg ska utvecklas och bli till barn. För Gud spelar det ju ingen roll hur "kvaliten" är, det är ju ändå han som ger liv.
    Men jag vlev lite nedslagen av att höra att alla våra fina och bra ägg var borta.
    Vi ska testa om 2 veckor.
    Nu tänker jag inte lika mycket på att jag har nåt i magen som förra gången. Man har för fullt upp med annat för att oroa sig på samma sätt, vilket är skönt.
    Ni finns i mona bönder och jag tackar verkligen nästan varje dag för att han har gett oss Levi. Det är verkligen ett sånt stort bönesvar. Han är vår stora lycka i livet och jag önskar och ber att ni alla här får uppleva samma kärlek och glädje som vi har får.

  • Gosevännen

    min o din: du är alltid välkommen! Som jag sagt tidigare, det är så roligt att ni som lyckats få barn kikar in och uppmuntrar oss som fortfarande kämpar! Det ger ju hopp att veta att det lyckats för er!

    Mrs S E: Oj så spännande och roligt med syskonförsök! Ledsamt att alla eskimåer gick åt, men jag hoppas verkligen och ber att det (de?) du nu ruvar på skall fästa och bli ett litet syskon till er Levi! Det är precis som du skriver, för Gud har det ingen betydelse hur kvaliteten är på embryona, Han ger liv om Han vill det, och vill Han ni skall få ett syskon nu, ja då blir det så! Ber för er!

    Kramar och Guds frid!

  • Skrippo

    Hej hej

    Jag har också hittat hit. Är ju inte här å mycket sen vår älskade Elsa kom men ni finns i min böner.

    Kram

  • Blåklocka

    Får jag också vara med på ett hörn? Vad spännande med syskonförsök Mrs SE. Tråkigt att alla eskimåerna gick åt, men vi får be och hoppas på de små som du har fått tillbaka!
    Tänker och ber för er andra! Gosis, jag tänker lite extra på er och hoppas snart att det ska vara er tur.
    Här är det fullt upp. Dottern är nu drygt 9 månader och tiden flyger förbi. Jag hoppas att ni andra som ännu inte har fått barn, snart också ska få uppleva denna lycka.
    Massor av kramar till er goa tjejer!

  • Gosevännen

    Skrippo: Hej på dej! Jag kommer ihåg dig ska du veta!

    Blåklocka: Aboslut får du vara med, det behöver du inte fråga heller! Du är alltid välkommen!
    Tack för tankar och böner, det behövs alltid och det värmer!
    Kan tänka mig att det är fullt upp med dottern, kanske hon kryper och tar sig fram överallt? Aah, ljuva lycka att få se sitt eget barn göra alla små framsteg!

    Kram på er alla!

  • Lilloppan

    Hej på er. Vad bra gosis att du startar tråden o håller i!

    Har varit nere länge nu, men är på väg uppåt. Var inne till ferten idag och kollade.. livmoderslemhinnan var 5 mm.. lite liten, men äl är inte klar än.. ska börja testa from onsdag, så jag hoppas hinnan hinner växa till lite.

    Ber för oss i tråden i de olika skeden vi är i livet.


    Gud välsigne oss alla
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16